Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz siê wiêcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dzieæmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczysto¶ci
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bo¿onarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ mamy i taty
* Dzieñ babci i dziadka
* Po¿egnanie przedszkola
* Inne
* Rozporz±dzenie
* Etapy
* Powo³anie zespo³u
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowo¶ci
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowañ dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywno¶æ intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia mia³a w±sy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzieñ Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzieñ babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowañ
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijaj±ce emocjonalno¶æ
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wró¿by
* Propozycje ¶wi±teczne
* ¶wi±teczny nastrój
* ¶piewaj±ca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* ¶wi±teczna choinka
* Choinka
* Kartki ¶wi±teczne
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Ba¶ñ o narodzinach
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jase³kowe
* Tradycje i obrazki
* Jase³ka po ¶l±sku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje ró¿ne
* ¶wiêto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzieñ Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieñ Mamy i Taty
* Rodzina wspólnot± dialogu
* Mamo i Tato
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pude³ko
* Dzieñ Matki
* Dzieñ rodziny
* Dzieñ Mamy i Taty
* Dzieñ mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomys³y na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki ró¿ne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomo¶ci ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje ksi±¿ki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Ro¿ne
* Paluszkowe
* Relaksuj±ce
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn±
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijaj±ce inteligencjê emocjonaln±
* Nades³ane I
* Nades³ane II
* Nades³ane III
* Nades³ane IV
* K±cik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze ¶wi±teczne
* Dekoracje ¶wi±teczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace ¶wi±teczno-zimowe
* Kó³ko plastyczne
* Scenariusze
* K±cik muzyczny
* Formy dzia³alno¶ci muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne s³uchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* K±cik matematyczny
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± I
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpañski bez tajemnic
* Jêzyk angielski
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* K±cik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna ¶nie¿ka
* Zwierzêta poci±gowe
* Ja¶ i Ma³gosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Ada¶ i Ewa
* Rezerwat ¶ledzi
* K±cik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomys³y
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajêæ
* Metody æwiczeñ
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Æwiczenia
* Zabawy zimowe
* K±cik logopedyczny
* Æwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i jêzyka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowê
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojêcia ogólne
* Upo¶ledzenie umys³owe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespó³ Aspergera
* Gabinet - zdjêcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajêcia 1
* Konspekt zajêcia 2
* Konspekt zajêcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migaj±ce przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Æwiczenia graficzne
* O wspó³pracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszk±...cz I
* Z myszk±...cz II
* S³ucham, mówiê...cz. I
* S³ucham, mówiê...cz. II
* S³ucham, mówiê...III
* Program wspó³pracy...cz. I
* Program wspó³pracy...cz. II
* Dobro i z³o cz I
* Dobro i z³o cz. II
* Dobro i z³o cz. III
* ¯yj w zgodzie...cz I
* ¯yj w zgodzie...cz II
* ¯yj w zgodzie...cz III
* ¯yj w zgodzie...cz IV
* ¯yj w zgodzie...cz V
* ¯yj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Ró¿ne
* Ró¿ne II
* Nades³ane przez @dipsi
* Nades³ane przez @ahawa
* Nades³ane przez @ASIOCZEK
* Nades³ane przez u¿ytkowników
* Wiadomo¶ci ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ niepodleg³o¶ci
* Pasowanie na przedszkolaka
* Po¿egnanie 5 latków
* Pasowanie
* Po¿egnanie przedszkola
* Po¿egnanie zerówki
* Zakoñczenie roku szkolnego
* Po¿egnanie przedszkola
* Dzieñ nauczyciela
* Po¿egnanie 6 latków
* Dzieñ teatru w przedszkolu
* Dzieñ kobiet
* Zakoñczenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecjê
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Po¿ar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Inne pomys³y
Inne pomys³y:
1. „Albumy przyrodnicze” – wykonajmy wspólnie z dzieæmi albumy ze zdjêciami
z naszych spacerów. Tematy albumów:
 - „ Cztery pory roku” – zdjêcia ze spacerów w ka¿dej porze roku.  Pozwólmy
dzieciom tworzyæ podpisy do zdjêæ oraz ramki, wówczas bêd± mia³y satysfakcjê
z wykonanego zadania.
- „Zwierzêta domowe” – wykonajmy wspólnie album zwierz±t domowych.
Mog± to byæ zdjêcia lub ilustracje (najlepiej przyniesione przez dzieci z domu).
Nastêpnie niech ka¿de dziecko samo przyklei swoj± ilustracjê i dodatkowo niech
wykona do niej t³o.
- „Zwierzêta w ZOO” – mog± to byæ zdjêcia lub prace dzieci, dodatkowo
mo¿emy przygotowaæ kilka informacji na temat tych zwierz±t i tak¿e je przykleiæ.
…….
2. Do¶wiadczenia w k±ciku przyrody:
- jesienne: badanie w³a¶ciwo¶ci wody, np.: deszcz. ; badanie w³a¶ciwo¶ci wosku,
   parafiny.
- zimowe: badanie w³a¶ciwo¶ci ¶niegu, lodu,
- wiosenne: obserwowanie wzrostu ro¶lin, w³a¶ciwo¶ci gleby.
- letnie: badanie naszego cienia, w³a¶ciwo¶ci piasku.
Zapraszam do dzielenia siê swoimi pomys³ami.

