Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz siê wiêcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dzieæmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczysto¶ci
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bo¿onarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ mamy i taty
* Dzieñ babci i dziadka
* Po¿egnanie przedszkola
* Inne
* Rozporz±dzenie
* Etapy
* Powo³anie zespo³u
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowo¶ci
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowañ dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywno¶æ intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia mia³a w±sy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzieñ Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzieñ babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowañ
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijaj±ce emocjonalno¶æ
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wró¿by
* Propozycje ¶wi±teczne
* ¶wi±teczny nastrój
* ¶piewaj±ca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* ¶wi±teczna choinka
* Choinka
* Kartki ¶wi±teczne
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Ba¶ñ o narodzinach
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jase³kowe
* Tradycje i obrazki
* Jase³ka po ¶l±sku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje ró¿ne
* ¶wiêto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzieñ Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieñ Mamy i Taty
* Rodzina wspólnot± dialogu
* Mamo i Tato
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pude³ko
* Dzieñ Matki
* Dzieñ rodziny
* Dzieñ Mamy i Taty
* Dzieñ mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomys³y na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki ró¿ne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomo¶ci ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje ksi±¿ki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Ro¿ne
* Paluszkowe
* Relaksuj±ce
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn±
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijaj±ce inteligencjê emocjonaln±
* Nades³ane I
* Nades³ane II
* Nades³ane III
* Nades³ane IV
* K±cik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze ¶wi±teczne
* Dekoracje ¶wi±teczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace ¶wi±teczno-zimowe
* Kó³ko plastyczne
* Scenariusze
* K±cik muzyczny
* Formy dzia³alno¶ci muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne s³uchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* K±cik matematyczny
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± I
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpañski bez tajemnic
* Jêzyk angielski
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* K±cik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna ¶nie¿ka
* Zwierzêta poci±gowe
* Ja¶ i Ma³gosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Ada¶ i Ewa
* Rezerwat ¶ledzi
* K±cik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomys³y
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajêæ
* Metody æwiczeñ
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Æwiczenia
* Zabawy zimowe
* K±cik logopedyczny
* Æwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i jêzyka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowê
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojêcia ogólne
* Upo¶ledzenie umys³owe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespó³ Aspergera
* Gabinet - zdjêcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajêcia 1
* Konspekt zajêcia 2
* Konspekt zajêcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migaj±ce przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Æwiczenia graficzne
* O wspó³pracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszk±...cz I
* Z myszk±...cz II
* S³ucham, mówiê...cz. I
* S³ucham, mówiê...cz. II
* S³ucham, mówiê...III
* Program wspó³pracy...cz. I
* Program wspó³pracy...cz. II
* Dobro i z³o cz I
* Dobro i z³o cz. II
* Dobro i z³o cz. III
* ¯yj w zgodzie...cz I
* ¯yj w zgodzie...cz II
* ¯yj w zgodzie...cz III
* ¯yj w zgodzie...cz IV
* ¯yj w zgodzie...cz V
* ¯yj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Ró¿ne
* Ró¿ne II
* Nades³ane przez @dipsi
* Nades³ane przez @ahawa
* Nades³ane przez @ASIOCZEK
* Nades³ane przez u¿ytkowników
* Wiadomo¶ci ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ niepodleg³o¶ci
* Pasowanie na przedszkolaka
* Po¿egnanie 5 latków
* Pasowanie
* Po¿egnanie przedszkola
* Po¿egnanie zerówki
* Zakoñczenie roku szkolnego
* Po¿egnanie przedszkola
* Dzieñ nauczyciela
* Po¿egnanie 6 latków
* Dzieñ teatru w przedszkolu
* Dzieñ kobiet
* Zakoñczenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecjê
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Po¿ar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Zabawy i æwiczenia – edukacja europejska
1. "Alpinista w chmurach” wg Rolf Herkert - „Relaks w 90 sekund”

Przebieg :

Jeste¶ wysoko w górach i z zewn±trz otacza ciê mg³a. Za pomoc± ruchu r±k

¶cigasz mg³ê , a¿ znajdziesz siê na wierzcho³ku góry, sk±pany w s³onecznym

blasku.

Co czujesz : Mg³a zamienia siê w wodê , z której powstaje jezioro. Je¿eli chcesz

wskakujesz do jego od¶wie¿aj±cej toni.

2. „Pasa¿erowie statku” wg Polubiæ szko³ê

Przebieg:

Prowadz±cy prosi uczestników, aby wyobrazili sobie, ¿e s± pasa¿erami statku.

Wyja¶nia znaczenie poszczególnych komend.

„Na praw± burtê”- wszyscy biegn± na praw± stronê.

„Na lew± burtê”- na lew± stronê

„Ca³a naprzód”- do przodu.

„Na rufê- do ty³u

„Sztorm”- ³api± siê za rêce

„Kapitañskie tango”- tañcz± w parach.

Zabawa trwa dopóki budzi zainteresowanie uczniów.

3. Odpowiadanie TAK lub NIE na pytanie:

W Holandii jest Wie¿a Eiffla TAK NIE

Polskie morze to Ba³tyk TAK NIE

Stolica Polski to Kraków TAK NIE

4. W tajemniczym ogrodzie.
Dzisiaj udamy siê w wyobra¼ni do tajemniczego ogrodu w Holandii, gdzie

kwitn± tulipany, inne kwiaty i owoce ...

Siadamy lub k³adziemy siê wygodnie, zamykamy oczy. Spokojnie oddychamy,

zapominamy powoli o otoczeniu i problemach, czujemy wewnêtrzny spokój...

