Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Historyjki obrazkowe
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Kolorowanki
* Nuty
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Opowiadania
* Origami
* Piosenki
* Plany pracy
* Podklady muzyczne
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiersze
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Piosenki jesienne
* Piosenki zimowe
* Piosenki wiosenne
* Piosenki letnie
* Piosenki różne I
* Piosenki różne II
* Piosenki różne III
* Na uroczystości I
* Na uroczystości II
* Na uroczystości III
* Na święta
* O zwierzętach
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiersze jesienne
* Wiersze zimowe
* Wiersze wiosenne
* Wiersze letnie
* Wiersze różne
* Wiersze różne II
* Dla mamy i taty
* Dla babci i dziadka
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu Jak wynika z rozporządzenia za udzielanie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiedzialny jest przede wszystkim dyrektor przedszkola. To on planuje ją dla dzieci, które takowej pomocy wymagają. Poniżej przedstawiam etapy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu: 1. Powołanie zespołu ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
2. Opracowanie procedury organizacji i pracy zespołu zespołu ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
3. Ustalenie zakresu, w którym dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego i opiniami o wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz dzieci nieposiadających orzeczeń i opinii, a wymagających pomocy psychologiczno – pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia wymagają pomocy.
4.Określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, a w przypadku dzieci posiadających orzeczenie lub opinie także z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniu lub opinii.
5. Ustalenie przez dyrektora form, sposobów i okresów udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiaru godzin poszczególnych form pomocy udzielanej od nowego roku szkolnego.
6. Poinformowanie rodziców lub prawnych opiekunów na piśmie o ustalonych dla dziecka formach i okresach udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wymiarze godzin poszczególnych form od nowego roku szkolnego.
7. Opracowanie przez zespół dla dzieci, którym dyrektor ustalił formy, sposoby, okresy oraz wymiar godzin pomocy, planów działań wspierających realizowanych w kolejnym roku szkolnym.
8. Określenie dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, działań wspierających rodziców oraz w miarę potrzeby zakresu współdziałania z poradnią psychologiczno – pedagogiczną, w tym z poradniami specjalistycznymi oraz innymi instytucjami. Ustalenia zespołu są uwzględniane w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym określonym na mocy odrębnych przepisów.
Komentarze
#1 | elcia06grad dnia October 26 2011 18:20:32
Witam. Jestem nauczycielem przedszkola i prowadzę grupę dzieci 5-6 letnich. Byłam na szkoleniu i jeżeli chodzi o powołanie zespołu ds. pomocy pp oraz o opracowanie procedury tworzenia IPET-u dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym czy KIP- u dla dzieci z orzeczeniem lub opinią z PPP to wydaje mi się dość jasne. Zastanawiam się jedynie jak ma wyglądać od strony formalnej pomoc dziecku, które po wstępnej obserwacji kwalifikuje się do pracy wyrównawczej. Czy Indywidualna Karta Obserwacyjna dziecka będąca podstawą do pracy wyrównawczej jest takim dokumentem? Czy kolejny etap to tworzenie zespołu ds. pp? A jeżeli tak to potem Plan Działań Wspierających? Dyrektor przedszkola proponuje zespół i plan do pracy wyrównawczej? Według mojej analizy Rozporządzenia tworzenie zespołu ds. pp oraz Planu Działań Wspierających dotyczy dzieci z orzeczeniami i opiniami z PPP. . I tu dla mnie jest pewna niejasność. Serdecznie pozdrawiam i proszę o komentarze.
#2 | aszantia dnia June 09 2012 17:32:59
Mam pytanie wszystko co pisze w róznych artykulach to właściwie dotyczy szół- powolywanie np. zespołow dla kogo powołac- dz z orzeczneiamiitp. A jak to ma sie do przedszkoli.W mojej placowce sa dwa zespoły dzieci w wieku 5,6 lat, które nie mają orzeczeń, ale zostały wylonione przez nauczycielki gdyz posuiadały dysfunkcje.Został stworzony zespół zterapeutów i nauczycielek grup. Radę którą miałysmy ze specjalista powiedziano nam że dlaczego taki zesół w przedszkolu przeciez te dzieci dopiero sie rozwijaja i mozna było tylko objąc je pracą indywidualna w grupach w casie porannym czy popołudniowym. No mógłby by byc zespół jesli to byłyby wady logopedyczne. Te dzieci tez miały wady logopedyczne choc nie wszystkie, ale w zespole nie było logopedy gdyz placowka nie ma takiej osoby na etacie. zostały wylonione przez logopedę, ktory prywatnie udziela zajęć dzieciom i który dal wskazówki do pracy z nimi paniom z zespołów. To kiedy tworzyc te zespoły, dla jakich dzieci??
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

29/09/2017 19:13
Dobry wieczór Smile Pytania proszę umieszczać na forum.

29/09/2017 11:07
hej. potrzebuje pomocy. pisze prace mgr i szukam osób do badan.

28/09/2017 10:33
czy wprowadza się litery w grupie dzieci 5letnich wg nowej podstawy programowej obowiazującej od 01.09.17r.

10/09/2017 10:09
Witam wszystkich Smile Witaj kkayle ... dla Ciebie również wszystkiego dobrego Smile

06/09/2017 20:55
Oj długo mnie tutaj nie było Pozdrawiam wszystkich i dużo uśmiechu na codzienną pracę

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 10

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,284
· Najnowszy użytkownik: mwm85
Rankkingi
PUBLIKACJE NAUCZYCIELI
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię
Prawo
* Awans Net
* Portal Oświatowy
* Karta Nauczyciela
* Literka PL
* Edusek Interklasa
Relaks
* Strona 1