Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Bateria źródłem prądu

SCENARIUSZ

Prowadzący zajęcia: Monika Cybertowicz - Sperkowska
Grupa wiekowa: 6 - latki
Temat zajęć: "Bateria źródłem prądu"
Cele edukacyjne:
- Cel główny
Budowanie wiedzy o prądzie elektrycznym i jego właściwościach
- Cele szczegółowe - dziecko
- rozwija język w aspekcie komunikacyjnym
- dowie się, że baterie są źródłem prądu,
- rozpozna wiele rodzajów baterii,
- dowie się, że prąd płynie w obwodzie zamkniętym,
- sprawdzi, które przedmioty przewodzą prąd, a które nie,
- ilustruje ruchem określone czynności.
Metody nauczania:
- Oglądowa - pokaz
- Słowna - modelowanie dialogu (QTA) rozmowa, instruktaż do zadania
- Czynna- samodzielnych doświadczeń, kierowanie własną aktywnością dziecka
Formy organizacyjne:
- grupowa,
- indywidualna
Środki dydaktyczne:
lampa z przewodem, lampa na baterie, film na platformie "Tablit", zestawy kartoników z obrazkami: baterii, przewodu, żarówki, dowolny utwór muzyczny z płyty cd, karta pracy, ołówki, zestaw do budowy obwodu elektrycznego: żarówka w oprawce, bateria, przewód, przewodniki: gwóźdź stalowy, łyżeczka deserowa, spinacz do papieru, moneta, izolatory: gąbka, kamień, plastikowy klocek, kartka papieru, pojemniki, wesołe i smutne buzie na patyczkach



Sytuacja wychowawczo - dydaktyczna Czynności nauczycielki i dzieci Uwagi
Powitanie dzieci Nauczycielka wita się z dziećmi słowami: rWitamy się jak: żarówki; jak przewód ; jak elektrownia wiatrowa itp... Dziecko odpowiada umownym ruchem na słowa nauczycielki Dzieci siedzą w kole na dywanie.
Wprowadzenie Nauczycielka włącza lampkę podłączoną do kontaktu i pokazuje na przewód w którym płynie prąd. Następnie włącza lampkę, która nie posiada kabla a mimo to świeci (jak? - próbują odpowiedzieć dzieci) Wykorzystanie:
- lampa z przewodem,
-lampa na baterie
Oglądanie filmu z platformy "Tablit"- "Bateria źródło prądu"- Nauczycielka włącza dzieciom film na platformie na którym widać jak płynie prąd w obwodzie zamkniętym powodując że baterie są źródłem prądu. Nauczycielka przeprowadza z dziećmi dialog metodą QTA Wykorzystanie:
- film na platformie "Tablit"
Zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa "Tworzymy obwody" Nauczycielka wyjaśnia dzieciom zasady zabawy. Każde dziecko otrzymuje kartonik z obrazkiem: baterii, przewodu, włącznika lub żarówki. Dzieci poruszają się po sali do dowolnego utworu muzycznego.
Gdy muzyka ucichnie, zadaniem dzieci jest połączenie się ze sobą (chwycenie się za ręce i utworzenie
koła) w taki sposób, aby utworzyć obwód zamknięty
składający się z baterii, przewodu, włącznika lub żarówki. Gdy obwód powstał, jego "elementy", trzymając się za ręce, stają bez ruchu. Wykorzystanie:
- zestawy kartoników z obrazkami: baterii, przewodu,
żarówki,
- dowolny utwór muzyczny z płyty cd

Zabawa badawcza "Przewodnik czy izolator?" Nauczyciel przygotowuje dwa pojemniki (jeden na prze-
wodniki, drugi na izolatory), a następnie buduje prosty obwód zamknięty składający się z baterii, żarówki w oprawce
i przewodów. Każde dziecko otrzymuje kartę pracy, na której w pierwszej kolumnie zaznacza r+r1; przy przedmiotach, które, jego zdaniem, przewodzą prąd, a r-r1; przy tych, które, jego zdaniem, nie przewodzą prądu. Dzieci umieszczają poszczególne przedmioty w przerwie między przewodami (tak aby przedmiot dotykał obu końców obwodu) i sprawdzają przewodzenie. Następnie umieszczają przedmioty we właściwych pojemnikach i zapisują swoje obserwacje w drugiej kolumnie na kracie pracy. Dzieci przyglądają się przewodni-
kom i izolatorom. Próbują ustalić ich wspólne cechy.
Wykorzystane:
- karta pracy,
- ołówki,
- zestaw do budowy obwodu
elektrycznego: żarówka w oprawce, bateria, przewód,
- przewodniki: gwóźdź stalowy, łyżeczka deserowa, spinacz do papieru, moneta,
- izolatory:
gąbka, kamień, plastikowy klocek,
kartka papieru,
- pojemniki

Zakończenie Nauczycielka dziękuje dzieciom za zajęcia i chwali je za pracę, którą wykonały. Następnie rozdaje dwa rodzaje buziek: wesołą i smutną. Mówi: wesoła buźka oznacza, że zajęcia wam się podobały, a smutna, że się nie podobały. Chciałabym, żebyście wybrali i podnieśli jedna z nich. Dzieci określają swój stosunek do zajęć. Wykorzystane:
-wesołe i smutne buzie na patyczkach

Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Prawo

Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Gości online: 5

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 59,327
» Najnowszy użytkownik: kryzys

  69,163,130 Unikalnych wizyt