Jak napisać sprawozdanie na radę pedagogiczną.
Przed każdą radą dyrektor lub wicedyrektor przygotowuje wytyczne do rady. Przeważnie zawierają one:
1. Realizacja zadań wynikających z planów dla dzieci niepełnosprawnych.
2. Realizacja zadań z zajęć dodatkowych /gimnastyka korekcyjna, logopedia, rytmika …/
3. Omówienie realizacji Rocznego Programu Pracy pod kątem założeń na dany rok szkolny.
4. Podsumowanie obserwacji dzieci:
- wszystkie dzieci w grupie,
- dzieci zdolne,
- dzieci z problemami,
- dzieci z orzeczeniami, opiniami.
Realizacja obowiązku przedszkolnego przez dzieci 6 – letnie
5. Udział w konkursach
6. Uroczystości przedszkolne
7. Współpraca z :
- rodzicami,
- poradnią,
- specjalistami,
- inne.
8. Podsumowanie pracy opiekunów stażu.
9. Doskonalenie zawodowe
10. Dodatkowe obowiązki.
11. Inne uwagi na temat mojej pracy.
Gdy mam te wytyczne wówczas przystępuję do pisania. Przeważnie robię to etapami. Najpierw zaznaczam sobie które punkty dotyczą mojej pracy. Następnie dzielę się nimi z koleżanką z grupy. Nie ma sensu abyśmy pisały to samo.
Postaram się teraz omówić nieco szczegółowiej kolejne punkty.
Ad 1. Podsumowanie pracy z każdym dzieckiem niepełnosprawnym mam już w dzienniku, więc wypisuję tylko te najistotniejsze umiejętności, które dziecko „nabyło” w danym półroczu. Ponadto pisze także jakie metody stosowałam i jak zamierzam z dzieckiem pracować nadal. Tutaj wypisuję także frekwencję. U nas ten punkt opracowują nauczyciele specjaliści: logopeda, fizjoterapeuta, oligofrenopedagog.
Ad 2. Kolejny punkt dotyczy nauczycieli, którzy w przedszkolu prowadzą zajęcia dodatkowe: gimnastykę korekcyjną, logopedię z dziećmi zdrowymi i rytmikę.
Ad 3. Omówienie realizacji Rocznego Programu Pracy pod kątem założeń na dany rok szkolny przygotowują wszyscy nauczyciele.
Aby opracować ten punkt musze mieć plan pracy. Biorę go i sprawdzam, które zadania wykonywałam, co realizowałam z dziećmi w danym roku.
Ad 4. Podsumowanie obserwacji to jak wiadomo zadanie dla nauczycieli poszczególnych grup. Opisuję tutaj ogólną charakterystykę grupy - osiągnięte wyniki, nabyte umiejętności, postępy dzieci. Jeśli miałam dzieci z problemami wówczas pisze jak sobie z tymi problemami radziłam, kto mi pomógł i jakie są tego efekty. W tym punkcie piszę także jaka jest absencja dzieci 6 letnich (jeśli jestem wychowawca takiej grupy.
Ad 5. W tym punkcie wypisuję w jakich konkursach dzieci brały udział.
Ad 6. Kolejny punkt to uroczystości przedszkolne w jakich moje dzieci brały udział.
Ad 7. We współpracy z rodzicami przedstawiam realizację swoich zamierzeń z harmonogramu współpracy z rodzicami. Pisze tu także jak rodzice wspomagają grupę, co robią na jej rzecz. Czy współpraca układa się dobrze – prawidłowo.
Jeśli współpracowałam z poradnią, np. pisałam opinie, dzwoniłam aby ustalać terminy badań wówczas wypisuję to tutaj. W tym punkcie opisuję także współpracę ze specjalistami /logopedą, fizjoterapeutą.
Ad 8. Ten punkt dotyczy jedynie opiekunów stażu. Opiekunowie omawiają swoją pracę ze stażystą.
Ad 9. W tym punkcie wypisujemy jakie kursy, warsztaty kończyłyśmy w danym półroczu.
Ad 10. Przedostatni punkt także dotyczy nauczycielek, które mają dodatkowe obowiązki/zadania: dekoracje, kronika, strona www ….
Ad 11. I wreszcie ostatni punkt, gdzie można napisać swoje prośby, wnioski, przemyślenia do pracy na kolejny rok bądź na kolejne półrocze.
Opracowała: Marzanna Mazurek
|