 |
Zasobnik |
 |
|
 |
Formy działalności muzycznej dzieci |
 |
|
Formy działalności muzycznej w przedszkolu:
- śpiew, jest
najważniejszą formą działalności muzycznej przedszkolaków . Ważne jest, aby
nauczyciel przedszkola
przekazał dziecku poprawny sposób
śpiewania. Dokładne
odtworzenie melodii, rytmu i tekstu
wymaga bardzo długiej i
wytrwałej pracy, co nie znaczy, że musimy dzieci zanudzać taką pracą.
- ruch przy muzyce, to
naturalna potrzeba, która towarzyszy
przedszkolakowi we wszystkich
zabawach. Ruch przy muzyce
wpływa korzystnie na cały
rozwój dziecka. Warto więc tak
komponować zajęcia muzyczne,
aby w każdym z nich była
zabawa ruchowa przy muzyce.
- gra na instrumentach
to atrakcyjna forma zabawy dla dzieci.
Kontakt z instrumentem wyzwala
aktywność, rozwija wyobraźnię
muzyczną i inwencję twórczą.
Nauczyciel przedszkola zapoznaje
dzieci z różnymi instrumentami
muzycznymi. Powinien pokazać
w jaki sposób wyzwala się
dźwięk w każdym instrumencie muzycznym.
- słuchanie muzyki
wpływa na rozwój emocjonalny i estetyczny dziecka.
Ma także wpływ na rozwój
analizatora słuchowego, wpływa na
koncentrację uwagi, rozwija
pamięć muzyczną.
Należy więc umożliwić dzieciom
słuchanie różnego rodzaju muzyki
i pozwolić im poznać różne formy muzyczne, bogactwo nastrojów, barwy dźwięków.
- tworzenie muzyki jest
podstawą do dalszego kształcenia muzycznego
i przygotowuje do odbioru muzyki, kształci przyszłych twórców i odtwórców muzyki a także przyszłych melomanów.
W niektórych przedszkolach
dzieci mają możliwość uczestniczenia
w zajęciach muzycznych,
zwanych rytmiką.
Na zajęciach rytmiki,
nauczyciel prowadzi różne ćwiczenia.
Wśród nich są:
- ćwiczenia inhibicyjno–incytacyjne,
kształtujące reakcję na bodące
muzyczne, np. na zmianę tempa,
dynamiki, wysokości dźwięku itd.
- ćwiczenia ruchowej interpretacji różnych wartości rytmicznych,
kształtujące poczucie rytmu i
korelacji ruchowej.
- ćwiczenia kształcące poczucie formy muzycznej i formy ruchu., służące do kształcenia
umiejętności wyczucia formy. | |
 |
Komentarze |
 |
|
#1 |
dnia listopada 11 2006 14:20:39
#2 |
dnia listopada 11 2006 14:42:07
#3 |
dnia sierpnia 31 2007 19:47:23
#4 |
dnia sierpnia 31 2007 22:03:05
#5 |
dnia września 12 2010 10:52:19
#6 |
dnia października 10 2010 00:53:23
#7 |
dnia listopada 04 2011 18:09:46
| |
 |
Dodaj komentarz |
 |
|
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
| |
|
 |
Logowanie |
 |
 |
Prawo |
 |
 |
Księgarenka |
 |
 |
Relaks |
 |
 |
Aktualnie online |
 |
|
· Gości online: 8
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 59,884
· Najnowszy użytkownik: anetazio06
| |
|
© by PORTAL NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA, 2006-2023Polityka prywatności
Portalu Nauczycieli Przedszkola
Prawa autorskie do zamieszczonych w Portalu Nauczycieli Przedszkola materiałów należą w
całości do ich twórców i autorów. Można z nich korzystać. Nie wolno ich podpisywać własnym nazwiskiem oraz
publikować i sprzedawać.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
begonias Theme by is_m@il
|
pilnie poszukuję przykładów (scenariuszy i konspektow) przykladowych zajęć do przeprowadzenia w grupie przedszkolnej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami...
proszę o pomoc...
pozdrawiam