Wyobra¼ sobie, ¿e jeste¶ w piêknym, tajemniczym ogrodzie. Rozgl±dasz siê

woko³o... Twoj± uwagê przyci±gaj± piêkne CZERWONE tulipany. Ca³a polana!

Patrzysz i sycisz wzrok t± czerwieni±. Jak tu piêknie... Idziesz dalej...

Oto POMARAÑCZOWE ró¿e. W³a¶nie otwieraj± swe p±ki, dotknij delikatnie

jednej... Popatrz, jaka piêkna jest natura! Dalej ¯Ó£TE ¿onkile. Ca³a polana.

Nie mo¿esz oderwaæ wzroku od piêknej ¿ó³ci. Chcia³by¶ po³o¿yæ siê i zasn±æ.

Ale szkoda ci kwiatków. K³adziesz siê w ich pobli¿u, na ZIELONEJ trawie.

Jest miêkka, puszysta jak dywanik. Patrzysz, sycisz wzrok piêknem zieleni.

Odczuwasz rado¶æ i przyp³yw energii. Nad tob± B£ÊKIT nieba. ¯adnej chmurki

zak³ócaj±cej harmoniê tego magicznego miejsca. Jeste¶ spokojny

i zrelaksowany...Có¿ to?

Na niebie pojawi³ siê ptak w kolorze INDYGO ( granatowo - fioletowym) i leci

wprost do ciebie. Nie boisz siê go, czujesz siê dobrze i bezpiecznie, obserwujesz

jego lot. Przyfrun±³... W pyszczku trzyma FIOLETOW¡ liliê dla ciebie. To symbol

prawo¶ci i odwagi. Niech doda ci si³ w codziennych zmaganiach. Trzymasz liliê

i jeste¶ szczê¶liwy. Czujesz siê doskonale.

To uczucie wywo³a³e¶ sam. Mo¿esz je przywo³aæ w pamiêci, kiedy tylko zechcesz.

Otwórz teraz powoli oczy... przeci±gnij siê... Wróæ silniejszy do rzeczywisto¶ci.

5. „Wy¶cigi konne” – opowiadamy dzieciom o tym, ¿e Dania s³ynie

z wy¶cigów konnych.

Dzieci siedz± na dywanie w siadzie skrzy¿nym, s³uchaj± relacji nauczyciela

z wy¶cigów konnych i wykonuj± wszystkie gesty za nauczycielem:

Konie podchodz± do startu /wolno, miarowo uderzaj± d³oñmi o kolana, raz

w lewe, raz w prawe/ jeden kuleje /jedno dziecko uderza niemiarowo/.

Bomba w górê – bum! /dzieci wyra¼nie wymawiaj± BUM! unosz±c jedn± d³oñ

w górê/. Posz³y /bardzo szybko uderzaj± d³oñmi o kolana raz w prawe, raz

w lewe/, Zakrêt w prawo / ostro przechylaj± siê w prawo nie przestaj±c uderzaæ

w kolana/, zakrêt w lewo /przechylaj± siê w lewo/.

Przeszkoda /wymawiaj±c HOP! Udaj± przeskok przez p³ot (rêce u³o¿one jak

w skoku do wody)/.

Konie pêdz± po mo¶cie /piê¶ciami uderzaj± w piersi/, po wodzie /piê¶ciami

uderzaj± o napuszone policzki/, rów z wod± /wymawiaj± PLUM! uderzaj±c d³oñmi

o pod³ogê/. Biegn± dalej /ca³y czas szybko uderzaj±c d³oñmi o kolana/.

Meta ju¿ blisko, kto bêdzie pierwszy? /dzieci uderzaj± coraz szybciej/.

Meta! /dzieci padaj± zmêczone/.

6. „ Ruski samolot” – zabawa rytmiczna.

Dzieci wykonuj± rytmiczne uderzenia wed³ug schematu :

a.) uderzenie o kolana d³oñmi,

b.) kla¶niêcie przed sob±,

c.) skrzy¿owanie: prawa rêka na lewy bark,

d.) skrzy¿owanie: lewa rêka na prawy bark,

e.) prawa rêka – zgiêta w piê¶æ- nad prawym kolanem, lewa rêka uderza

w praw± piê¶æ dwa razy,

f.) jak wy¿ej, tylko zmiana r±k,

g.) dwa uderzenia o zewnêtrzne strony uda,

h.) dwa uderzenia o wewnêtrzne strony uda,

Schemat ten powtarzamy kilka razy.

Muzyka: Hollywood hits „ Grek Zorba – taniec” M. Theodorakis

7. Zabawa: " Jestem królem (królewn±)". Mówimy dzieciom, ¿e

w Wielkiej Brytanii panuje królowa.

Ustawiamy dzieci w szpaler, przez jego ¶rodek idzie dziecko wybrane przeze

mnie, które ma na g³owie koronê, s³owem "król". - Ka¿de z was bêdzie przez

chwilê takim królem- mówiê. Dziecko musi przej¶æ przez ¶rodek szpaleru

i zaj±æ miejsce na tronie (specjalnie ubrane krzes³o). Wszystkie dzieci

k³aniaj± siê królowi.


Komentarze
#1 | lusia dnia April 11 2007 22:26:36
Bardzo przydadz± mi siê te zabawy- akurat jestem w trakcie pisania planu pracy. Dziekim !!!TortTort
#2 | sabinaw99 dnia November 10 2010 17:05:16
Bardzo mi siê to wszystko podoba!!! dziêki wam okej

Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.

Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o

Prawo

Ksiêgarenka
Ksi±¿ki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Go¶ci online: 5

» U¿ytkowników online: 0

» £±cznie u¿ytkowników: 59,735
» Najnowszy u¿ytkownik: _karollina_x3

  81,284,203 Unikalnych wizyt