Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* Świąteczny nastrój
* Śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* Świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latkуw
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jaseіka po Śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* Święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodzicуw
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieс Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogуlne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Różne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy dziaіalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna Śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesów
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Trzymaj się prosto ...
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowк
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujące
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Różne
* Różne II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrуcie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O krуlu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Formy działalności muzycznej dzieci
Formy działalności muzycznej w przedszkolu:
-  śpiew,  jest najważniejszą formą działalności muzycznej przedszkolaków . Ważne jest, aby
nauczyciel przedszkola przekazał dziecku poprawny sposób
śpiewania. Dokładne odtworzenie melodii, rytmu i tekstu
wymaga bardzo długiej i wytrwałej pracy, co nie znaczy, że musimy dzieci zanudzać taką pracą.  
- ruch przy muzyce, to naturalna potrzeba, która towarzyszy
przedszkolakowi we wszystkich zabawach. Ruch przy muzyce
wpływa korzystnie na cały rozwój dziecka. Warto więc tak
komponować zajęcia muzyczne, aby w każdym z nich była
zabawa ruchowa przy muzyce.
- gra na instrumentach to atrakcyjna forma zabawy dla dzieci.
Kontakt z instrumentem wyzwala aktywność, rozwija wyobraźnię
muzyczną i inwencję twórczą. Nauczyciel przedszkola zapoznaje
dzieci z różnymi instrumentami muzycznymi. Powinien pokazać
w jaki sposób wyzwala się dźwięk w każdym instrumencie muzycznym.
- słuchanie muzyki wpływa na rozwój emocjonalny i estetyczny dziecka.
Ma także wpływ na rozwój analizatora słuchowego, wpływa na
koncentrację uwagi, rozwija pamięć muzyczną.
Należy więc umożliwić dzieciom słuchanie różnego rodzaju muzyki
i pozwolić im poznać różne formy muzyczne, bogactwo nastrojów, barwy dźwięków.
- tworzenie muzyki jest podstawą do dalszego kształcenia muzycznego
i przygotowuje do odbioru muzyki, kształci przyszłych twórców i odtwórców muzyki a także przyszłych melomanów.
W niektórych przedszkolach dzieci mają możliwość uczestniczenia
w zajęciach muzycznych, zwanych rytmiką.
Na zajęciach rytmiki, nauczyciel prowadzi różne ćwiczenia.
Wśród nich są:
- ćwiczenia inhibicyjno–incytacyjne, kształtujące reakcję na bodące
muzyczne, np. na zmianę tempa, dynamiki, wysokości dźwięku itd.
- ćwiczenia ruchowej interpretacji różnych wartości rytmicznych,
kształtujące  poczucie rytmu i korelacji ruchowej.
- ćwiczenia kształcące poczucie formy muzycznej i formy ruchu., służące do kształcenia
umiejętności wyczucia formy.
Komentarze
#1 | kitty dnia listopada 11 2006 14:20:39
Witam.
pilnie poszukuję przykładów (scenariuszy i konspektow) przykladowych zajęć do przeprowadzenia w grupie przedszkolnej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami...
proszę o pomoc...
pozdrawiam Smile
#2 | Marzena dnia listopada 11 2006 14:42:07
Proszę napisać konkretnie czego mają dotyczyć te zajęcia? Komentarz jest pod formami zajęć muzycznych. Czy chodzi o ten rodzaj zajęć?
#3 | dotka8504 dnia sierpnia 31 2007 19:47:23
hej jestem po pedagogice opiekuńczo wychowawczej dostałam prace w przedszkolu wiec jestem młodym stazysta ale ta strona ułatwi mi prace ale potrzebuje wzór jak należy pisac plany pracy mam grupe dzieci w wieku od 3 lat do 6 mieszana ze wzgledu na to iż jest to oddział popołudniowy prosze o wsparcie;b ale t strona jest cudnowna
