Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz siê wiêcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dzieæmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczysto¶ci
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bo¿onarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ mamy i taty
* Dzieñ babci i dziadka
* Po¿egnanie przedszkola
* Inne
* Rozporz±dzenie
* Etapy
* Powo³anie zespo³u
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowo¶ci
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowañ dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywno¶æ intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia mia³a w±sy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzieñ Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzieñ babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowañ
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijaj±ce emocjonalno¶æ
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wró¿by
* Propozycje ¶wi±teczne
* ¶wi±teczny nastrój
* ¶piewaj±ca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* ¶wi±teczna choinka
* Choinka
* Kartki ¶wi±teczne
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Ba¶ñ o narodzinach
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jase³kowe
* Tradycje i obrazki
* Jase³ka po ¶l±sku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje ró¿ne
* ¶wiêto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzieñ Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieñ Mamy i Taty
* Rodzina wspólnot± dialogu
* Mamo i Tato
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pude³ko
* Dzieñ Matki
* Dzieñ rodziny
* Dzieñ Mamy i Taty
* Dzieñ mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomys³y na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki ró¿ne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomo¶ci ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje ksi±¿ki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Ro¿ne
* Paluszkowe
* Relaksuj±ce
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn±
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijaj±ce inteligencjê emocjonaln±
* Nades³ane I
* Nades³ane II
* Nades³ane III
* Nades³ane IV
* K±cik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze ¶wi±teczne
* Dekoracje ¶wi±teczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace ¶wi±teczno-zimowe
* Kó³ko plastyczne
* Scenariusze
* K±cik muzyczny
* Formy dzia³alno¶ci muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne s³uchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* K±cik matematyczny
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± I
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpañski bez tajemnic
* Jêzyk angielski
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* K±cik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna ¶nie¿ka
* Zwierzêta poci±gowe
* Ja¶ i Ma³gosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Ada¶ i Ewa
* Rezerwat ¶ledzi
* K±cik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomys³y
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajêæ
* Metody æwiczeñ
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Æwiczenia
* Zabawy zimowe
* K±cik logopedyczny
* Æwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i jêzyka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowê
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojêcia ogólne
* Upo¶ledzenie umys³owe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespó³ Aspergera
* Gabinet - zdjêcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajêcia 1
* Konspekt zajêcia 2
* Konspekt zajêcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migaj±ce przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Æwiczenia graficzne
* O wspó³pracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszk±...cz I
* Z myszk±...cz II
* S³ucham, mówiê...cz. I
* S³ucham, mówiê...cz. II
* S³ucham, mówiê...III
* Program wspó³pracy...cz. I
* Program wspó³pracy...cz. II
* Dobro i z³o cz I
* Dobro i z³o cz. II
* Dobro i z³o cz. III
* ¯yj w zgodzie...cz I
* ¯yj w zgodzie...cz II
* ¯yj w zgodzie...cz III
* ¯yj w zgodzie...cz IV
* ¯yj w zgodzie...cz V
* ¯yj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Ró¿ne
* Ró¿ne II
* Nades³ane przez @dipsi
* Nades³ane przez @ahawa
* Nades³ane przez @ASIOCZEK
* Nades³ane przez u¿ytkowników
* Wiadomo¶ci ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ niepodleg³o¶ci
* Pasowanie na przedszkolaka
* Po¿egnanie 5 latków
* Pasowanie
* Po¿egnanie przedszkola
* Po¿egnanie zerówki
* Zakoñczenie roku szkolnego
* Po¿egnanie przedszkola
* Dzieñ nauczyciela
* Po¿egnanie 6 latków
* Dzieñ teatru w przedszkolu
* Dzieñ kobiet
* Zakoñczenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecjê
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Po¿ar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Bajka psychoedukacyjna
Za³±cznik nr. 1.

Bajka psychoedukacyjna.
¬ród³o: M. Molicka, Bajkoterapia. O lêkach dzieci i nowej metodzie terapii,
Media Rodzina 2002.

