Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz si wicej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorw
* Do pracy z dziemi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystoci
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Boonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzie mamy i taty
* Dzie babci i dziadka
* Poegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporzdzenie
* Etapy
* Powoanie zespou
* Dla rodzicw
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowoci
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowa dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywno intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - obkowe
* Dla babci i dziadka - obkowe
* Dla babci i dziadka - obkowe
* Dla babci i dziadka - obkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miaa wsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzie Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzie babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Oglnie
* Arkusz obserwacji zachowa
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijajce emocjonalno
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wrby
* Propozycje witeczne
* witeczny nastrj
* piewajca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* witeczna choinka
* Choinka
* Kartki witeczne
* Jaseka dla 3-4 latkw
* Ba o narodzinach
* Jaseka dla 3-4 latkw
* Przedstawienie Jasekowe
* Tradycje i obrazki
* Jaseka po lsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje rne
* wito rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzie Mamy i Taty
* Festyn dla rodzicw
* Calineczka
* Dzie Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzie Mamy i Taty
* Rodzina wsplnot dialogu
* Mamo i Tato
* Dzie Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudeko
* Dzie Matki
* Dzie rodziny
* Dzie Mamy i Taty
* Dzie mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysy na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki rne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomoci oglne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje ksiki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rone
* Paluszkowe
* Relaksujce
* Stymulujce twrcz aktywno matematyczn
* Stymulujce twrcz aktywno matematyczn II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijajce inteligencj emocjonaln
* Nadesane I
* Nadesane II
* Nadesane III
* Nadesane IV
* Kcik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze witeczne
* Dekoracje witeczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace witeczno-zimowe
* Kko plastyczne
* Scenariusze
* Kcik muzyczny
* Formy dziaalnoci muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne suchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kcik matematyczny
* Zabawy stymulujce twrcz aktywno matematyczn I
* Zabawy stymulujce twrcz aktywno matematyczn II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpaski bez tajemnic
* Jzyk angielski
* Oglnie
* Zdjcia z kcika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kcik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Krlewna nieka
* Zwierzta pocigowe
* Ja i Magosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Ada i Ewa
* Rezerwat ledzi
* Kcik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysy
* Oglnie
* Zdjcia z kcika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zaj
* Metody wicze
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latkw
* Zadania dla 4 latkw
* Zadania dla 5 latkw
* Zadania dla 6 latkw
* Oglnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje oglne
* wiczenia
* Zabawy zimowe
* Kcik logopedyczny
* wiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i jzyka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badajcy wymow
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojcia oglne
* Upoledzenie umysowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zesp Aspergera
* Gabinet - zdjcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajcia 1
* Konspekt zajcia 2
* Konspekt zajcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migajce przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* wiczenia graficzne
* O wsppracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszk...cz I
* Z myszk...cz II
* Sucham, mwi...cz. I
* Sucham, mwi...cz. II
* Sucham, mwi...III
* Program wsppracy...cz. I
* Program wsppracy...cz. II
* Dobro i zo cz I
* Dobro i zo cz. II
* Dobro i zo cz. III
* yj w zgodzie...cz I
* yj w zgodzie...cz II
* yj w zgodzie...cz III
* yj w zgodzie...cz IV
* yj w zgodzie...cz V
* yj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Rne
* Rne II
* Nadesane przez @dipsi
* Nadesane przez @ahawa
* Nadesane przez @ASIOCZEK
* Nadesane przez uytkownikw
* Wiadomoci oglne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrcie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzie niepodlegoci
* Pasowanie na przedszkolaka
* Poegnanie 5 latkw
* Pasowanie
* Poegnanie przedszkola
* Poegnanie zerwki
* Zakoczenie roku szkolnego
* Poegnanie przedszkola
* Dzie nauczyciela
* Poegnanie 6 latkw
* Dzie teatru w przedszkolu
* Dzie kobiet
* Zakoczenie przedszkola
* Oglnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecj
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Poar w Plastelinkowie
* O krlu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu Jak wynika z rozporzdzenia za udzielanie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiedzialny jest przede wszystkim dyrektor przedszkola. To on planuje j dla dzieci, ktre takowej pomocy wymagaj. Poniej przedstawiam etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu: 1. Powoanie zespou ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
2. Opracowanie procedury organizacji i pracy zespou zespou ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
3. Ustalenie zakresu, w ktrym dzieci z orzeczeniami o potrzebie ksztacenia specjalnego i opiniami o wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz dzieci nieposiadajcych orzecze i opinii, a wymagajcych pomocy psychologiczno – pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz moliwoci psychofizyczne, w tym szczeglne uzdolnienia wymagaj pomocy.
4.Okrelenie zalecanych form, sposobw i okresu udzielania dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej, z uwzgldnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz moliwoci psychofizycznych, a w przypadku dzieci posiadajcych orzeczenie lub opinie take z uwzgldnieniem zalece zawartych w orzeczeniu lub opinii.
5. Ustalenie przez dyrektora form, sposobw i okresw udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiaru godzin poszczeglnych form pomocy udzielanej od nowego roku szkolnego.
6. Poinformowanie rodzicw lub prawnych opiekunw na pimie o ustalonych dla dziecka formach i okresach udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiarze godzin poszczeglnych form od nowego roku szkolnego.
7. Opracowanie przez zesp dla dzieci, ktrym dyrektor ustali formy, sposoby, okresy oraz wymiar godzin pomocy, planw dziaa wspierajcych realizowanych w kolejnym roku szkolnym.
8. Okrelenie dla dzieci posiadajcych orzeczenie o potrzebie ksztacenia specjalnego, dziaa wspierajcych rodzicw oraz w miar potrzeby zakresu wspdziaania z poradni psychologiczno – pedagogiczn, w tym z poradniami specjalistycznymi oraz innymi instytucjami. Ustalenia zespou s uwzgldniane w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym okrelonym na mocy odrbnych przepisw.

