Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* Świąteczny nastrój
* Śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* Świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latkуw
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jaseіka po Śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* Święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodzicуw
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieс Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogуlne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Różne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy dziaіalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna Śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesów
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Trzymaj się prosto ...
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowк
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujące
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Różne
* Różne II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrуcie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O krуlu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Zabawy i ćwiczenia – edukacja regionalna i krajoznawcza.
1. „Podróż w nieznane” wg Przedszkolaka krok pierwszy

Pomoce: Połowa dużego przeciętego wzdłuż papieru, mazaki, pastele,

klej, plakietki z obrazkami stacji kolejowych.

Przebieg:

Dzieci siedzą na krzesłach ustawionych w pociąg, którego są pasażerami.

Po przyjeździe na kolejną stację prowadzący ogłasza jej nazwę i pokazuje

odpowiednią planszę. Dzieci wysiadają, aby bawić się w sposób, jaki sugeruje

dana nazwa, np.: Łódź- wiosłują, Turek- siadają po turecku, Ozorków- zwijają

język w trąbkę, Konin- naśladują bieg konia, Pajęczno- bawią się w zabawę

„ Pająk i muchy” Jedno dziecko jest pająkiem, pozostałe fruwają bzykając,

jak muchy. Na hasło „pająk” muchy stają w bezruchu. Kto się poruszy, zostaje

pająkiem prowadzi zabawę dalej.

- Ryki- bawią się w zabawę „Stacja zagłuszająca”

Dzielimy dzieci na trzy grupy. Pierwsza, stojąca po jednej stronie sali jest

nadawczą- druga, w środku- jest stacją zagłuszającą. Trzecia po drugiej stronie

sali- jest stacją odbiorczą. „Nadajnik” ustala, jakie słowo będzie przekazywał.

„Zagłuszacze”, podskakując, krzycząc, lub uderzając w instrumenty perkusyjne,

starają się zakłócić przekaz informacji do stacji odbiorczej. Na znak, że informacja

jednak dotarła, podnoszą ręce do góry. Potem dokonujemy zmiany tak, aby

grupy były w każdej roli. Następnie dzieci uruchamiając własną wyobraźnię rysują

na temat: „Co chciałbyś zobaczyć w podróży”

Instrukcja: Połącz swój rysunek z innymi, tak aby powstała trasa całej naszej

podróży”

Podsumowanie: rozmawiamy z dziećmi o tym:

- dokąd chciałyby pojechać razem w podróż?

- czy są zadowolone z tego co wspólnie zrobiły?

2."Na dworcu" - zabawa doskonaląca koncentrację

Opowiadanie o wydarzeniach na dworcu. Zegar wybija tam godziny, urzędnik

sprzedaje w kasie bilety, żegnają się dwie przyjaciółki, sprzedawca kiełbasek

zachwala swój towar, pociąg wjeżdża na peron itp. Każde dziecko przejmuje

rolę określonej osoby lub przedmiotu, odtwarza konkretny odgłos, zawołanie

lub wypowiada jakieś zdanie. Zegar dworcowy tyka: tik-tak, tik-tak, tik-tak,

sprzedawca woła: gorące parówki. Nauczyciel opowiada historyjkę, dzieci

naśladują określony odgłos.

Temat historyjki można zmieniać, np. wizyta w szpitalu czy spacer po lesie.

Trzeba tak dobrać opowiadanie, aby dzieci mogły się w nim odnaleźć ze swoimi

doświadczeniami i przeżyciami.

3.„ Nad brzegiem morza” – czytanie tekstu relaksacyjnego na tle

bardzo delikatnej i spokojnej muzyki. Dzieci wygodnie leżą na materacach

i słuchają.

Jest słoneczny, letni dzień. Idę wolno brzegiem morza, stąpam po żółtym,

gładkim piasku. Bose stopy zapadają się w nim. Piasek cichutko skrzypi – jest

miękki i bardzo, bardzo ciepły. Po jednej stronie widzę spokojne morze i daleki

horyzont. Po drugiej – pachnący, sosnowy las. Od morza wieje lekki, bardzo

delikatny wiatr. Aromat drzew miesza się z zapachem wody. Błękit łączy się

z zielenią i kolorem żółtym. Od barw i zapachów trochę kręci mi się w głowie.

Zamykam oczy – jestem senny. Jak dobrze leży się na plaży. Ciało grzeje

mi piasek i promienie słońca. Delikatny plusk fal uspakaja mnie. W górze

błękit nieba. Zapadam powoli w półsen. Wszystko staje się nierealne, nieważne.

Z oddali dochodzi stłumiony gwar głosów. Otacza mnie cichy, jednostajny szum

morza i piękna muzyka.

Autor: dr M. Kierył

Muzyka: Enio Morricone , płyta „ Cockeyes song”

4. „Sieć” – dwoje dzieci podaje sobie rękę tworząc „sieć”. Połączone

w ten sposób gonią innych. Kiedy uda im się dotknąć innego uczestnika zabawy,

staje się on trzecim „elementem sieci”. Po dotknięciu czwartej osoby następuje

podział na dwie pary. Zabawa trwa dotąd, aż wszyscy trzymający się za ręce,

tworzą dwu – lub trzyosobowe „siateczki”.

5. „Rybak" - Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym na obwodzie koła.

Zamykają oczy, nauczycielka wybiera „rybaka” i „strażnika jeziora”, reszta dzieci

to rybki. Dzieci otwierają oczy i obserwują się wzajemnie w ciszy i skupieniu.

„Rybak” łowi rybki mrugając jednym okiem, musi uważać na „strażnika”, gdy

mrugnie do niego będzie złapany – „strażnik” musi złapać „rybaka” na gorącym

uczynku krzycząc „mam cię”. Rybki, które złowi rybak mówią „jestem złowiona”

i odwracają się plecami do środka koła. Wygrywa dziecko, które złowi największą

ilość ryb.

6. „Woda – ląd” . Na podłodze wyznaczamy dwa pola (wodę i ląd)

oddzielone prostą linią. Uczestnicy stają na „lądzie”, na komendę „woda”

przeskakują obunóż na pole „wody”, na komendę „ląd” wracają na „ląd” itd,

kto się pomyli odpada. Ostatni wygrywa. Zabawa powinna być prowadzona dość

szybko, a polecenia wydawane zdecydowanym głosem i sugestywnie.

7."Tajemnica muszelki" P: ceramiczna miseczka, muszla, kawałek

materiału. Dzieci siedzą w kole. Na środku sali w ceramicznej miseczce leży

muszelka, która jest przykryta kawałkiem materiału. Naczynie przechodzi

z rąk do rąk. Kiedy poruszamy naczyniem, słychać jedynie dziwne stukanie.

Każde dziecko wsłuchuje się w dźwięk i pozwala posłuchać sąsiadowi.

Zakryte naczynie jeszcze raz krąży po sali i teraz każde dziecko może dotknąć

przedmiotu pod serwetką, jednak nie może zdradzić co kryje się pod serwetką.

Następnie każde dziecko wypowiada nazwy przedmiotów jakie kojarzą mu się

z tym czego dotknęło. W końcu odkrywamy serwetkę i każde dziecko ogląda

muszelkę.

Komentarze
#1 | OLIWKASL4 dnia lutego 16 2010 08:45:32
Super fajna stronka i bardzo przydatna nie tylko dla nauczycieli ale i dla aktywnych, ciekawskich mam. Pozdrawiam
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Prawo
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Relaks
* Strona 1
Aktualnie online
· Gości online: 4

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,884
· Najnowszy użytkownik: anetazio06