Tre¶æ bajki :
„Ma³a mróweczka rozpoczê³a naukê w klasie pierwszej. Od samego pocz±tku nie mog³a sobie poradziæ z zadaniami, jakie maj± mrówki w szkole. Ucz± siê podnosiæ, a potem transportowaæ ró¿ne rzeczy. Nauka jest ciê¿ka, codziennie nosz± na swych grzbietach patyki, listeczki, ga³±zki, poziomki, jagody, a tak¿e ucz± siê, jak je pakowaæ, by siê nie zniszczy³y. Mrówka by³a bardzo pracowita, bardzo chcia³a otrzymywaæ dobre oceny, ale co z tego – by³a bardzo malutka, taka tyciu, tyciusieñka i nie mog³a ud¼wign±æ tych wszystkich ciê¿arów. Inne silniejsze i wiêksze dobrze sobie radzi³y, tylko ona zawsze zostawa³a w tyle. Mrówki przezywa³y j±, wy¶miewa³y siê z niej. Bardzo siê tym martwi³a, chodzi³a zasmucona. Ba³a siê lekcji i tego, ¿e nie ud¼wignie zadanego ciê¿aru i dostanie znowu jedynkê. Najchêtniej by w ogóle nie chodzi³a do szko³y. Wstydzi³a siê z³ych stopni i tego, ¿e jest taka s³aba. Kole¿anki mrówki niechêtnie siê z ni± bawi³y, nawet nie chcia³y z ni± siedzieæ w jednej ³awce. Mija³y dni. Pewnego razu przyjecha³a do szko³y komisja, ka¿da mrówka zosta³a zmierzona, zwa¿ona. Najd³u¿ej badano ma³a mrówkê; cz³onkowie komisji ogl±dali j±, krêcili g³owami, potem d³ugo siê naradzali, a¿ w koñcu orzekli, ¿e niektóre mrówki s± za ma³e i musz± chodziæ do szkó³ dla liliputów. One przecie¿ ju¿ niedu¿o urosn±, a w starszych klasach dojd± nowe przedmioty i ciê¿ary bêd± jeszcze wiêksze. Mrówki te przecie¿ bêd± robotnicami. Postanowiono, ¿e ma³a przejdzie do specjalnej szko³y, gdzie te¿ jest nauka, tylko ciê¿ary troszkê mniejsze, takie, które bez trudno¶ci ud¼wignie. Ona idzie do szko³y specjalnej dla liliputów! – wy¶miewa³y siê inne mrówki. No to, co z tego? – spyta³a pani Mrówka, nauczycielka. Nie umia³y odpowiedzieæ, ale dalej siê wy¶miewa³y, zwracaj±c uwagê, czy pani nie s³yszy. Pójdê do innej szko³y – zadecydowa³a mróweczka – bo tutaj, jak widzê, mnie nie lubi±. Jak pomy¶la³a, tak zrobi³a. Nowa szko³a od razu jej siê spodoba³a, by³a taka sama jak poprzednia, a jednak inna, ciê¿ary do æwiczeñ by³y mniejsze, a i koledzy milsi. Ju¿ po kilku dniach mróweczka mia³a szóstki i pi±tki w dzienniczku. Znalaz³a tam przyjació³ki, takie same jak ona – ma³e mróweczki. Bardzo lubi³a chodziæ do tej szko³y, by³o jej tylko przykro, gdy spotyka³a kolegów z poprzedniej, którzy dalej siê z niej ¶miali, pokazywali palcami i przezywali. Pewnego dnia przez las szed³ gro¼ny wielkolud, wymachiwa³ kijem na wszystkie strony i niszczy³ wszystko, co by³o na jego drodze. Natkn±³ siê na mrowisko i kijem zacz±³ wierciæ w nim dziury. Ziemia zadr¿a³a, zaczê³y waliæ siê w mrowisku domy, szko³y, wszystkie mrówki z przera¿eniem patrzy³y, jak ich praca jest niszczona. Trzeba siê by³o broniæ, wiêc solidarnie wszystkie razem zaatakowa³y intruza. Pogryziony, jak niepyszny uciek³, gdzie pieprz ro¶nie. Ucieszone mrówki wróci³y do mrowiska. Okaza³o siê po chwili, ¿e wiele domów i ulic zosta³o zniszczonych, a tak¿e cenne przedmioty, miêdzy innymi malutka z³ota korona królowej. Lament wielki zapanowa³ w mrowisku. Przecie¿ królowa nie mo¿e rz±dziæ bez korony! Rozpoczê³y siê poszukiwania. Korony jednak jak nie by³o, tak nie by³o. Wszystkie tunele, poza jednym zosta³y sprawdzone. Do tego ostatniego nikt nie móg³ wej¶æ, Tunel wi³ siê g³êboko w ziemi, by³ bardzo w±ski, ciemny, niebezpieczny. Móg³ w ka¿dej chwili siê zawaliæ i pogrzebaæ na zawsze ¶mia³ka. Nikt wiêc nie próbowa³ tam wej¶æ. Tylko ma³a mróweczka zdecydowa³a siê na ten odwa¿ny krok. I po chwili ju¿ w±skim korytarzem schodzi³a ni¿ej i ni¿ej. Dooko³a by³ mrok, czu³a wilgotn± ziemiê. Wolno sprawdza³a ka¿dy odcinek drogi. Niczego poza ciemno¶ci± tam nie by³o. Jednak siê nie zniechêca³a, schodzi³a coraz g³êbiej. Zatrzyma³a siê na chwile, by otrzeæ pot z czo³a, i wtedy zobaczy³a, ze co¶ po³yskuje. Pochyli³a siê. Znalaz³a koronê. Ucieszona wraca³a jak na skrzyd³ach. Wszyscy j± podziwiali. To przecie¿ dziêki jej odwadze królowa mog³a z powrotem rz±dziæ mrowiskiem, mrówki chodziæ do szko³y, a robotnice pracowaæ. Jeste¶ niezwykle dzielna – powiedzia³a królowa, wrêczaj±c jej order odwagi. Gratulacjom, u¶ciskom nie by³o koñca. A ci, którzy kiedy¶ siê z niej wy¶miewali, teraz wstydzili siê tego okropnie. Bo nie jest wa¿ne, czy siê jest du¿ym, czy ma³ym; czy nosi siê du¿e, czy ma³e ciê¿ary. A co jest wa¿ne?”


Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Mo¿e czas dodaæ swój?

Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.

Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o

Prawo

Ksiêgarenka
Ksi±¿ki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Go¶ci online: 7

» U¿ytkowników online: 0

» £±cznie u¿ytkowników: 59,774
» Najnowszy u¿ytkownik: Ewa0346

  82,838,798 Unikalnych wizyt