Komentarze
#1 | elcia06grad dnia October 26 2011 18:20:32
Witam. Jestem nauczycielem przedszkola i prowadz grup dzieci 5-6 letnich. Byam na szkoleniu i jeeli chodzi o powoanie zespou ds. pomocy pp oraz o opracowanie procedury tworzenia IPET-u dla dzieci z orzeczeniem o ksztaceniu specjalnym czy KIP- u dla dzieci z orzeczeniem lub opini z PPP to wydaje mi si do jasne. Zastanawiam si jedynie jak ma wyglda od strony formalnej pomoc dziecku, ktre po wstpnej obserwacji kwalifikuje si do pracy wyrwnawczej. Czy Indywidualna Karta Obserwacyjna dziecka bdca podstaw do pracy wyrwnawczej jest takim dokumentem? Czy kolejny etap to tworzenie zespou ds. pp? A jeeli tak to potem Plan Dziaa Wspierajcych? Dyrektor przedszkola proponuje zesp i plan do pracy wyrwnawczej? Wedug mojej analizy Rozporzdzenia tworzenie zespou ds. pp oraz Planu Dziaa Wspierajcych dotyczy dzieci z orzeczeniami i opiniami z PPP. . I tu dla mnie jest pewna niejasno. Serdecznie pozdrawiam i prosz o komentarze.
#2 | aszantia dnia June 09 2012 17:32:59
Mam pytanie wszystko co pisze w rznych artykulach to waciwie dotyczy sz- powolywanie np. zespoow dla kogo powoac- dz z orzeczneiamiitp. A jak to ma sie do przedszkoli.W mojej placowce sa dwa zespoy dzieci w wieku 5,6 lat, ktre nie maj orzecze, ale zostay wylonione przez nauczycielki gdyz posuiaday dysfunkcje.Zosta stworzony zesp zterapeutw i nauczycielek grup. Rad ktr miaysmy ze specjalista powiedziano nam e dlaczego taki zes w przedszkolu przeciez te dzieci dopiero sie rozwijaja i mozna byo tylko objc je prac indywidualna w grupach w casie porannym czy popoudniowym. No mgby by byc zesp jesli to byyby wady logopedyczne. Te dzieci tez miay wady logopedyczne choc nie wszystkie, ale w zespole nie byo logopedy gdyz placowka nie ma takiej osoby na etacie. zostay wylonione przez logoped, ktory prywatnie udziela zaj dzieciom i ktry dal wskazwki do pracy z nimi paniom z zespow. To kiedy tworzyc te zespoy, dla jakich dzieci??

Dodaj komentarz
Zaloguj si, aby mc doda komentarz.

Logowanie
Nazwa uytkownika

Haso



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj si

Nie moesz si zalogowa?
Popro o nowe haso

Prawo

Ksigarenka
Ksiki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Goci online: 6

» Uytkownikw online: 0

» cznie uytkownikw: 59,648
» Najnowszy uytkownik: Ewelabelka

  78,592,522 Unikalnych wizyt