Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz siê wiêcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dzieæmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczysto¶ci
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bo¿onarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ mamy i taty
* Dzieñ babci i dziadka
* Po¿egnanie przedszkola
* Inne
* Rozporz±dzenie
* Etapy
* Powo³anie zespo³u
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowo¶ci
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowañ dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywno¶æ intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia mia³a w±sy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzieñ Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzieñ babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowañ
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijaj±ce emocjonalno¶æ
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wró¿by
* Propozycje ¶wi±teczne
* ¶wi±teczny nastrój
* ¶piewaj±ca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* ¶wi±teczna choinka
* Choinka
* Kartki ¶wi±teczne
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Ba¶ñ o narodzinach
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jase³kowe
* Tradycje i obrazki
* Jase³ka po ¶l±sku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje ró¿ne
* ¶wiêto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzieñ Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieñ Mamy i Taty
* Rodzina wspólnot± dialogu
* Mamo i Tato
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pude³ko
* Dzieñ Matki
* Dzieñ rodziny
* Dzieñ Mamy i Taty
* Dzieñ mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomys³y na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki ró¿ne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomo¶ci ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje ksi±¿ki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Ro¿ne
* Paluszkowe
* Relaksuj±ce
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn±
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijaj±ce inteligencjê emocjonaln±
* Nades³ane I
* Nades³ane II
* Nades³ane III
* Nades³ane IV
* K±cik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze ¶wi±teczne
* Dekoracje ¶wi±teczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace ¶wi±teczno-zimowe
* Kó³ko plastyczne
* Scenariusze
* K±cik muzyczny
* Formy dzia³alno¶ci muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne s³uchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* K±cik matematyczny
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± I
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpañski bez tajemnic
* Jêzyk angielski
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* K±cik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna ¶nie¿ka
* Zwierzêta poci±gowe
* Ja¶ i Ma³gosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Ada¶ i Ewa
* Rezerwat ¶ledzi
* K±cik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomys³y
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajêæ
* Metody æwiczeñ
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Æwiczenia
* Trzymaj siê prosto ...
* Zabawy zimowe
* K±cik logopedyczny
* Æwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i jêzyka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowê
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojêcia ogólne
* Upo¶ledzenie umys³owe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespó³ Aspergera
* Gabinet - zdjêcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajêcia 1
* Konspekt zajêcia 2
* Konspekt zajêcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migaj±ce przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Æwiczenia graficzne
* O wspó³pracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszk±...cz I
* Z myszk±...cz II
* S³ucham, mówiê...cz. I
* S³ucham, mówiê...cz. II
* S³ucham, mówiê...III
* Program wspó³pracy...cz. I
* Program wspó³pracy...cz. II
* Dobro i z³o cz I
* Dobro i z³o cz. II
* Dobro i z³o cz. III
* ¯yj w zgodzie...cz I
* ¯yj w zgodzie...cz II
* ¯yj w zgodzie...cz III
* ¯yj w zgodzie...cz IV
* ¯yj w zgodzie...cz V
* ¯yj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Ró¿ne
* Ró¿ne II
* Nades³ane przez @dipsi
* Nades³ane przez @ahawa
* Nades³ane przez @ASIOCZEK
* Nades³ane przez u¿ytkowników
* Wiadomo¶ci ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ niepodleg³o¶ci
* Pasowanie na przedszkolaka
* Po¿egnanie 5 latków
* Pasowanie
* Po¿egnanie przedszkola
* Po¿egnanie zerówki
* Zakoñczenie roku szkolnego
* Po¿egnanie przedszkola
* Dzieñ nauczyciela
* Po¿egnanie 6 latków
* Dzieñ teatru w przedszkolu
* Dzieñ kobiet
* Zakoñczenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecjê
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Po¿ar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Bajkoterapia
Rodzaje bajek terapeutycznych.

