Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz siê wiêcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dzieæmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczysto¶ci
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bo¿onarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ mamy i taty
* Dzieñ babci i dziadka
* Po¿egnanie przedszkola
* Inne
* Rozporz±dzenie
* Etapy
* Powo³anie zespo³u
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowo¶ci
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowañ dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywno¶æ intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia mia³a w±sy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzieñ Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzieñ babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowañ
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijaj±ce emocjonalno¶æ
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wró¿by
* Propozycje ¶wi±teczne
* ¶wi±teczny nastrój
* ¶piewaj±ca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* ¶wi±teczna choinka
* Choinka
* Kartki ¶wi±teczne
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Ba¶ñ o narodzinach
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jase³kowe
* Tradycje i obrazki
* Jase³ka po ¶l±sku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje ró¿ne
* ¶wiêto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzieñ Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieñ Mamy i Taty
* Rodzina wspólnot± dialogu
* Mamo i Tato
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pude³ko
* Dzieñ Matki
* Dzieñ rodziny
* Dzieñ Mamy i Taty
* Dzieñ mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomys³y na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki ró¿ne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomo¶ci ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje ksi±¿ki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Ro¿ne
* Paluszkowe
* Relaksuj±ce
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn±
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijaj±ce inteligencjê emocjonaln±
* Nades³ane I
* Nades³ane II
* Nades³ane III
* Nades³ane IV
* K±cik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze ¶wi±teczne
* Dekoracje ¶wi±teczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace ¶wi±teczno-zimowe
* Kó³ko plastyczne
* Scenariusze
* K±cik muzyczny
* Formy dzia³alno¶ci muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne s³uchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* K±cik matematyczny
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± I
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpañski bez tajemnic
* Jêzyk angielski
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* K±cik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna ¶nie¿ka
* Zwierzêta poci±gowe
* Ja¶ i Ma³gosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Ada¶ i Ewa
* Rezerwat ¶ledzi
* K±cik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomys³y
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajêæ
* Metody æwiczeñ
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Æwiczenia
* Zabawy zimowe
* K±cik logopedyczny
* Æwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i jêzyka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowê
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojêcia ogólne
* Upo¶ledzenie umys³owe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespó³ Aspergera
* Gabinet - zdjêcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajêcia 1
* Konspekt zajêcia 2
* Konspekt zajêcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migaj±ce przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Æwiczenia graficzne
* O wspó³pracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszk±...cz I
* Z myszk±...cz II
* S³ucham, mówiê...cz. I
* S³ucham, mówiê...cz. II
* S³ucham, mówiê...III
* Program wspó³pracy...cz. I
* Program wspó³pracy...cz. II
* Dobro i z³o cz I
* Dobro i z³o cz. II
* Dobro i z³o cz. III
* ¯yj w zgodzie...cz I
* ¯yj w zgodzie...cz II
* ¯yj w zgodzie...cz III
* ¯yj w zgodzie...cz IV
* ¯yj w zgodzie...cz V
* ¯yj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Ró¿ne
* Ró¿ne II
* Nades³ane przez @dipsi
* Nades³ane przez @ahawa
* Nades³ane przez @ASIOCZEK
* Nades³ane przez u¿ytkowników
* Wiadomo¶ci ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ niepodleg³o¶ci
* Pasowanie na przedszkolaka
* Po¿egnanie 5 latków
* Pasowanie
* Po¿egnanie przedszkola
* Po¿egnanie zerówki
* Zakoñczenie roku szkolnego
* Po¿egnanie przedszkola
* Dzieñ nauczyciela
* Po¿egnanie 6 latków
* Dzieñ teatru w przedszkolu
* Dzieñ kobiet
* Zakoñczenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecjê
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Po¿ar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

