 |
Zasobnik |
 |
|
 |
Etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
 |
|
Etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
Jak wynika z rozporządzenia za udzielanie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiedzialny jest przede wszystkim dyrektor przedszkola. To on planuje ją dla dzieci, które takowej pomocy wymagają.
Poniżej przedstawiam etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu:
1. Powołanie zespołu ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
2. Opracowanie procedury organizacji i pracy zespołu zespołu ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
3. Ustalenie zakresu, w którym dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego i opiniami o wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz dzieci nieposiadających orzeczeń i opinii,
a wymagających pomocy psychologiczno – pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia wymagają pomocy.
4.Określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, a w przypadku dzieci posiadających orzeczenie lub opinie także z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniu lub opinii.
5. Ustalenie przez dyrektora form, sposobów i okresów udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiaru godzin poszczególnych form pomocy udzielanej od nowego roku szkolnego.
6. Poinformowanie rodziców lub prawnych opiekunów na piśmie o ustalonych dla dziecka formach i okresach udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiarze godzin poszczególnych form od nowego roku szkolnego.
7. Opracowanie przez zespół dla dzieci, którym dyrektor ustalił formy, sposoby, okresy oraz wymiar godzin pomocy, planów działań wspierających realizowanych w kolejnym roku szkolnym.
8. Określenie dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, działań wspierających rodziców oraz w miarę potrzeby zakresu współdziałania z poradnią psychologiczno – pedagogiczną, w tym z poradniami specjalistycznymi oraz innymi instytucjami. Ustalenia zespołu są uwzględniane w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym określonym na mocy odrębnych przepisów.
| |
 |
Komentarze |
 |
|
#1 |
dnia października 26 2011 18:20:32
#2 |
dnia czerwca 09 2012 17:32:59
| |
 |
Dodaj komentarz |
 |
|
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
| |
|
 |
Logowanie |
 |
 |
Prawo |
 |
 |
Księgarenka |
 |
 |
Relaks |
 |
 |
Aktualnie online |
 |
|
· Gości online: 6
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 59,884
· Najnowszy użytkownik: anetazio06
| |
|
© by PORTAL NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA, 2006-2023Polityka prywatności
Portalu Nauczycieli Przedszkola
Prawa autorskie do zamieszczonych w Portalu Nauczycieli Przedszkola materiałów należą w
całości do ich twórców i autorów. Można z nich korzystać. Nie wolno ich podpisywać własnym nazwiskiem oraz
publikować i sprzedawać.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
begonias Theme by is_m@il
|