Bajkoterapia to inaczej terapia przez bajki. Zasadniczym jej celem jest redukcja napiêcia, lêku oraz odbudowanie pozytywnego obrazu siebie i ¶wiata. Bajkoterapia zyskuje coraz bardziej na popularno¶ci, poniewa¿ jest prosta i szybko uwidaczniaj± siê jej efekty w pracy z dzieæmi.
Bajki terapeutyczne dotycz± ró¿nych sytuacji, które wzbudzaj± lêk. G³ównym bohaterem jest zwierz±tko, dziecko, zabawka czy przyjazna postaæ np. pszczó³ka, motylek czy ma³y kosmita. Cech± charakterystyczn± jest ciê¿ka sytuacja w jakiej znajduje siê bohater oraz towarzysz±cy mu lêk. Bajkowy bohater uczy siê ró¿nych sposobów przezwyciê¿ania i radzenia sobie z lêkiem, trudno¶ciami ¿yciowymi. Adresatami s± dzieci w wieku od 4 do 9 lat, dla których ¶wiat widziany jest z dzieciêcej perspektywy.
W narracji bajki terapeutycznej zastosowano nastêpuj±ce sposoby oddzia³ywania na bohatera bajkowego:
• konkretyzacja i racjonalizacja doznawanych lêków - wzmacnia siê poczucie w³asnej warto¶ci dziecka, uczy pozytywnego my¶lenia czy radzenia w nowej, trudnej sytuacji,
• „odwra¿liwianie” - dziecko oswaja siê z przedmiotem lêku (osoby, sytuacje), by po pewnym czasie reakcje lêkowe zniknê³y,
• ³±czenie bod¼ców lêkotwórczych z przyjemnymi emocjami - dziecko wyobra¿a sobie czynniki lêkotwórcze bez doznawania lêku, a umiejêtno¶æ t± przenosi na sytuacje w swoim ¿yciu.
M. Molicka przedstawia schemat bajki terapeutycznej, sk³ada siê on z nastêpuj±cych elementów :
• g³ównego tematu – sytuacji, która wywo³uje lêk, np. przed bólem, ¶mierci±,
• g³ównego bohatera – to dziecko, zwierz±tko z którym dziecko siê identyfikuje. Bohater radzi sobie ze wszystkimi trudno¶ciami, nabywa umiejêtno¶ci, dziêki którym my¶li pozytywnie, redukuje lêk,
• inne wprowadzone postacie - „pomagaj± zwerbalizowaæ lêk, ucz± skutecznych sposobów zachowañ, umo¿liwiaj± prze¿ycie sukcesu g³ównego bohatera, ucz± pozytywnego my¶lenia w sytuacjach lêkotwórczych w kategoriach: mogê, potrafiê, chcê, nie bojê siê, poszukujê rozwi±zañ. Postacie te kreuj± nastrój emocjonalny pe³en mi³o¶ci, serdeczno¶ci i zrozumienia, stymuluj± g³ównego bohatera do mówienia o swoich problemach, otwierania siê.” /1/
• t³o opowiadania – miejsce znane dziecku, które tworz± pogodny nastrój.

Maria Molicka wyró¿nia 3 rodzaje bajek terapeutycznych :
• psychoedukacyjna
• psychoterapeutyczna
• relaksacyjna

