 |
Zasobnik |
 |
|
 |
Formy działalności muzycznej dzieci |
 |
|
Formy działalności muzycznej w przedszkolu:
- śpiew, jest
najważniejszą formą działalności muzycznej przedszkolaków . Ważne jest, aby
nauczyciel przedszkola
przekazał dziecku poprawny sposób
śpiewania. Dokładne
odtworzenie melodii, rytmu i tekstu
wymaga bardzo długiej i
wytrwałej pracy, co nie znaczy, że musimy dzieci zanudzać taką pracą.
- ruch przy muzyce, to
naturalna potrzeba, która towarzyszy
przedszkolakowi we wszystkich
zabawach. Ruch przy muzyce
wpływa korzystnie na cały
rozwój dziecka. Warto więc tak
komponować zajęcia muzyczne,
aby w każdym z nich była
zabawa ruchowa przy muzyce.
- gra na instrumentach
to atrakcyjna forma zabawy dla dzieci.
Kontakt z instrumentem wyzwala
aktywność, rozwija wyobraźnię
muzyczną i inwencję twórczą.
Nauczyciel przedszkola zapoznaje
dzieci z różnymi instrumentami
muzycznymi. Powinien pokazać
w jaki sposób wyzwala się
dźwięk w każdym instrumencie muzycznym.
- słuchanie muzyki
wpływa na rozwój emocjonalny i estetyczny dziecka.
Ma także wpływ na rozwój
analizatora słuchowego, wpływa na
koncentracjÄ™ uwagi, rozwija
pamięć muzyczną.
Należy więc umożliwić dzieciom
słuchanie różnego rodzaju muzyki
i pozwolić im poznać różne formy muzyczne, bogactwo nastrojów, barwy dźwięków.
- tworzenie muzyki jest
podstawą do dalszego kształcenia muzycznego
i przygotowuje do odbioru muzyki, kształci przyszłych twórców i odtwórców muzyki a także przyszłych melomanów.
W niektórych przedszkolach
dzieci mają możliwość uczestniczenia
w zajęciach muzycznych,
zwanych rytmikÄ….
Na zajęciach rytmiki,
nauczyciel prowadzi różne ćwiczenia.
Wśród nich są:
- ćwiczenia inhibicyjno–incytacyjne,
kształtujące reakcję na bodące
muzyczne, np. na zmianÄ™ tempa,
dynamiki, wysokości dźwięku itd.
- ćwiczenia ruchowej interpretacji różnych wartości rytmicznych,
kształtujące poczucie rytmu i
korelacji ruchowej.
- ćwiczenia kształcące poczucie formy muzycznej i formy ruchu., służące do kształcenia
umiejętności wyczucia formy. | |
 |
Komentarze |
 |
|
#1 |
dnia listopada 11 2006 14:20:39
#2 |
dnia listopada 11 2006 14:42:07
#3 |
dnia sierpnia 31 2007 19:47:23
#4 |
dnia sierpnia 31 2007 22:03:05
#5 |
dnia wrze¶nia 12 2010 10:52:19
#6 |
dnia pa¼dziernika 10 2010 00:53:23
#7 |
dnia listopada 04 2011 18:09:46
| |
 |
Dodaj komentarz |
 |
|
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.
| |
|
 |
Logowanie |
 |
 |
Prawo |
 |
 |
Księgarenka |
 |
 |
Relaks |
 |
 |
Aktualnie online |
 |
|
· Go¶ci online: 13
· U¿ytkowników online: 0
· £±cznie u¿ytkowników: 59,854
· Najnowszy u¿ytkownik: MagdalenaMagdalena
| |
|
© by PORTAL NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA, 2006-2023Polityka prywatno¶ci
Portalu Nauczycieli Przedszkola
Prawa autorskie do zamieszczonych w Portalu Nauczycieli Przedszkola materia³ów nale¿± w
ca³o¶ci do ich twórców i autorów. Mo¿na z nich korzystaæ. Nie wolno ich podpisywaæ w³asnym nazwiskiem oraz
publikowaæ i sprzedawaæ.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
begonias Theme by is_m@il
|
pilnie poszukuję przykładów (scenariuszy i konspektow) przykladowych zajęć do przeprowadzenia w grupie przedszkolnej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami...
proszÄ™ o pomoc...
pozdrawiam