Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Zabawy i ćwiczenia – edukacja europejska
1. "Alpinista w chmurach” wg Rolf Herkert - „Relaks w 90 sekund”

Przebieg :

Jesteś wysoko w górach i z zewnątrz otacza cię mgła. Za pomocą ruchu rąk

ścigasz mgłę , aż znajdziesz się na wierzchołku góry, skąpany w słonecznym

blasku.

Co czujesz : Mgła zamienia się w wodę , z której powstaje jezioro. Jeżeli chcesz

wskakujesz do jego odświeżającej toni.

2. „Pasażerowie statku” wg Polubić szkołę

Przebieg:

Prowadzący prosi uczestników, aby wyobrazili sobie, że są pasażerami statku.

Wyjaśnia znaczenie poszczególnych komend.

„Na prawą burtę”- wszyscy biegną na prawą stronę.

„Na lewą burtę”- na lewą stronę

„Cała naprzód”- do przodu.

„Na rufę- do tyłu

„Sztorm”- łapią się za ręce

„Kapitańskie tango”- tańczą w parach.

Zabawa trwa dopóki budzi zainteresowanie uczniów.

3. Odpowiadanie TAK lub NIE na pytanie:

W Holandii jest Wieża Eiffla TAK NIE

Polskie morze to Bałtyk TAK NIE

Stolica Polski to Kraków TAK NIE

4. W tajemniczym ogrodzie.
Dzisiaj udamy się w wyobraźni do tajemniczego ogrodu w Holandii, gdzie

kwitną tulipany, inne kwiaty i owoce ...

Siadamy lub kładziemy się wygodnie, zamykamy oczy. Spokojnie oddychamy,

zapominamy powoli o otoczeniu i problemach, czujemy wewnętrzny spokój...

Wyobraź sobie, że jesteś w pięknym, tajemniczym ogrodzie. Rozglądasz się

wokoło... Twoją uwagę przyciągają piękne CZERWONE tulipany. Cała polana!

Patrzysz i sycisz wzrok tą czerwienią. Jak tu pięknie... Idziesz dalej...

Oto POMARAŃCZOWE róże. Właśnie otwierają swe pąki, dotknij delikatnie

jednej... Popatrz, jaka piękna jest natura! Dalej ŻÓŁTE żonkile. Cała polana.

Nie możesz oderwać wzroku od pięknej żółci. Chciałbyś położyć się i zasnąć.

Ale szkoda ci kwiatków. Kładziesz się w ich pobliżu, na ZIELONEJ trawie.

Jest miękka, puszysta jak dywanik. Patrzysz, sycisz wzrok pięknem zieleni.

Odczuwasz radość i przypływ energii. Nad tobą BŁĘKIT nieba. Żadnej chmurki

zakłócającej harmonię tego magicznego miejsca. Jesteś spokojny

i zrelaksowany...Cóż to?

Na niebie pojawił się ptak w kolorze INDYGO ( granatowo - fioletowym) i leci

wprost do ciebie. Nie boisz się go, czujesz się dobrze i bezpiecznie, obserwujesz

jego lot. Przyfrunął... W pyszczku trzyma FIOLETOWĄ lilię dla ciebie. To symbol

prawości i odwagi. Niech doda ci sił w codziennych zmaganiach. Trzymasz lilię

i jesteś szczęśliwy. Czujesz się doskonale.

To uczucie wywołałeś sam. Możesz je przywołać w pamięci, kiedy tylko zechcesz.

Otwórz teraz powoli oczy... przeciągnij się... Wróć silniejszy do rzeczywistości.

5. „Wyścigi konne” – opowiadamy dzieciom o tym, że Dania słynie

z wyścigów konnych.

Dzieci siedzą na dywanie w siadzie skrzyżnym, słuchają relacji nauczyciela

z wyścigów konnych i wykonują wszystkie gesty za nauczycielem:

Konie podchodzą do startu /wolno, miarowo uderzają dłońmi o kolana, raz

w lewe, raz w prawe/ jeden kuleje /jedno dziecko uderza niemiarowo/.

Bomba w górę – bum! /dzieci wyraźnie wymawiają BUM! unosząc jedną dłoń

w górę/. Poszły /bardzo szybko uderzają dłońmi o kolana raz w prawe, raz

w lewe/, Zakręt w prawo / ostro przechylają się w prawo nie przestając uderzać

w kolana/, zakręt w lewo /przechylają się w lewo/.

Przeszkoda /wymawiając HOP! Udają przeskok przez płot (ręce ułożone jak

w skoku do wody)/.

Konie pędzą po moście /pięściami uderzają w piersi/, po wodzie /pięściami

uderzają o napuszone policzki/, rów z wodą /wymawiają PLUM! uderzając dłońmi

o podłogę/. Biegną dalej /cały czas szybko uderzając dłońmi o kolana/.

Meta już blisko, kto będzie pierwszy? /dzieci uderzają coraz szybciej/.

Meta! /dzieci padają zmęczone/.

6. „ Ruski samolot” – zabawa rytmiczna.

Dzieci wykonują rytmiczne uderzenia według schematu :

a.) uderzenie o kolana dłońmi,

b.) klaśnięcie przed sobą,

c.) skrzyżowanie: prawa ręka na lewy bark,

d.) skrzyżowanie: lewa ręka na prawy bark,

e.) prawa ręka – zgięta w pięść- nad prawym kolanem, lewa ręka uderza

w prawą pięść dwa razy,

f.) jak wyżej, tylko zmiana rąk,

g.) dwa uderzenia o zewnętrzne strony uda,

h.) dwa uderzenia o wewnętrzne strony uda,

Schemat ten powtarzamy kilka razy.

Muzyka: Hollywood hits „ Grek Zorba – taniec” M. Theodorakis

7. Zabawa: " Jestem królem (królewną)". Mówimy dzieciom, że

w Wielkiej Brytanii panuje królowa.

Ustawiamy dzieci w szpaler, przez jego środek idzie dziecko wybrane przeze

mnie, które ma na głowie koronę, słowem "król". - Każde z was będzie przez

chwilę takim królem- mówię. Dziecko musi przejść przez środek szpaleru

i zająć miejsce na tronie (specjalnie ubrane krzesło). Wszystkie dzieci

kłaniają się królowi.

Komentarze
#1 | lusia dnia April 11 2007 22:26:36
Bardzo przydadzą mi się te zabawy- akurat jestem w trakcie pisania planu pracy. Dziekim !!!TortTort
#2 | sabinaw99 dnia November 10 2010 17:05:16
Bardzo mi się to wszystko podoba!!! dzięki wam okej
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

10/12/2017 09:50
Witam wszystkich Smile Nie jest tak źle, przynajmniej u mnie Smile Trzeba ja przetrwać. Taki mamy klimat.

04/12/2017 15:39
Ahh znów ta zima...

03/12/2017 20:51
Witajcie w grudniu Smile Niedługo mikolaj

19/11/2017 21:06
Dziękuję. Pozdrawiam serdecznie Wink

19/11/2017 20:30
Dobry wieczór. Wszystkie materiały są spakowane. Aby je wypakować trzeba mieć program 7Zip.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 10

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,212
· Najnowszy użytkownik: Angelika7
Rankkingi
PUBLIKACJE NAUCZYCIELI
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię
Prawo
* Awans Net
* Portal Oświatowy
* Karta Nauczyciela
* Literka PL
* Edusek Interklasa
Relaks
* Strona 1