W bajce psychoedukacyjnej celem jest „wprowadzenie zmian w szeroko rozumianym zachowaniu dziecka, czyli rozszerzenie mo¿liwego repertuaru zachowañ”/2/ . G³ówny bohater ma podobny problem co dziecko np. niska samoocena, ba³agan w pokoju, agresja rówie¶nicza, s³abe wyniki w nauce. Poprzez bohatera bajkowego dziecko uczy siê, jakie wzory zachowania powinien posiadaæ, jak zachowaæ siê w trudnej sytuacji, by rozwi±zaæ problem.
Uk³adaj±c taka bajkê powinny¶my wzi±æ pod uwagê:
• symbole znane dziecku
• metafory, które mog± mieæ postaæ krótkich historyjek
• jest form± propozycji, a nie nakazu, nie mog± pouczaæ, poniewa¿ mo¿e to zniechêciæ do na¶ladownictwa budz±c sprzeciw.
Bajki psychoedukacyjne wskazuj± „nowe twory my¶lenia o sytuacji lêkotwórczej, tym samym przedstawiæ inne wzory reagowania emocjonalnego i inne wzory zachowania. Maj± te¿ za zadanie uwra¿liwiaæ dzieci na problemy innych.”/3/ Skierowane s± do dzieci w wieku od 4 do 9 lat, s± do¶æ krótkie. Po przeczytaniu bajki, dobrze jest zachêciæ dzieci do narysowania bajki, porozmawiania o tym, co czuli bohaterowie, jakie emocje towarzyszy³y w sytuacjach, jakie napotyka³y postacie bajkowe. Nie nale¿y zarzucaæ interpretacji dziecku, ono samo musi odnale¼æ w³asny sens bajki psychoedukacyjnej. Przyk³adem mo¿e byæ „Bajka o mróweczce” (Za³±cznik nr.1) M. Molickiej, w której celem jest zaakceptowanie swoich mocnych i s³abych stron, siebie takim, jakim siê jest oraz budowanie poczucia w³asnej warto¶ci, samooceny.
Bajka psychoterapeutyczna jest d³u¿sza od psychoedukacyjnej, jest opowiadaniem fantastycznym.( Za³±cznik nr.3) Wymaga te¿ dobrej analizy emocji dziecka – lêk, strach, smutek, których ma ona dotyczyæ. Szczególne zastosowanie ma w sytuacjach trudnych emocjonalnie, tzn. prze¿ycia kryzysowe np. separacja rodziców, pojawienie siê ma³ego brata, siostry, ¶mieræ rodziców, zwierz±tka a nawet choroba, ale tak¿e pocz±tki dziecka w szkole. Bohater bajki musi byæ atrakcyjny dla dziecka i odnosiæ sukces.
Bajka psychoterapeutyczna ma nastêpuj±ce cele jakie wymienia M. Molicka:
• zastêpczo zaspokoiæ potrzeby, dowarto¶ciowaæ dziecko, które jest w trudnej sytuacji – kompensacja
• daæ wsparcie poprzez zrozumienie, akceptacjê budowanie pozytywnych emocji, nadziei, przyja¼ni jak± zapewniaj± bajkowe postacie
• przekazaæ odpowiedni± wiedzê o sytuacji lêkotwórczej i wskazaæ sposoby radzenia sobie.
W narracji stosuje siê nastêpuj±ce oddzia³ywania na bohatera bajkowego, M. Molicka wymienia:
• konkretyzacja lêku – dziecku pokazuje siê jakie sytuacje osoby, przedmioty wywo³uj± lêk. Dziecko poprzez odczucia bohatera doznaje emocji, w ten sposób ma odnale¼æ siebie, w³asne prze¿ycia - u³atwia to identyfikowanie siê.
• u¶wiadomienie przyczyn i skutków – pomaga dzia³aæ i nie ulegaæ panice, bohater bajkowy posiada takie wzory zachowañ, dziêki którym dziecko rozumie sytuacjê,
• wzmacnianie poczucia w³asnej warto¶ci,
• uczenie my¶lenia pozytywnego,
• racjonalizacja doznawanych lêków – pokazanie innego sposobu my¶lenia, prze¿ywania, zachowania i dzia³ania,
• ³±czenie bod¼ców lêkotwórczych z przyjemnymi emocjami – dziecko wyobra¿a sobie bod¼ce lêkotwórcze bez doznawania lêku i nie przenosi go na realne sytuacje ¿yciowe.

Trzeci± bajk± jest bajka relaksacyjna. Pos³ugujemy siê tutaj wizualizacj± w celu rozlu¼nienia ca³ego cia³a, miê¶ni, odprê¿enia, usuniêcia zmêczenia, np. po ciê¿kim dniu w szkole, przykrym wydarzeniu, które by³o stresuj±ce. T³em bajki s± miejsca spokojne, przyjazne i bezpieczne.
Przyk³adem mo¿e byæ „Bajka o motylku” ( Za³±cznik nr.2). T³o stanowi las, otoczenie jest mi³e i przyjemne, ciep³e, celem natomiast jest rozlu¼nienie ca³ego cia³a, miêsni, koñczyn. Adresowana jest do dzieci w wieku od 3 do 9 lat. Wed³ug E. Ma³kiewicza bajka powinna byæ krótka i trwaæ od 3 do 7 minut. „Powinny w niej wystêpowaæ specyficzne wydarzenia, które zwi±zane s± z piciem wody ze ¼ród³a, k±piel± nad wodospadem. Wydarzeniom tym przypisuje siê silne dzia³anie oczyszczaj±ce, uwalniaj±ce od napiêæ i innych negatywnych emocji.” /4/ Przed opowiadaniem bajki, osoba prowadz±ca powinna byæ rozlu¼niona, spokojna, pozytywnie nastawiona do ¿ycia. Bajkê relaksacyjn± nale¿y poæwiczyæ ze wzglêdu na utrzymanie rytmu, stosowanie przerw w odpowiednich momentach, a tak¿e zsynchronizowaniu oddechu. Wprowadzaj±c dzieci w stan rozlu¼nienia mo¿na zacz±æ od s³ów: „Teraz pos³uchamy bajeczki. Usi±d¼ wygodnie, jeszcze wygodniej, pos³uchaj swego oddechu, mo¿esz przymkn±æ oczy, wszystkie d¼wiêki oddalaj± siê.”/5/ Dodatkowym elementem podczas czytania mo¿e byæ muzyka relaksacyjna typu szum morza, lasu, powiew wiatru czy ¶piew ptaków.
Bajkoterapia nie dzia³a od razu, niestety. Jest to proces d³ugotrwa³y. Dokonuje on siê w dziecku po zrozumieniu bajki, b±d¼ te¿ nie. Nie ka¿da bajka stanie siê wa¿nym prze³omem w ¿yciu dziecka, ale mo¿e siê zdarzyæ, ¿e jej po prostu nie zrozumie i j± odrzuci. Czasami mo¿e siê zdarzyæ, ¿e dziecko powraca do swojej ulubionej bajki, co mo¿e stanowiæ sygna³ do roli bajki, jak± ona sama w sobie zawiera.
Bajkoterapia jest lekarstwem na ró¿nego rodzaju lêki, smutki, sytuacje kryzysowe. Dzieci bardzo d³ugo pamiêtaj± przykre sytuacje, co mo¿e rzutowaæ na dalsze lata ¿ycia, na doros³o¶æ. W pod¶wiadomo¶ci mog± tkwiæ lêki z przesz³o¶ci , które po otwarciu, jak puszka Pandory, siej± w naszym ¿yciu, zdrowiu psychicznym a nawet fizycznym spustoszenie.

