Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz siê wiêcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dzieæmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczysto¶ci
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bo¿onarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ mamy i taty
* Dzieñ babci i dziadka
* Po¿egnanie przedszkola
* Inne
* Rozporz±dzenie
* Etapy
* Powo³anie zespo³u
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowo¶ci
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowañ dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywno¶æ intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia mia³a w±sy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzieñ Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzieñ babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowañ
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijaj±ce emocjonalno¶æ
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wró¿by
* Propozycje ¶wi±teczne
* ¶wi±teczny nastrój
* ¶piewaj±ca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* ¶wi±teczna choinka
* Choinka
* Kartki ¶wi±teczne
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Ba¶ñ o narodzinach
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jase³kowe
* Tradycje i obrazki
* Jase³ka po ¶l±sku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje ró¿ne
* ¶wiêto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzieñ Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieñ Mamy i Taty
* Rodzina wspólnot± dialogu
* Mamo i Tato
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pude³ko
* Dzieñ Matki
* Dzieñ rodziny
* Dzieñ Mamy i Taty
* Dzieñ mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomys³y na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki ró¿ne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomo¶ci ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje ksi±¿ki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Ro¿ne
* Paluszkowe
* Relaksuj±ce
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn±
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijaj±ce inteligencjê emocjonaln±
* Nades³ane I
* Nades³ane II
* Nades³ane III
* Nades³ane IV
* K±cik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze ¶wi±teczne
* Dekoracje ¶wi±teczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace ¶wi±teczno-zimowe
* Kó³ko plastyczne
* Scenariusze
* K±cik muzyczny
* Formy dzia³alno¶ci muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne s³uchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* K±cik matematyczny
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± I
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpañski bez tajemnic
* Jêzyk angielski
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* K±cik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna ¶nie¿ka
* Zwierzêta poci±gowe
* Ja¶ i Ma³gosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Ada¶ i Ewa
* Rezerwat ¶ledzi
* K±cik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomys³y
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajêæ
* Metody æwiczeñ
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Æwiczenia
* Zabawy zimowe
* K±cik logopedyczny
* Æwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i jêzyka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowê
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojêcia ogólne
* Upo¶ledzenie umys³owe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespó³ Aspergera
* Gabinet - zdjêcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajêcia 1
* Konspekt zajêcia 2
* Konspekt zajêcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migaj±ce przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Æwiczenia graficzne
* O wspó³pracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszk±...cz I
* Z myszk±...cz II
* S³ucham, mówiê...cz. I
* S³ucham, mówiê...cz. II
* S³ucham, mówiê...III
* Program wspó³pracy...cz. I
* Program wspó³pracy...cz. II
* Dobro i z³o cz I
* Dobro i z³o cz. II
* Dobro i z³o cz. III
* ¯yj w zgodzie...cz I
* ¯yj w zgodzie...cz II
* ¯yj w zgodzie...cz III
* ¯yj w zgodzie...cz IV
* ¯yj w zgodzie...cz V
* ¯yj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Ró¿ne
* Ró¿ne II
* Nades³ane przez @dipsi
* Nades³ane przez @ahawa
* Nades³ane przez @ASIOCZEK
* Nades³ane przez u¿ytkowników
* Wiadomo¶ci ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ niepodleg³o¶ci
* Pasowanie na przedszkolaka
* Po¿egnanie 5 latków
* Pasowanie
* Po¿egnanie przedszkola
* Po¿egnanie zerówki
* Zakoñczenie roku szkolnego
* Po¿egnanie przedszkola
* Dzieñ nauczyciela
* Po¿egnanie 6 latków
* Dzieñ teatru w przedszkolu
* Dzieñ kobiet
* Zakoñczenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecjê
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Po¿ar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Planowanie pracy - rewalidacja indywidualna
Od momentu rozpoczêcia rewalidacji z dzieæmi niepelnosprawnymi poszukiwa³am

metod pracy, zasad i innych materia³ów.

