 |
Zasobnik |
 |
|
 |
Inne pomysły |
 |
|
Inne pomysły:
1. „Albumy przyrodnicze” –
wykonajmy wspólnie z dziećmi albumy ze zdjęciami
z naszych spacerów. Tematy
albumów:
- „ Cztery pory roku” –
zdjęcia ze spacerów w każdej porze roku. Pozwólmy
dzieciom tworzyć podpisy do
zdjęć oraz ramki, wówczas będą miały satysfakcję
z wykonanego zadania.
- „Zwierzęta domowe” –
wykonajmy wspólnie album zwierząt domowych.
Mogą to być zdjęcia lub
ilustracje (najlepiej przyniesione przez dzieci z domu).
Następnie niech każde dziecko
samo przyklei swoją ilustrację i dodatkowo niech
wykona do niej tło.
- „Zwierzęta w ZOO” – mogą to
być zdjęcia lub prace dzieci, dodatkowo
możemy przygotować kilka
informacji na temat tych zwierząt i także je przykleić.
…….
2. Doświadczenia w kąciku
przyrody:
- jesienne: badanie właściwości
wody, np.: deszcz. ; badanie właściwości wosku,
parafiny.
- zimowe: badanie właściwości
śniegu, lodu,
- wiosenne: obserwowanie
wzrostu roślin, właściwości gleby.
- letnie: badanie naszego
cienia, właściwości piasku.
Zapraszam do dzielenia się
swoimi pomysłami. | |
 |
Komentarze |
 |
|
#1 |
dnia października 05 2006 21:02:35
#2 |
dnia lutego 23 2007 20:52:23
#3 |
dnia maja 22 2009 11:47:30
#4 |
dnia stycznia 09 2013 21:40:16
| |
 |
Dodaj komentarz |
 |
|
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
| |
|
 |
Logowanie |
 |
 |
Prawo |
 |
 |
Księgarenka |
 |
 |
Relaks |
 |
 |
Aktualnie online |
 |
|
· Gości online: 8
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 59,884
· Najnowszy użytkownik: anetazio06
| |
|
© by PORTAL NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA, 2006-2023Polityka prywatności
Portalu Nauczycieli Przedszkola
Prawa autorskie do zamieszczonych w Portalu Nauczycieli Przedszkola materiałów należą w
całości do ich twórców i autorów. Można z nich korzystać. Nie wolno ich podpisywać własnym nazwiskiem oraz
publikować i sprzedawać.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
begonias Theme by is_m@il
|
Październik
a) owoce i warzywa z naszego ogródka
- stwarzanie okazji odczuwania zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od czynników atmosferycznych i działań człowieka
b) jesienny spacer po parku
- umożliwianie dzieciom bezpośredniego kontaktu z przyroda podkreślenie charakterystycznych cech dla danej pory roku i działalności człowieka
c) leśne przygody krasnala Hałabały
-wzbogacenie wiadomości dzieci dotyczących różnych sposobów sadzenia drzew: przez wiatr, ludzi, zwierzęta, ptaki.
Listopad
a) odloty ptaków
- zaznajomienie dzieci z wyglądem ptaków odlatujących na okres zimy do ciepłych krajów i przylatujących do naszego kraju na okres zimowy (gil, sikorka, czeczotka) znaczenie zmiany upierzenia ptaków , konieczność opieki nad nimi w okresie zimy
b) przygotowanie zwierząt i ludzi do zimy
- wyrobienie opiekuńczego stosunku do zwierząt zapoznanie ze sposobami gromadzenia warzyw i owoców
c) szaruga jesienna
- uświadomienie dzieciom znaczenia zrzucania liści jesienią dla wegetacji (organizowanie powierzchni parowania wody di atmosfery)
d) chochoł - ochranianie roślin przed mrozem
-ukazanie różnych sposobów przetwarzania przez roślinność wieloletnią okresów zimowych ; kopcowanie , owijanie słoma, znaczenie śniegu - aktywizowanie do myślenia
Grudzień
a) stołówka za oknem - dokarmianie ptaków
- wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków zwierząt szczególnie w okresie zimy - szukanie związków przyczynowo skutkowych
b)skąd się biorą sople na dachu?
- zwrócenie uwagi dzieci na charakterystyczne dla danej pory roku cechy ; śnieg szron lód , mróz , uboga szata roślinna
c) zima w lesie
-wyciąganie wniosków na podstawie zaobserwowanych zjawisk podczas wycieczek i spacerów , znaczenie pokrywy śnieżnej zasypianie niektórych zwierząt rozpoznawanie śladów na śniegu.
Luty / Marzec
a) jak ozimina szumieć zaczyna
- rozpoznawanie w otoczeniu przyrodniczym oznak przedwiośnia ; kiełkowanie roślin , topnienie śniegu , dłuższe dni
b) zielony ogródek na oknie
- ukazanie dzieciom możliwości hodowli roślin , gdy na dworze jest jeszcze bardzo zimno, obserwacje paków na gałęziach forsycji, wiśni , kasztanowca , (znaczenie światła ciepła i wody we wzroście roślin)
c) pierwsze wiosenne kwiaty
- dowiadywanie się o chronionych gatunkach roślin , umożliwianie dzieciom przeprowadzenie codziennej obserwacji wzrostu roślin, dokonywanie porównań i spostrzeżeń
d)wiosna w polu
-dostrzeganie pierwszych zmian wiosennych w świecie roślin ; kiełkowanie , powroty ptaków (skowronek).
Kwiecień / Maj
a) wiosna w parku
- poznawanie rzeczywistości w drodze do gromadzenia samodzielnych doświadczeń poprzez ; spacery, wycieczki, obserwacje w naturalnym środowisku
b) prace w ogródku przedszkolnym
- pomoc w prostych pracach gospodarczych; sadzenie bratków wysiewy kwiatów i warzyw, zapoznanie z kolejnymi czynnościami podczas siania, sadzenia , zachęcanie do opiekowania się roślinami ; podlewanie spulchnianie pielenie
c) co piszczy w trawie: mieszkańcy łąki
- dostrzeganie zmian w krajobrazie ; zielona łąka , kwitnące mlecze i inne kwiaty, ptaki, owady, obserwacja dżdżownicy, motylka, biedronki, żaby
d)kwitnące drzewa
-doskonalenie umiejętności dokonywania porównań , odnajdywanie różnic i podobieństw roślinności w czterech porach roku; jesień zima lato wiosna, znaczenie owadów dla wzrostu roślin - zapylanie.