Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* Świąteczny nastrój
* Śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* Świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latkуw
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jaseіka po Śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* Święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodzicуw
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieс Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogуlne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Różne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy dziaіalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna Śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesów
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Trzymaj się prosto ...
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowк
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujące
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Różne
* Różne II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrуcie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O krуlu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Inne pomysły
Inne pomysły:
1. „Albumy przyrodnicze” – wykonajmy wspólnie z dziećmi albumy ze zdjęciami
z naszych spacerów. Tematy albumów:
 - „ Cztery pory roku” – zdjęcia ze spacerów w każdej porze roku.  Pozwólmy
dzieciom tworzyć podpisy do zdjęć oraz ramki, wówczas będą miały satysfakcję
z wykonanego zadania.
- „Zwierzęta domowe” – wykonajmy wspólnie album zwierząt domowych.
Mogą to być zdjęcia lub ilustracje (najlepiej przyniesione przez dzieci z domu).
Następnie niech każde dziecko samo przyklei swoją ilustrację i dodatkowo niech
wykona do niej tło.
- „Zwierzęta w ZOO” – mogą to być zdjęcia lub prace dzieci, dodatkowo
możemy przygotować kilka informacji na temat tych zwierząt i także je przykleić.
…….
2. Doświadczenia w kąciku przyrody:
- jesienne: badanie właściwości wody, np.: deszcz. ; badanie właściwości wosku,
   parafiny.
- zimowe: badanie właściwości śniegu, lodu,
- wiosenne: obserwowanie wzrostu roślin, właściwości gleby.
- letnie: badanie naszego cienia, właściwości piasku.
Zapraszam do dzielenia się swoimi pomysłami.
Komentarze
#1 | nusia100 dnia października 05 2006 21:02:35
To nie moje pomysły ale myślę, że mogą się komuś przydać. Autorką jest mgr Elżbieta Kwaśnik - nauczyciel Przedszkola Samorządowego Integracyjnego Nr 58 w Białymstoku (znalezione w internecie)

Październik
a) owoce i warzywa z naszego ogródka
- stwarzanie okazji odczuwania zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od czynników atmosferycznych i działań człowieka
b) jesienny spacer po parku
- umożliwianie dzieciom bezpośredniego kontaktu z przyroda podkreślenie charakterystycznych cech dla danej pory roku i działalności człowieka
c) leśne przygody krasnala Hałabały
-wzbogacenie wiadomości dzieci dotyczących różnych sposobów sadzenia drzew: przez wiatr, ludzi, zwierzęta, ptaki.

Listopad
a) odloty ptaków
- zaznajomienie dzieci z wyglądem ptaków odlatujących na okres zimy do ciepłych krajów i przylatujących do naszego kraju na okres zimowy (gil, sikorka, czeczotka) znaczenie zmiany upierzenia ptaków , konieczność opieki nad nimi w okresie zimy
b) przygotowanie zwierząt i ludzi do zimy
- wyrobienie opiekuńczego stosunku do zwierząt zapoznanie ze sposobami gromadzenia warzyw i owoców
c) szaruga jesienna
- uświadomienie dzieciom znaczenia zrzucania liści jesienią dla wegetacji (organizowanie powierzchni parowania wody di atmosfery)
d) chochoł - ochranianie roślin przed mrozem
-ukazanie różnych sposobów przetwarzania przez roślinność wieloletnią okresów zimowych ; kopcowanie , owijanie słoma, znaczenie śniegu - aktywizowanie do myślenia

Grudzień
a) stołówka za oknem - dokarmianie ptaków
- wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków zwierząt szczególnie w okresie zimy - szukanie związków przyczynowo skutkowych
b)skąd się biorą sople na dachu?
- zwrócenie uwagi dzieci na charakterystyczne dla danej pory roku cechy ; śnieg szron lód , mróz , uboga szata roślinna
c) zima w lesie
-wyciąganie wniosków na podstawie zaobserwowanych zjawisk podczas wycieczek i spacerów , znaczenie pokrywy śnieżnej zasypianie niektórych zwierząt rozpoznawanie śladów na śniegu.

Luty / Marzec
a) jak ozimina szumieć zaczyna
- rozpoznawanie w otoczeniu przyrodniczym oznak przedwiośnia ; kiełkowanie roślin , topnienie śniegu , dłuższe dni
b) zielony ogródek na oknie
- ukazanie dzieciom możliwości hodowli roślin , gdy na dworze jest jeszcze bardzo zimno, obserwacje paków na gałęziach forsycji, wiśni , kasztanowca , (znaczenie światła ciepła i wody we wzroście roślin)
c) pierwsze wiosenne kwiaty
- dowiadywanie się o chronionych gatunkach roślin , umożliwianie dzieciom przeprowadzenie codziennej obserwacji wzrostu roślin, dokonywanie porównań i spostrzeżeń
d)wiosna w polu
-dostrzeganie pierwszych zmian wiosennych w świecie roślin ; kiełkowanie , powroty ptaków (skowronek).

Kwiecień / Maj
a) wiosna w parku
- poznawanie rzeczywistości w drodze do gromadzenia samodzielnych doświadczeń poprzez ; spacery, wycieczki, obserwacje w naturalnym środowisku
b) prace w ogródku przedszkolnym
- pomoc w prostych pracach gospodarczych; sadzenie bratków wysiewy kwiatów i warzyw, zapoznanie z kolejnymi czynnościami podczas siania, sadzenia , zachęcanie do opiekowania się roślinami ; podlewanie spulchnianie pielenie
c) co piszczy w trawie: mieszkańcy łąki
- dostrzeganie zmian w krajobrazie ; zielona łąka , kwitnące mlecze i inne kwiaty, ptaki, owady, obserwacja dżdżownicy, motylka, biedronki, żaby
d)kwitnące drzewa
-doskonalenie umiejętności dokonywania porównań , odnajdywanie różnic i podobieństw roślinności w czterech porach roku; jesień zima lato wiosna, znaczenie owadów dla wzrostu roślin - zapylanie.
#2 | ewanawrot7 dnia lutego 23 2007 20:52:23
a ja mam cale rozklady materialu z zakresu edukacji przyrodniczo - ekologicznej dla dzieci od 4-latkow w góre, bo pracuję w przedszkolu o profilu ekologicznym. i scenariuszy zajęć też się sporo znajdzie. jesli ktoś będzie w potrzebie to proszę o kontakt, bo za wiele tego bym mogła to sobie tu zamieścic. pozdrawiam.
#3 | gotaa dnia maja 22 2009 11:47:30
Zaprosić na spotkanie terapetę z pieskiem. Pokaże dzieciakom jak się zachowywać w towarzystwie czworonogów - dzieci będą miały frajdę. Powastała nawet książeczka,która ma pomóc nauczyć maluchy opieki, zachowania i tolrancji la zwierzat : http://www.galakt...aciel+pies
#4 | moniawozniak dnia stycznia 09 2013 21:40:16
hej a macie może pomysł na jakąś grę środowiskowo-edukacyjną??jakją zrobić?na jaki temat?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Prawo
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Relaks
* Strona 1
Aktualnie online
· Gości online: 8

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,884
· Najnowszy użytkownik: anetazio06