Przeczyta³am wiele interesuj±cych pozycji ksi±¿kowych

dotycz±cych rewalidacji i rozpoczê³am pisanie planu.

Pierwszy etap to zapoznanie siê z orzeczeniem dziecka wydanym przez

poradniê psychologiczno – pedagogiczn±.

Dla mnie jednak orzeczenie by³o do¶æ ogólne i postanowi³am sama dokonaæ

obserwacji w celu lepszego poznania dziecka. Pomocna by³a mi tutaj pozycja

ksi±¿kowa:

J. Kielin - „Profil osi±gniêæ ucznia – przewodnik dla

nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych.”

– Gdañskie Wydawnictwo Psychologiczne GDAÑSK 2002

Przy pomocy tej pozycji dokona³am wstêpnej obserwacji i wiedzia³am o wiele wiêcej

o dziecku, z którym mia³am rozpocz±æ pracê.

Kolejny etap to zapoznanie siê z ró¿norodnymi metodami i formami pracy

z dzieæmi niepe³nosprawnymi.

Kiedy mia³am podsumowane obserwacje rozpoczê³am pisaæ plan pracy

„na brudno”.

Nastêpnie weryfikowa³am orzeczenie z poradni z moimi obserwacjami

i w koñcowym efekcie powstawa³ plan rewalidacji indywidualnej z dzieckiem

niepe³nosprawnym.

Poni¿ej przedstawiê fragmenty programu jednego z dzieci:

PLAN ZAJÊÆ REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ

Dane osobowe:

Imiê i nazwisko dziecka:

Grupa wiekowa: 6 – latki - integracyjna

Data urodzenia:

Adres:

Telefon kontaktowy:

Ogólna charakterystyka dziecka:

………..uczêszcza do przedszkola trzeci rok. Obecnie jest w grupie 6 – latków –

integracyjnej.

Motoryka du¿a:

Motoryka du¿a – w normie rozwojowej , ch³opiec biega skacze, porusza siê

prawid³owo.

Motoryka ma³a:

Motoryka ma³a na du¿ym poziomie, ch³opiec sprawnie pos³uguje siê zarówno rêk±

lew± jak i praw±, prawid³owo trzyma narzêdzie pisz±ce, potrafi wycinaæ, lepiæ

z plasteliny, skleja klejem kawa³ki papieru, nawleka korale na sznurek.

Koordynacja wzrokowo – ruchowa:

………. potrafi budowaæ z klocków, piêtrzyæ je i ³±czyæ w rozmaite budowle.

Zamalowuje do¶æ nieporadnie proste kszta³ty, wycina narysowane kszta³ty.

Z chêci± lepi z plasteliny, potrafi ³±czyæ kilka elementów w ca³o¶æ.

……… uk³ada obrazek z 4 czê¶ci ze wzorem.

Ch³opiec wycina samodzielnie figury geometryczne tworz±c z nich postaæ ludzk±.

…….. wycina precyzyjne elementy narysowanych przez nauczycielkê.

Rysuje kszta³ty literopodobne, rysuje po ¶ladzie oraz kalkuje.

Samodzielnie pisze swoje imiê, u¿ywaj±c jako wzór wizytówkê.

Rozwój spo³eczny:

Ch³opiec nawi±zuje kontakty z dzieæmi, a tak¿e potrafi je podtrzymywaæ.

Zdarza mu siê, ¿e pozwoli pobawiæ siê swoj± zabawk± innemu dziecku.

Potrafi bawiæ siê z innymi dzieæmi. Coraz czê¶ciej s± to zabawy z regu³ami.

Mowa bierna:

………. rozumie i wykonuje proste polecenia kierowane bezpo¶rednio w jego

kierunku. Czasem polecenia trzeba wspomóc gestem. Ch³opiec ma problemy

zrozumieæ s³owa, które nie nale¿± do potocznego s³ownictwa.