Oklaski;k gratulacje
#4 | Marzena dnia sierpnia 31 2007 22:03:05
wspieramy tu młodych nauczycieli, ale musisz pisać na forum Smile
#5 | beatka0885 dnia września 12 2010 10:52:19
Witam wszystkich serdecznie!
Potrzebuję Waszej pomocy. W tym roku zaczęłam pracę w przedszkolu. Mam grupę 3-4 latków. Jednak dyrektor chce abym prowadziła rytmikę w każdej grupie. O ile w swojej jeszcze mniej więcej wiem co mogę robić ( jakieś proste zabawy ruchowe przy muzyce) o tyle nie mam pojęcia, co robić ze starszakami. Oni kiedyś mieli od rytmiki panią z przygotowaniem muzycznym, która przychodziła z keyboardem. Ja nie mam przygotowania muzycznego. A zostałam wytypowana do tego zadania, bo tańczyłam trochę tańce towarzyskie i taniec to moja pasja. Gdy weszłam do starszaków do grupy i puściłam im muzykę z płyty i zaproponowałam zabawę to trochę byli zdziwieni, że nie mam instrumentu. Nie chcę ich zanudzić. Chcę, żeby te zajecia były dla nich atrakcyjne. Pomóżcie. Co mogę z nimi robić? I jak długo powinniśmy sz;lifować jeden taniec, gdybym chciała ich tego nauczyć? Czy mogę wprowadzać w przedszkolu różne tańce towarzyskie i ludowe, czy raczej ograniczyć się do 2-3? Aaa.. na pierwszych zajęciach każdy za pomocą tamburyna pokazywał jaki ma nastrój i mówił swoje imię przy tym. Później poruszali się odpowiednio do muzyki ( szybko-wolno, głośno-cicho), bawiliśmy się w pingiwnka i w krasnoludka ( kciuki do góry, łokcie do tyłu, kolana ugięte, pupy wypięte itd.). Troche była mieszanina, ale chciałam zobaczyć jak im pójdzie. Widziałam po nich, że niektóre rzeczy im się podobały - szczególnie krasnoludek, ale ogólnie nie byli zachwyceni. Jestem pewna, że gdybym robiła to samo, tylko grając na instrumencie, podobało im się to. Co robić? I czy podczas jednych zajęć ( a trwają 30 minut i u maluszków i u starszaków) powinnam wprowadzać np. tylko 1 taniec, czy troszkę tańca a troszkę jakichś zabaw rytmiczno-ruchowych?
Wiem, że strasznie się rozpisałam, ale mam nadzieję, że ktoś dotrwał do końca.
Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam, B.
#6 | muzyczka dnia października 10 2010 00:53:23
Posunięcie Pani Dyrektor jest zdumiewające- albo desperackie... FrownKazać prowadzić rytmikę komuś, kto się na tym nie zna, a po drugie nie ma doświadczenia w pracy z dziećmi? Rytmikę powinna prowadzić osoba będąca muzykiem. W przeciwnym wypadku to nie będzie żadna rytmika, ale chyba tylko "mydlenie" oczu rodzicom, że w przedszkolu jest rytmika... Zdaje mi się, że o to chyba głównie chodzi. A może nie ma chętnych muzyków...? Współczuję Pani z góry. Jeśli chodzi o naukę tańców, to jak najbardziej, ale fragmentami, figurami- nigdy jeden taniec nie powinien zająć 30 minut. To byłaby katorga i nuda dla dzieci. Ilość nauczanych tańców zależy od ich skomplikowania. Najlepiej obserwować zachowanie dzieci. Jeśli chodzi o śpiew, to wprowadzone piosenki nie są na poziomie 6-latków i na dłuższą metę się nie sprawdzą.

Radzę, by poszczególne zadania były krótkie i urozmaicone. Po intensywnym ruchu, śpiew na siedząco.

Życzę powodzenia, a Pani Dyrektor, by zadbała o fachową edukację dzieci. Pani może uczyć tańca w ramach swojej pracy z grupą i byłoby to na pewno korzystne i dla Pani, i dla dzieci.Smile
#7 | ewi300 dnia listopada 04 2011 18:09:46
Witam Panie serdecznie. Ja też mam problem z rytmiką...Kazali mi prowadzić rytmikę w grupie 3-4-latków, ale żadnej pomocy, instrumentów jak na lekarstwo. Może by mi ktoś podpowiedział, z czego mogę korzystać i co mogę robić z takimi maluchami (nie gram na żadnym instrumencie) 3 razy w tygodniu po 20 minut. POMOCY!!! Pozdrawiam!!!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Prawo
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Relaks
* Strona 1
Aktualnie online
· Gości online: 8

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,884
· Najnowszy użytkownik: anetazio06