/1/ Molicka M. Bajki terapeutyczne dla dzieci, Leszno 1998, s..32.
/2/ Ma³kiewicz E. Bajki relaksacyjno – terapeutyczne w pracy z dzieæmi z problemami emocjonalnymi w : Wspomaganie rozwoju, red. B. Kaja, Bydgoszcz 1997, s. 273.
/3/ Molicka M. Bajkoterapia, Poznañ 2002, s.162.
/4/ Molicka M. Bajkoterapia, Poznañ 2002, s. 155.
/5/ Tam¿e. s.155-156.
Opracowanie: katsumiko


Komentarze
#1 | forma dnia September 24 2009 14:20:00
zapraszam na warsztaty bajkoterapeutyczne Smile je¶li kto¶ chcia³by wiêcej informacji i by³by zainteresowany udzia³em w warsztacie proszê o kontakt
#2 | laccerta dnia March 04 2011 13:22:11
Witam serdecznie,
Zapraszam Wszystkich na http://www.bajkow... Na stronie zamieszczone s± bajki do czytania dla najm³odszych.
Ka¿dy twórca bajek dla dzieci mo¿e dodaæ swój utwór, który po sprawdzeniu zostanie opublikowany na stronie. Weryfikacja ta jest bardzo istotna, by nie pojawia³y siê w bajkach tre¶ci niegodne.
Najm³odsi Internauci w Bajkowni znajd± wiele ciekawych bajek takich, jak "Bajka o ¯abkach" czy "Pafnucy" i "Zaczarowana ko³ysanka".
Czytanie bajek ma na celu nie tylko rozwijanie wyobra¼ni, umiejêtno¶ci radzenia sobie z wyra¿aniem my¶li to tak¿e pomoc w radzeniu sobie z problemami. Zalet pisania bajek tak¿e jest wiele, ale przede wszystkim jest to niewyobra¿alna przyjemno¶æ dla pisz±cego, szczególnie je¶li ta bajka spodoba siê jego w³asnym pociechom Smile Zapraszam do wielkiej przygody z pisaniem i czytaniem bajek na www.bajkownia.org Bajki mog± te¿ stanowiæ pomoc dydaktyczn± w pracy z dzieæmi ("Cyferki", "Mrówcza praca", "Dok±d odlatuj± motyle" i wiele innych).
Zapraszam do korzystania z zasobów.
Oczywi¶cie rejestracja jest bezp³atna. Portal jest typow± witryn± dla dzieci i ich rodziców. Strona posiada certyfikat bezpiecznych stron dla dzieci BEST. Nie jest to witryna firmowa, sama j± stworzy³am najpierw dla swoich dzieci, potem do³±czy³y dzieci z przedszkola córki, a dalej to ju¿ siê samo dzieje Smile

Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.

Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o

Prawo

Ksiêgarenka
Ksi±¿ki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Go¶ci online: 14

» U¿ytkowników online: 0

» £±cznie u¿ytkowników: 59,844
» Najnowszy u¿ytkownik: Agnieszka Swistak

  91,862,553 Unikalnych wizyt