Mowa czynna:

U ch³opca stwierdzono……………………………….. W zwi±zku z tym oraz z powodu zespo³u

wad wrodzonych ch³opiec ma zaburzon± wymowê.

Funkcje poznawcze (wra¿enia, spostrze¿enia, wyobra¼nia, my¶lenie):

………… nie odbiera prawid³owo z otoczenia wszystkich bod¼ców. Nie spostrzega

ró¿nic na obrazkach. My¶lenie ch³opca jest zaburzone. Trudno stwierdziæ jak

funkcjonuje wyobra¼nia ze wzglêdu na wadê wymowy. …………. potrafi skupiæ d³ugo

uwagê pod warunkiem, ¿e jest zainteresowany zadanie jakie ma wykonaæ.

Zdecydowanie lepiej funkcjonuje podczas zajêæ indywidualnych. Pamiêæ

deklaratywna (jawna, ¶wiadoma) ch³opca jest zaburzona, natomiast pamiêæ

niedeklaratywna (ukryta, nie¶wiadoma) jest zaburzona.

Wra¿enia: s³uchowe, wzrokowe, smakowe, wêchowe, dotykowe,

miê¶niowo-ruchowe, ciep³a i zimna, ustrojowe oraz bólu funkcjonuj± na w³a¶ciwym

poziomie.

Samodzielno¶æ:

…………….jest ch³opcem samodzielnym na miarê swoich mo¿liwo¶ci. Potrafi

samodzielnie za³atwiaæ swoje potrzeby fizjologiczne i higieniczne. Sam siê ubiera

i rozbiera. Ma trudno¶ci jedynie podczas ubierania lub ¶ci±gania czê¶ci garderoby

z g³owy ze wzglêdu na aparat s³uchowy.

Harmonogram zajêæ

– zajêcia z …………….. odbywaj± siê raz w tygodniu, jedn± pe³n± godzinê. Podczas

zajêæ nale¿y zadbaæ o prawid³ow± pozycjê. Zajêcia nale¿y przerywaæ æwiczeniami

relaksacyjnymi, muzycznymi….

Cele programu:

- rozwijanie kompetencji komunikacyjnych ch³opca,

- rozumienie mowy i umiejêtno¶ci porozumiewania siê,

- kszta³cenie sprawno¶ci grafopercepcyjnych,

- rozwijanie umiejêtno¶ci segregowania w zbiory i kategoryzowania

wg cech istotnych,

- doskonalenie umiejêtno¶ci koordynacji i organizacji wzrokowo – ruchowej,

- bogacenie zasobu s³ownictwa i wiadomo¶ci o ¶wiecie,

- podnoszeniem umiejêtno¶ci spo³ecznych.

Celem pracy z dzieckiem jest stworzenie mo¿liwo¶ci wszechstronnego rozwoju

umys³owego, psychicznego i spo³ecznego na miarê jego mo¿liwo¶ci.

Zasady pracy z dzieckiem podczas zajêæ: (wg W³. Dykcik)

1. Zasada akceptacji dziecka – takim, jakim ono jest.

2. Zasada podmiotowo¶ci i indywidualno¶ci ³±cz±ca siê ¶ci¶le z poszanowaniem

praw dziecka upo¶ledzonego i jego mo¿liwo¶ciami, potrzebami i oczekiwaniami

oraz z partnerskim podej¶ciem do niego we wszelkich dzia³aniach rewalidacyjnych.

3. Zasada refleksyjno¶ci polegaj±ca na systematycznym analizowaniu podjêtych

dzia³añ i twórczym modyfikowaniu ich w zale¿no¶ci od postêpów w rozwoju dziecka.

4. Zasada systematyczno¶ci i konsekwencji daj±ca swym“ uporz±dkowaniem

dzia³añ” poczucie bezpieczeñstwa, przewidywalno¶æ zdarzeñ, a przez to szansê

na przygotowanie siê do nich oraz poczucie niezale¿no¶ci i wzmocnienie poczucia

w³asnej warto¶ci.