K±cik logopedyczny
   Okres przedszkolny jest okresem intensywnego rozwoju mowy. Dziecko rozpoczynaj±ce naukê w klasie I powinno mieæ mowê opanowan±
pod wzglêdem d¼wiêkowym. Jednak w praktyce wygl±da to zupe³nie inaczej.
     Rozwój mowy postêpuje równolegle z rozwojem motoryki narz±dów artykulacyjnych. Dziecko æwiczy je od najm³odszych lat podczas czynno¶ci ssania, po³ykania, ¿ucia… W ten sposób jêzyk przygotowuje siê do wymowy g³osek ¶rodkowojêzykowych, wargi do dwuwargowych.
             Nie bêdê siê rozwodziæ nad prawid³owo¶ciami rozwoju mowy dziecka, poniewa¿ nie jestem osob± kompetentn± w tym temacie. Zapraszam do zapoznania siê z referatem na stronie:
http://www.odn.pila.pl/opracowanianauczycieli/podstawowe/jarzabkiewicz/jarzabkiewicz.htm
       Jako nauczyciel przedszkola mogê wspomóc rozwój mowy prowadz±c ró¿nego rodzaje æwiczenia:
Æwiczenia artykulacyjne:
Æwiczenia jêzyka:
- wysuwanie i chowanie jêzyka do jamy ustnej /usta szeroko otwarte/,
- wysuwanie jêzyka – jêzyk szeroki i w±ski; kierowanie jêzyka w k±ciki ust: w prawo i w lewo,
- mlaskanie ¶rodkiem jêzyka, mlaskanie czubkiem jêzyka,  przyssanie jêzyka do podniebienia przy
  szeroko otwartych ustach,
- opuszczanie jêzyka przy szeroko otwartych ustach na brodê a nastêpnie unoszenie go do nosa,
- przy szeroko otwartych ustach kierowanie jêzyka do k±cików ust (raz z lewej, raz z prawej strony),
- zrobienie z jêzyka w±skiego grotu,
- rozp³aszczanie jêzyka (jêzyk p³aski, szeroki jak ³opata),
- unoszenie jêzyka do podniebienia (g³oska l na spacerze),
- oprzeæ jêzyk o dolne zêby, wybrzuszyæ go tak, aby górne ¿eby skroba³y grzbiet jêzyka,
- podnoszenie, zawijanie brzegów jêzyka do góry (rynienka, rulonik, nerka),
- oblizywanie jêzykiem warg przy otwartych ustach,
- wysuwanie i cofanie jêzyka przez zwarte zêby – zêby masuj± jêzyk,
- oblizywanie jêzykiem zêbów (dolnych, górnych, liczenie ich),
- wypychanie policzków jêzykiem przy zamkniêtych ustach (raz z lewej, raz z prawej strony).
Æwiczenia warg:
- szerokie otwieranie i zamykanie ust,
- zaciskanie warg,
- z³±czyæ wargi p³asko, nastêpnie rozci±gn±æ je przez cofniecie k±cików ust /jak przy samog³osce „i”/
- zakrywanie wargi górnej warg± doln±,
- dolna warg± zas³oniæ dolne ¿eby, górn± warg± górne zêby,
- zakrywanie wargi dolnej warg± górn±,
- nagryzanie warg zêbami,
- przesuwanie zamkniêtych warg na boki,
- dmuchanie przez z³±czone wargi,
- nadymanie policzków,
- mocne rozci±ganie ust (jak przy g³osce e), a nastêpnie mocne ¶ci±ganie warg (jak przy g³osce u),
- gwizdanie,
- przepychanie powietrza wewn±trz zamkniêtej jamy ustnej,
- cmokanie,
- parskanie.
Æwiczenia podniebienia miêkkiego:
- ziewanie (z opuszczon± nisko doln± szczêk±)
- kaszlenie z wysuniêtym lekko do przodu jêzykiem
- na¶ladowanie p³ukania gard³a (gulgotanie)
