 |
Zasobnik |
 |
|
 |
Etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
 |
|
Etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
Jak wynika z rozporządzenia za udzielanie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiedzialny jest przede wszystkim dyrektor przedszkola. To on planuje ją dla dzieci, które takowej pomocy wymagają.
Poniżej przedstawiam etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu:
1. PowoÅ‚anie zespoÅ‚u ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
2. Opracowanie procedury organizacji i pracy zespoÅ‚u zespoÅ‚u ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
3. Ustalenie zakresu, w którym dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego i opiniami o wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz dzieci nieposiadających orzeczeń i opinii,
a wymagajÄ…cych pomocy psychologiczno – pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwoÅ›ci psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia wymagajÄ… pomocy.
4.OkreÅ›lenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej, z uwzglÄ™dnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwoÅ›ci psychofizycznych, a w przypadku dzieci posiadajÄ…cych orzeczenie lub opinie także z uwzglÄ™dnieniem zaleceÅ„ zawartych w orzeczeniu lub opinii.
5. Ustalenie przez dyrektora form, sposobów i okresów udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiaru godzin poszczególnych form pomocy udzielanej od nowego roku szkolnego.
6. Poinformowanie rodziców lub prawnych opiekunów na piÅ›mie o ustalonych dla dziecka formach i okresach udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiarze godzin poszczególnych form od nowego roku szkolnego.
7. Opracowanie przez zespół dla dzieci, którym dyrektor ustalił formy, sposoby, okresy oraz wymiar godzin pomocy, planów działań wspierających realizowanych w kolejnym roku szkolnym.
8. OkreÅ›lenie dla dzieci posiadajÄ…cych orzeczenie o potrzebie ksztaÅ‚cenia specjalnego, dziaÅ‚aÅ„ wspierajÄ…cych rodziców oraz w miarÄ™ potrzeby zakresu współdziaÅ‚ania z poradniÄ… psychologiczno – pedagogicznÄ…, w tym z poradniami specjalistycznymi oraz innymi instytucjami. Ustalenia zespoÅ‚u sÄ… uwzglÄ™dniane w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym okreÅ›lonym na mocy odrÄ™bnych przepisów.
| |
 |
Komentarze |
 |
|
#1 |
dnia pa¼dziernika 26 2011 18:20:32
#2 |
dnia czerwca 09 2012 17:32:59
| |
 |
Dodaj komentarz |
 |
|
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.
| |
|
 |
Logowanie |
 |
 |
Prawo |
 |
 |
Księgarenka |
 |
 |
Relaks |
 |
 |
Aktualnie online |
 |
|
· Go¶ci online: 9
· U¿ytkowników online: 0
· £±cznie u¿ytkowników: 59,854
· Najnowszy u¿ytkownik: MagdalenaMagdalena
| |
|
© by PORTAL NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA, 2006-2023Polityka prywatno¶ci
Portalu Nauczycieli Przedszkola
Prawa autorskie do zamieszczonych w Portalu Nauczycieli Przedszkola materia³ów nale¿± w
ca³o¶ci do ich twórców i autorów. Mo¿na z nich korzystaæ. Nie wolno ich podpisywaæ w³asnym nazwiskiem oraz
publikowaæ i sprzedawaæ.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
begonias Theme by is_m@il
|