Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* Świąteczny nastrój
* Śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* Świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latkуw
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jaseіka po Śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* Święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodzicуw
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieс Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogуlne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Różne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy dziaіalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna Śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesów
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Trzymaj się prosto ...
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowк
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujące
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Różne
* Różne II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrуcie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O krуlu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
WDN
           Od trzech lat jestem liderem WDN w swoim przedszkolu.
W ramach tej funkcji jestem zobowiązana do opracowania Planu pracy WDN.

Zanim przystąpię do pisania owego planu przeprowadzam ankietę dla nauczycieli.
Ankieta dotyczy potrzeb nauczycieli odnośnie dokształcania, ewentualnie dzielenia się
przez nauczycieli doświadczeniami i umiejętnościami zdobytymi podczas warsztatów
i kursów.

W tym roku także przeprowadziłam taką ankietę. Znajdziesz ją na mojej stronie
w dziale download.

Gdy podsumowałam ankietę wówczas mogłam przystąpić do pisania planu
pracy WDN na cały rok szkolny. Taki plan składa się z kilku rubryk, przy
czy zostawiam kilka rubryk pustych, w które wpisujemy tematy wynikłe
podczas pracy w ciągu całego roku szkolnego. W ramach szkoleń WDN
spotykamy się w zależności od potrzeb.
 
Jak wygląda spotkanie WDN?
Termin spotkania ustalamy wspólnie. Wszystkie koleżanki znają tematy poszczególnych
spotkań.
Tematy, jak wcześniej pisałam uzależnione są od potrzeb danej placówki.
 
Oto kilka naszych tematów:
- "Pisanie planów w oparciu o obowiązującą podstawę programową oraz wytyczne
    Wizytatora"
- "Układanie ankiet dla rodziców dzieci z poszczególnych grup. Tytuł ankiety:
        - Jakie jest Państwa zdanie na temat bezpieczeństwa w naszej placówce?"
- "Jak radzić sobie z dzieckiem agresywnym? - spotkanie z panią psycholog"
- "Badanie ryzyka dysleksji. Zapoznanie ze Skalą Ryzyka Dysleksji. Wyjaśnienie
     podstawowych terminów."
- "Przygotowanie regulaminu konkursu między przedszkolnego"
- "Jak napisać program autorski?"
- "Zakładanie poczty elektronicznej"
- "Nowe przepisy prawa oświatowego"......
 
  Jak widać tematy mogą być różne. Zawsze jednak z czegoś wynikają, bądź to
z potrzeb nauczycieli, czy też wytycznych władz oświatowych.
  Do poszczególnych spotkań przygotowują się wszystkie nauczycielki.
Każde spotkanie jest protokołowane. Do każdego mamy załączniki
w postaci literatury bądź wypracowanych narzędzi, pomocy...
 
  Zebrane materiały są gromadzone w specjalnym segregatorze.
Znajdują się w Kancelarii Pani Dyrektor.
  W ten sposób mamy zebrane dwa segregatory. Są one dla nas cennym nabytkiem,
który możemy wykorzystać w każdej chwili.
Ponadto zawsze jest do wglądu dla władz oświatowych odwiedzających placówkę.

 

Komentarze
#1 | beata1 dnia marca 02 2006 22:20:25
jestem w swoim przedszkolu również lideremWDNrobię podobnie,tylko my spotykamy się co najmniej raz w miesiącu,chętnie wymienie z Tobą doświadczenia
Grin
#2 | beata1 dnia marca 02 2006 22:20:28
jestem w swoim przedszkolu również lideremWDNrobię podobnie,tylko my spotykamy się co najmniej raz w miesiącu,chętnie wymienie z Tobą doświadczenia
Grin
#3 | Marzena dnia marca 02 2006 22:48:37
Cieszę się, że chcesz się wymienić doświadczeniami, ponieważ mam wrażenie, że od kilku lat powielam te same pomysły. W jaki sposób planujesz pracę WDN-u na cały rok szkolny? Czy wszystkie spotkania prowadzisz sama? Jak wygląda Twój Plan WDN-u?
#4 | wanda dnia lipca 01 2006 23:17:57
Witaj Marzenko! miłych i wesołych wakacji poprzez Twoją stronkę życzę wszystkim koleżankom.
Od niedawna jestem " z mianowania" przez moją panią dyrektor liderem WDN. Zupełnie nie wiem z czym to się je. Nie mam pojęcia jak skonstruować plan. Wiem, że muszę zrobić plabiscyt potrzeb itp.,itd, ale co tym dalejShockDo bani . Jak powinien wyglądać plan ( taki typowy - czyli np. ile rubryczek, jakie itp. Będę wdzięczna za pomoc i wskazówki. Wanda
#5 | Marzena dnia lipca 02 2006 10:50:12
Dziękuję za życzenia, Tobie też życzę miłych wakacji. Odnośnie pracy WDN to ja piszę plan odpowiadający potrzebom nauczycielek, rozkładam go na cały rok. Każda nauczycielka jest odpowiedzialna za jakiś temat. U nas WDN to także dzielenie się doświadczeniami z kursów i warsztatów.
#6 | ewaty dnia lipca 06 2006 22:25:09
na Twoją stronę trafilam przez przypadek szukając właśnie czegoś na temat WDN nie wiem jak się do tego zabrać,
oraz mam przygotować kryteria weryfikacji analizy jakości wybranych programow.Pozdrawiam
#7 | Marzena dnia lipca 06 2006 22:56:06
WDN - opracowłam ankietę - oczekiwania nauczycieli, nastepnie napisałam plan.
Kryteria weryfikacji analizy jakości programów - co nauczyciele biorą pod uwagę wybierając ten a nie inny program Smile, jak to przebiega w różnych placówkach ...
#8 | ewaty dnia lipca 07 2006 16:30:53
Witaj czy moglabyś udostępnic mi jakieś materialy .Widzę że jesteś nocny marek .Pozdrawiam .
#9 | Marzena dnia lipca 07 2006 18:30:25
napisałam Ci na PW
#10 | ewaty dnia lipca 08 2006 20:45:31
Koleżanko myślę że Ty masz wszystkie materialy, które mi są potrzebne ja i tak nie wiem jak to ugryźć. Pozdrowienia
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Prawo
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Relaks
* Strona 1
Aktualnie online
· Gości online: 14

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,884
· Najnowszy użytkownik: anetazio06