Komentarze
#1 | nusia100 dnia October 05 2006 21:02:35
To nie moje pomys³y ale my¶lê, ¿e mog± siê komu¶ przydaæ. Autork± jest mgr El¿bieta Kwa¶nik - nauczyciel Przedszkola Samorz±dowego Integracyjnego Nr 58 w Bia³ymstoku (znalezione w internecie)

Pa¼dziernik
a) owoce i warzywa z naszego ogródka
- stwarzanie okazji odczuwania zmian zachodz±cych w przyrodzie w zale¿no¶ci od czynników atmosferycznych i dzia³añ cz³owieka
b) jesienny spacer po parku
- umo¿liwianie dzieciom bezpo¶redniego kontaktu z przyroda podkre¶lenie charakterystycznych cech dla danej pory roku i dzia³alno¶ci cz³owieka
c) le¶ne przygody krasnala Ha³aba³y
-wzbogacenie wiadomo¶ci dzieci dotycz±cych ró¿nych sposobów sadzenia drzew: przez wiatr, ludzi, zwierzêta, ptaki.

Listopad
a) odloty ptaków
- zaznajomienie dzieci z wygl±dem ptaków odlatuj±cych na okres zimy do ciep³ych krajów i przylatuj±cych do naszego kraju na okres zimowy (gil, sikorka, czeczotka) znaczenie zmiany upierzenia ptaków , konieczno¶æ opieki nad nimi w okresie zimy
b) przygotowanie zwierz±t i ludzi do zimy
- wyrobienie opiekuñczego stosunku do zwierz±t zapoznanie ze sposobami gromadzenia warzyw i owoców
c) szaruga jesienna
- u¶wiadomienie dzieciom znaczenia zrzucania li¶ci jesieni± dla wegetacji (organizowanie powierzchni parowania wody di atmosfery)
d) chocho³ - ochranianie ro¶lin przed mrozem
-ukazanie ró¿nych sposobów przetwarzania przez ro¶linno¶æ wieloletni± okresów zimowych ; kopcowanie , owijanie s³oma, znaczenie ¶niegu - aktywizowanie do my¶lenia

Grudzieñ
a) sto³ówka za oknem - dokarmianie ptaków
- wyrabianie opiekuñczego stosunku do ptaków zwierz±t szczególnie w okresie zimy - szukanie zwi±zków przyczynowo skutkowych
b)sk±d siê bior± sople na dachu?
- zwrócenie uwagi dzieci na charakterystyczne dla danej pory roku cechy ; ¶nieg szron lód , mróz , uboga szata ro¶linna
c) zima w lesie
-wyci±ganie wniosków na podstawie zaobserwowanych zjawisk podczas wycieczek i spacerów , znaczenie pokrywy ¶nie¿nej zasypianie niektórych zwierz±t rozpoznawanie ¶ladów na ¶niegu.

