Jak napisaæ sprawozdanie na radê pedagogiczn±.
Przed ka¿d± rad± dyrektor lub wicedyrektor przygotowuje wytyczne do rady. Przewa¿nie zawieraj± one:
1. Realizacja zadañ wynikaj±cych z planów dla dzieci niepe³nosprawnych.
2. Realizacja zadañ z zajêæ dodatkowych /gimnastyka korekcyjna, logopedia, rytmika …/
3. Omówienie realizacji Rocznego Programu Pracy pod k±tem za³o¿eñ na dany rok szkolny.
4. Podsumowanie obserwacji dzieci:
- wszystkie dzieci w grupie,
- dzieci zdolne,
- dzieci z problemami,
- dzieci z orzeczeniami, opiniami.
Realizacja obowi±zku przedszkolnego przez dzieci 6 – letnie
5. Udzia³ w konkursach
6. Uroczysto¶ci przedszkolne
7. Wspó³praca z :
- rodzicami,
- poradni±,
- specjalistami,
- inne.
8. Podsumowanie pracy opiekunów sta¿u.
9. Doskonalenie zawodowe
10. Dodatkowe obowi±zki.
11. Inne uwagi na temat mojej pracy.
Gdy mam te wytyczne wówczas przystêpujê do pisania. Przewa¿nie robiê to etapami. Najpierw zaznaczam sobie które punkty dotycz± mojej pracy. Nastêpnie dzielê siê nimi z kole¿ank± z grupy. Nie ma sensu aby¶my pisa³y to samo.
Postaram siê teraz omówiæ nieco szczegó³owiej kolejne punkty.
Ad 1. Podsumowanie pracy z ka¿dym dzieckiem niepe³nosprawnym mam ju¿ w dzienniku, wiêc wypisujê tylko te najistotniejsze umiejêtno¶ci, które dziecko „naby³o” w danym pó³roczu. Ponadto pisze tak¿e jakie metody stosowa³am i jak zamierzam z dzieckiem pracowaæ nadal. Tutaj wypisujê tak¿e frekwencjê. U nas ten punkt opracowuj± nauczyciele specjali¶ci: logopeda, fizjoterapeuta, oligofrenopedagog.
Ad 2. Kolejny punkt dotyczy nauczycieli, którzy w przedszkolu prowadz± zajêcia dodatkowe: gimnastykê korekcyjn±, logopediê z dzieæmi zdrowymi i rytmikê.
Ad 3. Omówienie realizacji Rocznego Programu Pracy pod k±tem za³o¿eñ na dany rok szkolny przygotowuj± wszyscy nauczyciele.
Aby opracowaæ ten punkt musze mieæ plan pracy. Biorê go i sprawdzam, które zadania wykonywa³am, co realizowa³am z dzieæmi w danym roku.
Ad 4. Podsumowanie obserwacji to jak wiadomo zadanie dla nauczycieli poszczególnych grup. Opisujê tutaj ogóln± charakterystykê grupy - osi±gniête wyniki, nabyte umiejêtno¶ci, postêpy dzieci. Je¶li mia³am dzieci z problemami wówczas pisze jak sobie z tymi problemami radzi³am, kto mi pomóg³ i jakie s± tego efekty. W tym punkcie piszê tak¿e jaka jest absencja dzieci 6 letnich (je¶li jestem wychowawca takiej grupy.
Ad 5. W tym punkcie wypisujê w jakich konkursach dzieci bra³y udzia³.
Ad 6. Kolejny punkt to uroczysto¶ci przedszkolne w jakich moje dzieci bra³y udzia³.
Ad 7. We wspó³pracy z rodzicami przedstawiam realizacjê swoich zamierzeñ z harmonogramu wspó³pracy z rodzicami. Pisze tu tak¿e jak rodzice wspomagaj± grupê, co robi± na jej rzecz. Czy wspó³praca uk³ada siê dobrze – prawid³owo.
Je¶li wspó³pracowa³am z poradni±, np. pisa³am opinie, dzwoni³am aby ustalaæ terminy badañ wówczas wypisujê to tutaj. W tym punkcie opisujê tak¿e wspó³pracê ze specjalistami /logoped±, fizjoterapeut±.
Ad 8. Ten punkt dotyczy jedynie opiekunów sta¿u. Opiekunowie omawiaj± swoj± pracê ze sta¿yst±.
Ad 9. W tym punkcie wypisujemy jakie kursy, warsztaty koñczy³y¶my w danym pó³roczu.
Ad 10. Przedostatni punkt tak¿e dotyczy nauczycielek, które maj± dodatkowe obowi±zki/zadania: dekoracje, kronika, strona www ….
Ad 11. I wreszcie ostatni punkt, gdzie mo¿na napisaæ swoje pro¶by, wnioski, przemy¶lenia do pracy na kolejny rok b±d¼ na kolejne pó³rocze.
Opracowa³a: Marzanna Mazurek
|