- na¶ladowanie po³ykania pastylek
- na¶ladowanie chrapania na wdechu i wydechu
- wci±ganie policzków
- zaciskanie na przemian dziurki nosa (w tym czasie oddychanie nastêpuje woln± dziurk±)
- wszelkiego rodzaju gry na instrumentach dêtych (tr±bki, piszcza³ki, gwizdki, organki).
¦wietn± zabaw± jest: (nie znam jej ¼ród³a) „Bajka o Babie”
Pewnego dnia baba, która mieszka u ka¿dego w buzi robi³a wielki porz±dki. Najpierw umy³a dok³adnie ¶ciany – przesuniêcie jêzyka w stronê policzków (ich wewnêtrznej powierzchni) i dok³adnie umyjcie jedn±, a potem drug± ¶cianê. Potem umy³a sufit – jêzyk przesuwamy do podniebienia i wykonujemy tê sam± czynno¶æ. Pod³oga te¿ by³a brudna, wiêc umy³a ja bardzo dok³adnie – opuszczony jak najni¿ej jêzyk myje dolne dzi±s³a. Okna te¿ musia³y zostaæ umyte. Najpierw umy³a ich stronê zewnêtrzn±, a potem od ¶rodka – jêzyk wêdruje po stronie zewnêtrznej zêbów, a potem po stronie wewnêtrznej. Czê¶æ okien by³a otwarta – szczerby po wypadniêtych zêbach – wiêc ich nie umy³a. Potem umy³a schody w przedsionku – jêzyk przesuwa siê w stronê dolnej wargi i wysuwa na brodê. Komin te¿ musia³ zostaæ wyczyszczony – jêzyk wysuwa siê w kierunku wargi górnej i nosa. Kiedy spostrzeg³a z okna przechodz±c± s±siadkê pomacha³a jej ¶ciereczk± – jêzyk wêdruje z jednego k±cika ust do drugiego (zwracamy przy tym uwagê, aby usta do drugiego (zwracamy przy tym uwagê, aby usta dziecka by³y szeroko otwarte). Na koniec wytrzepa³a dywany – wyci±gnij jêzyk, pochyl g³owê w dó³ i ni± potrz±¶nij. W ten sposób dom zosta³ wysprz±tany.
Æwiczenia oddechowe:
 - dmuchanie na pi³eczkê pingpongow± (lekko, mocno),
-  ch³odzenie gor±cej zupy,
- dmuchanie na p³omieñ ¶wiecy (koniecznie z zachowaniem ostro¿no¶ci i pod opiek± osoby doros³ej)
  leciutko tak, aby p³omieñ drga³ ale nie zgas³,
- zdmuchiwanie mlecza,
- dmuchanie na wiatraczki, skrawki papieru, waciki, piórka,
- odtajanie zamarzniêtej szyby,
- zabawy z rurk± lub s³omk± i wod± w szklance,
- lokomotywa oddaje nadmiar pary: szszszsz,  ffffffffff,
- zabawy w na¶ladowanie np. ¶miechu ró¿nych osób (pana ho-ho, ho; pani ha- ha, ha;
   dziecka-hi-hi, hi),
- wypuszczanie powietrza z balonika,
- liczenie na wydechu jeden, dwa, trzy, cztery, piêæ ......
   Æwiczenia rytmizuj±ce, - to rytmika  ³±cz±ca  muzykê z ruchem i ekspresj± wokaln±. Odtwarzanie rytmu stosuje siê jako wstêpny etap do æwiczeñ s³uchowych. Przewa¿nie jest to  odtwarzanie rytmu zgodnie z uk³adem przestrzennym. S± to æwiczenia rozwijaj±ce dyspozycje s³uchowe, wykorzystuj±ce w tym celu struktury rytmiczne.
1. Dzieci maszeruj± przy piosence „Marsz dzieci”. Na sygna³ s³owny zatrzymuj± siê i klaszcz± do rytmu. Podczas ¶piewania refrenu piosenki ponownie zatrzymuj± siê i wymawiaj± sylaby: ram – tam – tam …
 
