|
Wspó³praca z
rodzicami
Bardzo wa¿nym
elementem naszej pracy jest wspó³praca z
rodzicami. Wspó³praca z
rodzicami mo¿e przybieraæ ró¿ne formy:
- kontakty
indywidualne,
- zebrania,
- zajêcia otwarte,
- uroczysto¶ci,
imprezy przedszkolne i inne.
Rodzice s± wa¿nym ogniwem naszej pracy, powinni¶my
wychodziæ im naprzeciw
i zachêcaæ do podejmowania wspólnych
dzia³añ s³u¿±cych
dobru dziecka.
Warto przygotowaæ
sobie na pocz±tku roku szkolnego plan
wspó³pracy z
rodzicami.Taki plan powinien zawieraæ wszelkiego
rodzaju (wymienione
wy¿ej) formy wspó³pracy.
We wspó³pracy z rodzicami wa¿na jest wymiana informacji.
Nauczyciel informuje
rodzica o zachowaniu dziecka, jego postêpach...
Natomiast rodzic
przekazuje informacje o w³asnych spostrze¿eniach
dotycz±cych dziecka.
Nauczycielka przedszkola mo¿e, a nawet powinna anga¿owaæ
rodziców do udzia³u w
¿yciu grupy oraz do wykonywania ró¿nych
prac spo³ecznych na
rzecz grupy i przedszkola. Z do¶wiadczenia
wiem, ¿e rodzice
chêtnie przynosz± pomoce do k±cików tematycznych
i k±cików
zainteresowañ. Rodzice anga¿uj± siê tak¿e w przygotowanie
uroczysto¶ci
przedszkolnych: pieczenie ciasta, przygotowanie dekoracji,
strojów na
uroczysto¶ci. Oczywi¶cie tylko wtedy, gdy ich praca s³u¿y
dobru dziecka i to
w³a¶nie zadanie dla nauczyciela.
Jednak wszystko jest uzale¿nione zarówno od nauczycielki,
jej podej¶cia,
aparycji oraz od rodziców. Nauczycielka powinna
wychodziæ z inicjatyw±
do rodziców, wówczas rodzice tak¿e chêtnie
bêd± anga¿owaæ siê w
¿ycie grupy i ca³ego przedszkola.
Oczywi¶cie wszystkie te formy s± istotne. Zanim jednak
dojdzie do
jakiejkolwiek wspó³pracy przeprowadzamy z rodzicami
dziecka rozmowê.
Kolejnym etapem
wspó³pracy jest wype³nienie przez
rodziców kwestionariusza.
Znajdziecie je poni¿ej.... |
#1 |
dnia September 01 2009 15:18:26
#2 |
dnia September 01 2009 17:08:01
#3 |
dnia April 11 2012 15:10:23
#4 |
dnia February 13 2015 18:37:30
|
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.
|
|
» Go¶ci online: 4
» U¿ytkowników online: 0
» £±cznie u¿ytkowników: 59,842
» Najnowszy u¿ytkownik: NikalO
|
|