MARZEC - Grupa II - "Starszaki"
1. Zajęcia dydaktyczne:
A.ROZMOWA na temat pracy kobiet/mamy,pani,kucharki ,pielęgniarki ,fryzjerki,krawcowej/
-Dzień Kobiet,święto nie tylko pań ale i wszystkich dziewczynek.
-Rozmowa z dziećmi o mamusiach, babciach, siostrach, koleżankach.
B.Marzec Czarodziej ;"Czary-Mary"
-przedstawienie dzieciom :
a)patyków,gałązek z pączkami ,gałązek z listkami ,gałązek z kwiatkami
-Zrozumienia określenia 'Marcowa pogoda"
C.Nauka tekstów piosenek wiosennych:
a)"Marzec czarodziej", "Ozimina", "Wiosna tuż, tuż", "Wiosna puka do drzwi", "Słonko"
D.Pogadanka o zmianach zachodzących w przyrodzie :
-Witaj WIOSNO
-wykorzystanie ilustracji zimowo-wiosennej
-obserwowanie stanu pogody /wczoraj biało,dzisiaj szaro/
E.Zainteresowanie dzieci literaturą:
-Inscenizacja opowiadania "Rzepka"
a)-zapoznanie z postaciami występującymi w opowiadaniu
2. Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne:
A.Przygotowanie laurki okolicznościowej.
-"Wazonik"-Wylepianie z plasteliny kontur wazonika.
-Kwiatek dla pani -wykorzystanie kolorowego papieru (wydzieranka)
B.Zabawy plastyczne tematyce wiosennej/kwiatki ,słoneczko deszcz,chmurka/
3. Zabawy tematyczne:
A.Zabawy w "Panią Wiosnę",
B.Zabawy w kącikach zainteresowań.
-wpajanie nawyków grzecznościowych i porządkowych podczas zabaw
4. Zajęcia ruchowe:
A. Gimnastyka poranna ogólnorozwojowa,
-ćwiczenia uruchamiające duże grupy mięśniowe „Dzieci duże i małe"
-wspinanie się na rozmaite konstrukcje, ślizganie, huśtanie
B. Pierwsze spacery w słoneczne i ciepłe dni.
C. Rytmika przy akompaniamencie pianina.
5.Zajęcia umuzykalniające:
A.Zabawy ruchowe ze śpiewem
B.Ćwiczenia słuchowe
-"Słuchajmy ciszy"- określanie przez dzieci skąd i jaki słyszą dźwięk
- Jaki to instrument?
C.Nauka i utrwalenie piosenek
- Marzec Czarodziej
- Wiosna
- Ozimina
D.Rytmika-zajęcia przy wykorzystaniu pianina
Nadesłała @krista |