2. Dzieci stoj± w kole. Maszeruj± w miejscu do rytmu. Na przerwê w muzyce kolejno wymawiaj± swoje imiona wyklaskuj±c je. Wyklaskiwaæ mog± w swoje rêce, w rêce kole¿anki, kolegi, w kolana, w uda…
 Æwiczenia s³uchowe polegaj± na ró¿nicowaniu d¼wiêków wydawanych przez zwierzêta, ¶rodki lokomocji, instrumenty muzyczne oraz rozró¿nianiu odg³osów z ¿ycia domowego i wyrazów (okre¶lenia kolorów, miejsca).           
                   Przyk³ady æwiczeñ s³uchowych.
Æwiczenia s³uchowe maj± na celu dostrzeganie i ró¿nicowanie d¼wiêków z otoczenia oraz rozwój s³uchu fonematycznego umo¿liwiaj±cego s³yszenie i ró¿nicowanie d¼wiêków mowy.
1.   Rozpoznawanie d¼wiêków wydawanych przez ró¿ne przedmioty np. odbijanie pi³ki, stukanie do drzwi, tykanie zegara.
2.   Rozpoznawanie d¼wiêków wydawanych przez ró¿ne instrumenty.
3.   Rozpoznawanie ¼róde³ d¼wiêków, g³o¶no¶ci, wysoko¶ci.
4.   Nazywanie i na¶ladowanie g³osów zwierz±t.
5.   Powtarzanie rytmu.
6.   Wyodrêbnianie g³oski w nag³osie wyrazu.
7.   Ró¿nicowanie wyrazów ró¿ni±cych siê jedn± g³osk± np.:
bu³ka -
pó³ka
kury -
góry
Tomek -
domek
nosze -
no¿e
kasza -
kasa
biurko -
piórko
8.   Ró¿nicowanie wyrazów ró¿ni±cych siê g³osk± w nag³osie, np.:·szafa - sanki – wyrazy rozpoczynaj±ce siê od „sz” wk³adamy do jednego pude³ka a od „s” do drugiego.
9.   Ró¿nicowanie mowy prawid³owej od nieprawid³owej, np.: szko³a – sko³a.
Logorytmika – to jak podaje J. Surowaniec „logorytmika jedna z metod stosowana w postêpowaniu logopedycznym, oparta na rytmie muzycznym i tekstach s³ownych zestrajanych przez muzykê i ³±czonych z ruchami ca³ego cia³a.” Logorytmika jest swoist± form± po³±czenia rytmiki i terapii logopedycznej. Wykorzystuje bowiem mo¿liwo¶æ oddzia³ywania na sferê s³uchow±, s³uchowo-ruchow± i ruchow±. Na bazie æwiczeñ muzyczno-ruchowych stosuje siê æwiczenia s³owno-ruchowe, których wiod±cym sk³adnikiem jest rytm.
Logorytmika w du¿ej mierze opiera siê na za³o¿eniach rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a (1865-1950) ,który uwa¿a³, ¿e d±¿no¶æ do zharmonizowania mózgu i cia³a przede wszystkim w ruchu ma ogromn± warto¶æ terapeutyczn±. G³ównym za³o¿eniem metody rytmiki jest wiêc ¶cis³y zwi±zek ruchu z muzyk±.
Kontynuatorem tej idei pedagogiczno-wychowawczej by³ Carl Orff (1895-1982) ,który za podstawê swej koncepcji obra³ syntezê s³owa, muzyki i ruchu. Zajêcia ruchowe zaproponowane przez niego s± ¶ci¶le zwi±zane z rytmizowanym mówieniem, ¶piewem oraz gr± na odpowiednio skompletowanym instrumentarium.
Æwiczenie logorytmiczne
Dzieci powtarzaj± wierszyk, pokazuj±c odpowiednie rêce
„Raz i dwa, raz i dwa to jest prawa rêka ma! Dwa i raz, dwa i raz-
lewa rêka! Jeszcze raz !”
 