Luty / Marzec
a) jak ozimina szumieæ zaczyna
- rozpoznawanie w otoczeniu przyrodniczym oznak przedwio¶nia ; kie³kowanie ro¶lin , topnienie ¶niegu , d³u¿sze dni
b) zielony ogródek na oknie
- ukazanie dzieciom mo¿liwo¶ci hodowli ro¶lin , gdy na dworze jest jeszcze bardzo zimno, obserwacje paków na ga³êziach forsycji, wi¶ni , kasztanowca , (znaczenie ¶wiat³a ciep³a i wody we wzro¶cie ro¶lin)
c) pierwsze wiosenne kwiaty
- dowiadywanie siê o chronionych gatunkach ro¶lin , umo¿liwianie dzieciom przeprowadzenie codziennej obserwacji wzrostu ro¶lin, dokonywanie porównañ i spostrze¿eñ
d)wiosna w polu
-dostrzeganie pierwszych zmian wiosennych w ¶wiecie ro¶lin ; kie³kowanie , powroty ptaków (skowronek).

Kwiecieñ / Maj
a) wiosna w parku
- poznawanie rzeczywisto¶ci w drodze do gromadzenia samodzielnych do¶wiadczeñ poprzez ; spacery, wycieczki, obserwacje w naturalnym ¶rodowisku
b) prace w ogródku przedszkolnym
- pomoc w prostych pracach gospodarczych; sadzenie bratków wysiewy kwiatów i warzyw, zapoznanie z kolejnymi czynno¶ciami podczas siania, sadzenia , zachêcanie do opiekowania siê ro¶linami ; podlewanie spulchnianie pielenie
c) co piszczy w trawie: mieszkañcy ³±ki
- dostrzeganie zmian w krajobrazie ; zielona ³±ka , kwitn±ce mlecze i inne kwiaty, ptaki, owady, obserwacja d¿d¿ownicy, motylka, biedronki, ¿aby
d)kwitn±ce drzewa
-doskonalenie umiejêtno¶ci dokonywania porównañ , odnajdywanie ró¿nic i podobieñstw ro¶linno¶ci w czterech porach roku; jesieñ zima lato wiosna, znaczenie owadów dla wzrostu ro¶lin - zapylanie.
#2 | ewanawrot7 dnia February 23 2007 20:52:23
a ja mam cale rozklady materialu z zakresu edukacji przyrodniczo - ekologicznej dla dzieci od 4-latkow w góre, bo pracujê w przedszkolu o profilu ekologicznym. i scenariuszy zajêæ te¿ siê sporo znajdzie. jesli kto¶ bêdzie w potrzebie to proszê o kontakt, bo za wiele tego bym mog³a to sobie tu zamie¶cic. pozdrawiam.
#3 | gotaa dnia May 22 2009 11:47:30
Zaprosiæ na spotkanie terapetê z pieskiem. Poka¿e dzieciakom jak siê zachowywaæ w towarzystwie czworonogów - dzieci bêd± mia³y frajdê. Powasta³a nawet ksi±¿eczka,która ma pomóc nauczyæ maluchy opieki, zachowania i tolrancji la zwierzat : http://www.galakt...aciel+pies
#4 | moniawozniak dnia January 09 2013 21:40:16
hej a macie mo¿e pomys³ na jak±¶ grê ¶rodowiskowo-edukacyjn±??jakj± zrobiæ?na jaki temat?

Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.

Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o

Prawo

Ksiêgarenka
Ksi±¿ki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Go¶ci online: 4

» U¿ytkowników online: 0

» £±cznie u¿ytkowników: 59,757
» Najnowszy u¿ytkownik: PaulinaDywicka

  81,924,004 Unikalnych wizyt