Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Ekologiczny REMIK
Gry dydaktyczne zasługują na szczególną uwagę w edukacji przedszkolnej gdyż łączą funkcję metody nauczania i środka dydaktycznego. Pozwalają przekazać wybrane treści i kształtować umiejętności w trakcie zabawy. Zgodnie z literaturą metodyczną gra dydaktyczna jest taką odmianą zabawy, która polega na przestrzeganiu dokładnie sprecyzowanych reguł. Przyzwyczajając do respektowania reguł, gra spełnia ważne funkcje kształcąco-wychowujące. Służy procesowi poznania, uczy poszanowania norm (W. Okoń). Gry dydaktyczne to rodzaj metod kształcenia należących do grupy metod problemowych i organizujących treści kształcenia w modele rzeczywistych zjawisk, sytuacji lub procesów - w celu zbliżania procesu poznawczego uczniów do poznania bezpośredniego (K. Kruszewski). Gra to czynności wykonywane przez grające osoby (lub zespoły) w liczbie, co najmniej dwu, zgodnie z ustalonymi regułami, których celem jest wygrana jednej z grających osób (jednego z zespołów). Posunięcia graczy na ogół nie są jednoznacznie zdeterminowane przez reguły gry, ale kierowane bądź przypadkiem bądź świadomym wyborem grającego (H. Pieprzyk). Wydawnictwo TAKTIK propaguje aktywne i poszukujące metody pracy, w tym także gry dydaktyczne. Różnorodne gry zamieszczamy zarówno w swoim pakiecie materiałów edukacyjnych Wielka Księga Małego Badacza-Odkrywcy jak i wśród dodatkowych środków dydaktycznych proponowanych współpracującym z nami Nauczycielom ETAKTIK Poniżej proponujemy naszą oryginalną grę EKOLOGICZNY REMIK, która posiada wiele, z powszechnie znanych, zalet gier dydaktycznych: - uczy w trakcie zabawy; - wiedza i umiejętności przekazywane w grze prezentowane są w atrakcyjny sposób; - wiedza utrwalana jest lepiej niż za pomocą większości innych metod; - uczestnik gry jest aktywny; - gra uczy podejmowania decyzji; - gra zawiera składnik losowy, co daje szanse na sukces każdemu graczowi; - gra pozytywnie kształtują stosunek dziecka do tematyki segregowania surowców wtórnych.

Gra dydaktyczna

CEL GRY – Gra kształcąca umiejętność prawidłowego segregowania surowców wtórnych. Umożliwia kształtowanie postaw proekologicznych u najmłodszych dzieci. WIEK UCZESTNIKÓW – 4 - 7 lat.
LICZBA UCZESTNIKÓW - Do 25 osób.
NIEZBĘDNE REKWIZYTY - Plansza
- Specjalne karty. Należy przygotować trzy identyczne zestawy zgodne z załączonym wzorem
Szkło

Papier

Plastik

Metal

1. Zadaniem uczestników gry jest zdobycie Ekologicznego Remika, czyli pozbycie się wszystkich posiadanych kart.
2. Każda karta przedstawia jakiś przedmiot, który może stać się surowcem wtórnym.
3. Jedynym sposobem pozbycia się wszystkich kart jest złożenie ich na pola oznaczone jako pojemniki do selektywnej zbiórki surowców wtórnych.
4. W każdej kolejce gracze mogą odłożyć jedną ze swoich kart do prawidłowo wybranego pojemnika albo na jeden ze stosów podpisanych jako ŚMIETNIK.
5. Każdy gracz ma prawo brać leżące na wierzchu karty ze stosu ŚMIETNIK zamiast ze stosu SKLEP, jeżeli karta z wyrzuconym na ŚMIETNIK surowcem bardziej mu odpowiada.
6. W każdej kolejce gracz musi podjąć decyzję czy oddaje surowce wtórne do odpowiedniego pojemnika, czy wyrzuca jeden z nich na ŚMIETNIK. Nie wolno, w tej samej kolejce, oddawać surowców do pojemnika a innych wyrzucać na ŚMIETNIK.
7. Gracz, który pierwszy pozbędzie się wszystkich kart, czyli odda wszystkie śmieci do odpowiednich pojemników - wygrywa. Gra toczy się jednak do ukończenia pełnej kolejki więc zwycięzców może być kilkoro.
8. Jeżeli zabraknie kart w stosie SKLEP, należy zebrać i potasować wszystkie karty z pojemników do segregacji surowców wtórnych.

- Potasować dokładnie wszystkie karty.
- Rozdać wszystkim graczom po 3 karty (w małych grupach można rozdać po 4 karty). Po jednej karcie położyć na obu stosach ŚMIETNIK, tak aby obrazek był widoczny. Pozostałe karty położyć na stosie SKLEP, tak aby obrazki były niewidoczne.
- Ustalić kolejność udziału w grze. Kolejność ta będzie obowiązywała do końca rozgrywki.
- Pierwszy gracz odkłada jedną ze swoich kart do właściwego pojemnika na segregowane odpady.
- Prowadzący grę Nauczyciel ocenia czy jest to surowiec właściwy do wybranego pojemnika. Jeżeli tak, to przyjmuje surowiec wtórny, jeżeli nie, to zwraca kartę graczowi.
- Jeżeli gracz nie wie gdzie oddać swoją kartę może położyć ją na jeden ze stosów śmietnik, a z drugiego stosu śmietnik bierze inną, leżącą na wierzchu kartę.
- Czynności te wykonują wszyscy gracze, kolejno, aż do ukończenia gry i wyłonienia zwycięzców.


Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Księga gości
Dopisz się do księgi

Prawo

Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Gości online: 10

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 59,159
» Najnowszy użytkownik: zancia

Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

17/09/2018 20:31
Witam, nie było mnie tu kilka ładnych lat...ale wróciłam do przedszkola Smile tu najlepiej Smile ale się cieszę Smile pozdrawiam Dziewczyny Smile

06/09/2018 18:06
Nie zwiększyła się liczba wymagań.

03/09/2018 18:16
Witajcie! Czy ktoś z was ma może opracowany plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego poczynając od roku 2018?Chodzi mi głownie o tabelkę - czy wydaje mi się czy zwiększyła się liczba wymagań

03/09/2018 07:54
Witam wszystkich Smile kkayle Smile będzie dobrze, trzymam kciuki Smile Buziak

02/09/2018 14:06
Witajcie.Od jutra zaczynamy nowy rok szkolny :-) Ja zaczynam nowy etap. Nowe miejsce w przedszkolu oj ale ja się denerwuję!! Każdego roku bałam się,ale inaczej bo bałam się dyrekcji....


  64,215,171 Unikalnych wizyt