Literatura:
Demel G, Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, Warszawa 1978.
Emiluta - Rozya D., Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Warszawa 1994..
Kania J. Æwiczenia usprawniaj±ce motorykê narz±dów mowy, w: Szko³a Specjalna, 1972 z. 2..
E. Sachajska, Uczymy poprawnej wymowy, WSiP, Warszawa 1992
E. Chmielewska, Zabawy logopedyczne i nie tylko, Kielecka Oficyna Wydawnicza ,,MAC'', 1996
 
Pomoce w k±ciku logopedycznym:
- materia³ obrazkowo – wyrazowy, kasety, p³yty  CD z nagraniami odg³osów,  zagadki, wierszyki, rebusy, piosenki, magnetofon, mikrofon, puzzle, historyjki obrazkowe…

Komentarze
#1 | dabrowka dnia November 27 2006 21:53:21
hej æwiczenia super ju¿ troszkê z nich skorzysta³am szuka³am bajeczki o babie i proszê znalaz³am superGrin
#2 | loenka dnia September 09 2007 22:27:03
¿eby tak wszyscy prowadzili te æwiczenia... opracowanie superHejka
#3 | Marzena dnia January 27 2009 18:35:36
Dodam jeszcze wierszyki logopedyczne:

MUSZKA

Ma³a muszka spod £opuszki
chcia³a mieæ ró¿owe nó¿ki
- ró¿d¿k± nó¿ki czarowa³a,
lecz wci±¿ nó¿ki czarne mia³a.
- Po có¿ czary, moja muszko?
Rusz¿e mó¿d¿kiem, a nie ró¿d¿k±!
Wyrzuæ wreszcie ró¿d¿kê wró¿ki
i unurzaj w ró¿u nó¿ki!

¯ABA

Warzy ¿aba smar, pe³en smaru gar,
z wnêtrza gara bucha para, z pieca bucha ¿ar,
smar jest w garze,
gar na ¿arze,
wrze na ¿arze smar.

JAMNIK

W grz±skich trzcinach i szuwarach
kroczy jamnik w szarawarach,
szarpie k³±cza oczeretu
i przytracza do beretu,
wa¿kom pêki skrzypu wrêcza,
traszkom suchych trzcin narêcza,
a gdy zmierzchaæ siê zaczyna
z jaszczurkami sprzeczkê wszczyna,
po czym znika w oczerecie
w szarawarach i berecie....

CHRZ¡SZCZ

Trzynastego, w Szczebrzeszynie
chrz±szcz siê zacz±³ tarzaæ w trzcinie.
Wszczêli wrzask Szczebrzeszynianie:
- Có¿ ma znaczyæ to tarzanie?!
Wezwaæ trzeba by lekarza,
zamiast brzmieæ, ten chrz±szcz siê tarza!
Wszak Szczebrzeszyn z tego s³ynie,
¿e w nim zawsze chrz±szcz BRZMI w trzcinie!
A chrz±szcz odrzek³ niezmieszany:
- Przyszed³ wreszcie czas na zmiany!
Drzewiej chrz±szcze w trzcinie brzmia³y,
teraz bêd± siê tarza³y.
#4 | ENCE PENCE dnia May 21 2013 17:01:07
a ja mam o Myszce Ca³us

MA£A MYSZKA W SZAFIE MIESZKA,
A NA IMIÊ MA AGNIESZKA.
MA W SZUFLADZIE TRZY KOSZULE,
KAPELUSZE, SZARY SZNUREK.
#5 | asiapaczoska dnia February 08 2015 22:07:59
Polecam pozycjê "S³oneczna logopedia". Niewiele kosztuje, a moje przedszkolaki uwielbiaj± z ni± pracowaæ. Najbardziej spodoba³ im siê jêzyk przybyszów z kosmosu Wink

Pozdrawiam
Asia
#6 | ania-spacerwzoo dnia June 23 2020 13:47:37
Je¿eli masz problem z dzieckiem, bo dziecko nudzi siê w czasie epidemii. Kup mu zestaw edukacyjny Spacer w Zoo. Dziecko nauczy siê w ciekawy sposób wiedzy o zwierzêtach, bêdzie mog³o pobawiæ siê samo lub wspólnie z rodzeñstwem, nauczy siê wyszukiwania wiadomo¶ci o zwierzêtach przez internet. Do zestawu do³±czona jest ksi±¿eczka z wierszykami - zagadkami i 6 obrazków zwierz±t do u³o¿enia z puzzli. Najlepsze dla 4,5,6 latków. Zestaw mo¿na obejrzeæ i kupiæ na stronie: http://spacerwzoo...henryk.eu/

Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.

Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o

Prawo

Ksiêgarenka
Ksi±¿ki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Go¶ci online: 12

» U¿ytkowników online: 0

» £±cznie u¿ytkowników: 59,735
» Najnowszy u¿ytkownik: _karollina_x3

  81,283,332 Unikalnych wizyt