|
Zasobnik |
|
|
|
Krasnoludek Gapcio - kształcenie umiejętności w zakresie pra |
|
| "Krasnoludek Gapcio" - kształcenie umiejętności w zakresie prawidłowego zakładania ubrań i obuwia w oparciu o utwór Wiery Badalskiej.
Cele ogólne:
- Kształtowanie czynności samoobsługowych,
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci,
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania,
Cele operacyjne: dziecko
- słucha uważnie wiersza;
- wypowiada się na dany temat,
- rozróżnia prawidłowo i nieprawidłowo założone ubranie i obuwie,
- podejmuje samodzielne próby prawidłowego ubierania się,
- doskonali spostrzegawczość wzrokową i logikę myślenia;
- bierze udział w zabawach ruchowych;
- próbuje nazywać poszczególne figury geometryczne,
- przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej - stara się współdziałać w zabawach i sytuacjach zadaniowych,
- wykonuje kompozycję z gotowych elementów, potrafi dorysować brakujące szczegóły,
- odczuwa radość z dobrze wykonanych zadań oraz wspólnej zabawy.
Metody:
- z grupy metod czynnych: zadań stawianych dzieciom
do wykonania,
- z grupy metod słownych: opowiadanie, rozmowa, instrukcja.
- z grupy metod percepcyjnych: obserwacja, pokaz, przykład.
Formy:
- zbiorowa, praca w małych zespołach, indywidualna.
Środki dydaktyczne: sylweta krasnala Gapcia, elementy krasnalka do naklejenia dla każdego dziecka, płyta z muzyką do marszu, odtwarzacz CD
Prowadzący: mgr Małgorzata Gorczyca
Przebieg zajęcia:
1. "Miło zacznij nowy dzień" - organizacyjna zabawa ruchowa ze śpiewem
Wspólny śpiew piosenki z ilustracją ruchową i zajmowanie miejsca przed tablicą.
Miło zacznij nowy dzień i uśmiechnij do mnie się,
klaśnij w rączki raz i dwa, usiądź pięknie tak jak ja.
2. "Kto mnie słyszy...?" - zabawa doskonaląca koncentrację uwagi
Nauczyciel wydaje różnorodne polecenia zaczynając zdanie: "Kto mnie słyszy, niech....np. klaśnie jeden raz, pogłaszcze się po brzuchu, dotknie nos, złapie się za uszy... itp."
3. "Krasnoludek Gapcio" W. Badalskiej - zapoznanie z fragmentami utworu nt. zakupu nowego płaszczyka oraz uszycia bucików przez krasnala. Kształcenie umiejętności
w zakresie prawidłowego zakładania ubrań i obuwia; ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej.
4. Zabawa dydaktyczna "Kto prawidłowo zapiął płaszczyk?" - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
Dwie osoby z grupy zakładają płaszczyki: jedna zapina go prawidłowo, a druga nieprawidłowo. Dzieci porównują sposób zapięcia płaszczyków. Oceniają kto prawidłowo, a kto nieprawidłowo je zapiął. Próbują odpowiedzieć na pytanie: jak trzeba postępować, aby dokładnie zapiąć płaszczyk?
5. Rozmowa z dziećmi dotycząca ubiory Krasnoludka, sposobu zakładania butów.
6.Zabawa ruchowa przy muzyce z elementem równowagi "Moje butki": doskonalenie umiejętności prawidłowego zakładania butów.
Dzieci zdejmują buty i układają je w wybranym miejscu w sali. W rytm muzyki maszerują pomiędzy bucikami, tak aby żadnego nie potrącić. Kiedy muzyka się zatrzymuje - jak najszybciej muszą odnaleźć i założyć swoje pantofelki. Nauczyciel sprawdza czy udało się założyć je prawidłowo.
7. Zabawa plastyczna "Krasnalek Gapcio"
Dzieci z przygotowanych elementów wyciętych z kolorowego papieru (w kształcie figur geometrycznych) układają kompozycje w kształcie sylwety krasnoludka. Naklejają ja na karton. Dorysowują krasnoludkowi włosy, oczy, usta i nos; dorysowują inne wybrane przez siebie elementy. Tworzenie wystawy powstałych prac.
8. Zakończenie zajęć -zabawa ilustracyjna przy piosence "My jesteśmy krasnoludki"
Opracowałą: mgr Małgorzata Gorczyca |
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
| |
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
| |
|
Oceny |
|
|
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?
| |
|
|
Logowanie |
|
|
Prawo |
|
|
Księgarenka |
|
|
Relaks |
|
|
Aktualnie online |
|
|
· Gości online: 5
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 59,897
· Najnowszy użytkownik: dorissosw
| |
|
© by PORTAL NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA, 2006-2024Polityka prywatności
Portalu Nauczycieli Przedszkola
Prawa autorskie do zamieszczonych w Portalu Nauczycieli Przedszkola materiałów należą w
całości do ich twórców i autorów. Można z nich korzystać. Nie wolno ich podpisywać własnym nazwiskiem oraz
publikować i sprzedawać.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
begonias Theme by is_m@il
|