5. Zasada komfortu psychicznego wymagaj±ca pozytywnych stosunków miêdzy

dzieckiem upo¶ledzonym a pedagogiem, terapeut±, odpowiedniego czasu

prowadzenia zajêæ.

6. Zasada liczenia siê z innymi osobami uczestnicz±cymi w realizacji programu.

Metody stosowane podczas zajêæ:

1. Metody ogl±dowe oparte na obserwacji, które pozwol± dziecku zapoznaæ siê

z rzeczywisto¶ci±, zjawiskami i wydarzeniami.

2. Metody oparte na s³owie (opowiadanie, opisy, pogadanki, prace z ksi±¿k±)

3. Metoda malowania dziesiêcioma palcami (R. F. Show); pomaga dziecku

w pokonywaniu lêków, wzmacnianiu wiary we w³asne si³y;

ma warto¶ci diagnostyczne.

4. Metoda uczenia przez na¶ladownictwo:

- na¶ladownictwo ruchowe i statyczne (wychowanie fizyczne, rytmika, plastyka,

technika, czynno¶ci samoobs³ugi);

- na¶ladownictwo werbalne (kszta³cenie i nauka mowy);

- na¶ladownictwo zachowañ i postaw.

5. Metoda zabawy: od manipulacyjnych, ruchowych, konstrukcyjnych,

tematycznych.

6. Metoda gier dydaktycznych; nale¿± do nich:

- metoda stymulacyjna, np. sztuczne wytwarzanie fragmentu rzeczywistego

tj. wy¶cigi przy u¿yciu klocków;

- metoda sytuacyjna; tzn. stwarzanie sytuacji i przewidywañ nastêpstw;

- metoda inscenizacji; odtwarzanie wydarzeñ, które mai³y miejsce, i stwarzanie problemów, które nale¿y rozwi±zaæ;

- gie³da pomys³ów (,,burza mózgów”); polega na wysuwaniu ¶miesznych

pomys³ów, stawianiu hipotez i rozwi±zywaniu problemów.

7. Drama; pozwala na otwarcie siê, sprzyja poznaniu i rozwijaniu mo¿liwo¶ci

dziecka.

8. Metoda swobodnej pracy M. Montessori, gdzie my¶l± koncepcji wychowania

jest ¿ycie dziecka ,,Pomó¿ mi zrobiæ to samemu”.

9. Metoda W. Sherborne, czyli Metoda Ruchu Rozwijaj±cego; ma w³a¶ciwo¶ci

relaksu, oparta jest na zabawie. Dostarcza psychicznych i fizycznych doznañ,

które pobudzaj± ¶wiadomo¶æ cia³a, kontrolê nad nim, podoruj±c dobre

samopoczucie.

10. Metoda stymulacji polisensorycznej – czyli uczenie polisensoryczne.

11. Metoda Dobrego Startu.

12. Metoda instrumentalna, czyli pozytywne wzmacnianie poprawnych form

zachowania siê i osi±gniêæ po udanym wykonaniu zadania.

13. Metoda komputerowego wspomagania – pe³ni dwie funkcje: jest narzêdziem

u³atwiaj±cym proces komunikowania siê oraz stymuluje procesy poznawcze

dziecka.

14. Naturalna nauka jêzyka.

Zadania do realizacji w ci±gu ca³ego roku szkolnego

Cel ogólny: rozwijanie kompetencji komunikacyjnych,

bogacenie zasobu s³ownictwa i wiadomo¶ci o ¶wiecie:

Cele szczegó³owe:

1. Rozmowy swobodne:

- ………………………..

- ………………………..…

2. Rozmowy kierowane:

- …………………………..

- ……………………………

- …………………………..

3. ………………………………

- ………………………………….

