Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Rewalidacja - pojęcia ogólne
Rewalidacja jest procesem wychowawczym mającym na celu usprawnienie

u osoby niepełnosprawnej zaburzonych funkcji bądź też przywrócenie osobie

niepełnosprawnej pełnej sprawności.

Rewalidacja opiera się na różnych metodach. Wśród nich można wymienić

następujące:

* metody oglądowe oparte na obserwacji,

* metody oparte na słowie (opowiadanie, opisy, pogadanki, praca z książką),

* metoda malowania dziesięcioma palcami (R. F. Show); pomaga dziecku

w pokonywaniu lęków, wzmacnianiu wiary we własne siły; ma wartości

diagnostyczne.

* metoda uczenia przez naśladownictwo:

- naśladownictwo ruchowe i statyczne (wychowanie fizyczne, rytmika, plastyka,

technika, czynności samoobsługi);

- naśladownictwo werbalne (kształcenie i nauka mowy);

- naśladownictwo zachowań i postaw.

* metoda zabawy: od manipulacyjnych, ruchowych, konstrukcyjnych,

tematycznych do Orgiami.

* metoda gier dydaktycznych; należą do nich:

- metoda stymulacyjna, np. sztuczne wytwarzanie fragmentu rzeczywistego

tj. wyścigi przy użyciu klocków;

- metoda sytuacyjna; tzn. stwarzanie sytuacji i przewidywań następstw;

- metoda inscenizacji; odtwarzanie wydarzeń, które maiły miejsce,

i stwarzanie problemów, które należy rozwiązać;

- giełda pomysłów (,,burza mózgów”); polega na wysuwaniu śmiesznych

pomysłów, stawianiu hipotez i rozwiązywaniu problemów.

* drama; pozwala na otwarcie się, sprzyja poznaniu i rozwijaniu

możliwości dziecka.

* metoda swobodnej pracy M. Montessori, gdzie myślą koncepcji wychowania

jest życie dziecka ,,Pomóż mi zrobić to samemu”.

* metoda W. Sherborne, czyli Metoda Ruchu Rozwijającego; ma właściwości

relaksu, oparta jest na zabawie. Dostarcza psychicznych i fizycznych doznań,

które pobudzają świadomość ciała, kontrolę nad nim, podorując dobre

samopoczucie.

* metoda stymulacji polisensorycznej – czyli metoda rozkładania poleceń

na etapy z powodu znacznie opóźnionego czasu realizacji czyli uczenie

polisensoryczne.

* Metoda Dobrego Startu.

* Metoda instrumentalna, czyli pozytywne wzmacnianie poprawnych form

zachowania się i osiągnięć po udanym wykonaniu zadania.

* Metoda Ośrodków Pracy.

* metoda komputerowego wspomagania – pełni dwie funkcje: jest narzędziem

Ułatwiającym proces komunikowania się oraz stymuluje procesy

poznawcze dziecka.

* metoda ośrodków zainteresowań O. Declory

Rewalidnat to osoba prowadząca rewalidację. Może to być:

- pedagog specjalny,

- oligofrenopedagog,

- fizjoterapeuta,

- logopeda,

- surdologopedia,

- tyflologopeda,

- surdopedagog,

- tyflopedagog ….

Rewalidant planujący pracę z dzieckiem musi przygotować sobie gabinet.

Wyposażenie gabinetu jest uzależnione od rodzaju upośledzeń dzieci

uczęszczających na zajęcia.

W gabinecie można zgromadzić następujące pomoce:

- lalka i ubranka oraz wyposażenie kącika lalek,

- różnego rodzaju klocki,

- instrumenty muzyczne,

- zabawki manipulacyjne,

- materiały do prac plastycznych i technicznych,

- puzzle i układanki,

- cyferki, literki,

- materac do ćwiczeń,

- przewlekanki, nawlekanki, sznurki, korale,

- materiały sypkie i różne pojemniki,

- materiał przyrodniczy,

- pojemniki ( różnego rodzaju i kształtu),

- książeczki o różnych tematykach,

- różne obrazki,

- obrazki pocięte na części,

- przybory do ćwiczeń gimnastycznych,

- szablony,

- karty pracy i alfabetyczne ……

Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

10/12/2017 09:50
Witam wszystkich Smile Nie jest tak źle, przynajmniej u mnie Smile Trzeba ja przetrwać. Taki mamy klimat.

04/12/2017 15:39
Ahh znów ta zima...

03/12/2017 20:51
Witajcie w grudniu Smile Niedługo mikolaj

19/11/2017 21:06
Dziękuję. Pozdrawiam serdecznie Wink

19/11/2017 20:30
Dobry wieczór. Wszystkie materiały są spakowane. Aby je wypakować trzeba mieć program 7Zip.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 12

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,212
· Najnowszy użytkownik: Angelika7
Rankkingi
PUBLIKACJE NAUCZYCIELI
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię
Prawo
* Awans Net
* Portal Oświatowy
* Karta Nauczyciela
* Literka PL
* Edusek Interklasa
Relaks
* Strona 1