|
|
Etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
Jak wynika z rozporz±dzenia za udzielanie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiedzialny jest przede wszystkim dyrektor przedszkola. To on planuje j± dla dzieci, które takowej pomocy wymagaj±.
Poni¿ej przedstawiam etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu:
1. Powo³anie zespo³u ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
2. Opracowanie procedury organizacji i pracy zespo³u zespo³u ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
3. Ustalenie zakresu, w którym dzieci z orzeczeniami o potrzebie kszta³cenia specjalnego i opiniami o wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz dzieci nieposiadaj±cych orzeczeñ i opinii,
a wymagaj±cych pomocy psychologiczno – pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz mo¿liwo¶ci psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia wymagaj± pomocy.
4.Okre¶lenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej, z uwzglêdnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz mo¿liwo¶ci psychofizycznych, a w przypadku dzieci posiadaj±cych orzeczenie lub opinie tak¿e z uwzglêdnieniem zaleceñ zawartych w orzeczeniu lub opinii.
5. Ustalenie przez dyrektora form, sposobów i okresów udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiaru godzin poszczególnych form pomocy udzielanej od nowego roku szkolnego.
6. Poinformowanie rodziców lub prawnych opiekunów na pi¶mie o ustalonych dla dziecka formach i okresach udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiarze godzin poszczególnych form od nowego roku szkolnego.
7. Opracowanie przez zespó³ dla dzieci, którym dyrektor ustali³ formy, sposoby, okresy oraz wymiar godzin pomocy, planów dzia³añ wspieraj±cych realizowanych w kolejnym roku szkolnym.
8. Okre¶lenie dla dzieci posiadaj±cych orzeczenie o potrzebie kszta³cenia specjalnego, dzia³añ wspieraj±cych rodziców oraz w miarê potrzeby zakresu wspó³dzia³ania z poradni± psychologiczno – pedagogiczn±, w tym z poradniami specjalistycznymi oraz innymi instytucjami. Ustalenia zespo³u s± uwzglêdniane w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym okre¶lonym na mocy odrêbnych przepisów.
|
#1 |
dnia October 26 2011 18:20:32
#2 |
dnia June 09 2012 17:32:59
|
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.
|
|
» Go¶ci online: 5
» U¿ytkowników online: 0
» £±cznie u¿ytkowników: 59,756
» Najnowszy u¿ytkownik: andab
|
|