4. Stosowanie komputera podczas zajêæ:

- …………………………….

Cel ogólny: rozwijanie sprawno¶ci grafopercepcyjnych

Cele szczegó³owe:

a) Æwiczenia rozwijaj±ce motorykê r±k, kr±¿enia r±k, rozlu¼nianie miê¶ni

ramienia:

- ……………………..

- …………………….

- ………………………..

- …………………………….

b) Æwiczenia manualne:

- ……………………………….

- ……………………………….

- ……………………………….

- ………………………………

- ……………………………

c) Æwiczenia grafomotoryczne

- …………………………,

- ……………………………….

- …………………………………

- …………………………………

- ………………………………………

Cel ogólny: rozwijanie umiejêtno¶ci segregowania w zbiory

i kategoryzowania wg cech istotnych

Cele szczegó³owe:

1. Poznawanie i tworzenie zbiorów przedmiotów ze wzglêdu na ich wspólne

cechy i wed³ug okre¶lonego kryterium:

- ………………………………….

- …………………………………

……………………………….

- ………………………………..

- ………………………………….

Cel ogólny: rozwijanie koordynacji wzrokowej i wzrokowo-ruchowej

Cele szczegó³owe:

1. Sortowanie przedmiotów wg okre¶lonych cech:

- ………………………………………… 2. Kolorowanie, kreskowanie, ³±czenie punktów, linii:

- …………………………………………….

Cel ogólny: podnoszenie umiejêtno¶ci spo³ecznych

Cele szczegó³owe:

1. Przestrzeganie norm na zajêciach, uwra¿liwianie na potrzeby innych,

kultura zachowania siê zarówno podczas zajêæ jak i poza nimi:

- …………………………………………..

- ……………………………………………

Zaleca siê ponadto podczas zajêæ stosowaæ:

1. Ró¿norodne zabawy ruchowe w formie przerywników zajêæ

2. Zabawy relaksacyjne.

3. Zabawy terapeutyczne.

EWALUACJA:

Ewaluacja ma na celu stwierdziæ, w jakim stopniu zamierzone w programie

cele s± osi±gane i czy proponowane formy i metody pracy s± skuteczne.

Ewaluacja bêdzie dotyczy³a oszacowania w jakim stopniu zosta³ on zrealizowany

Opracowa³a - Marzanna Mazurek


Komentarze
#1 | Marzena dnia November 18 2006 18:27:07
czekam z niecierpliwo¶ci± Smile
#2 | amalgorzata dnia January 26 2008 20:15:16
Strasznie fajna pomoc do planowania pracy indywidualnej z dzieckiem Dziêkujê bo w³a¶nie czego¶ takiego szuka³am.
#3 | ola1974 dnia September 16 2015 21:06:55
Witam Wszystkich u¿ytkowników. przeczyta³am prezentowany plan pracy z dzieckiem i jest bardzo pomocny. Kiedy¶ pisa³am co¶ podobnego ale teraz z perspektywy czasu widzê jak wiele mi umknê³o. Bardzo dziêkujê za wskazówki.Smile Pozdrawiam.
#4 | anita25nowa dnia November 20 2015 18:34:08
Mam pytanie: czym ró¿ni siê plan pracy rewalidacyjnej od IPETu (Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego)??
#5 | Marzena dnia December 29 2015 21:54:28
IPET opracowuj± wszyscy specjali¶ci pracuj±cy z dzieckiem, natomiast taki plan opracowywa³am dla siebie, kiedy jeszcze nie by³o pojêcia IPET. Mia³am zajêcia rewalidacyjne z dzieæmi niepe³nosprawnymi.

Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.

Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o

Prawo

Ksiêgarenka
Ksi±¿ki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Go¶ci online: 6

» U¿ytkowników online: 0

» £±cznie u¿ytkowników: 59,756
» Najnowszy u¿ytkownik: andab

  81,889,851 Unikalnych wizyt