Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* Świąteczny nastrój
* Śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* Świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latkуw
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jaseіka po Śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* Święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodzicуw
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieс Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogуlne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Różne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy dziaіalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna Śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesów
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Trzymaj się prosto ...
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowк
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujące
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Różne
* Różne II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrуcie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O krуlu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Bajek Świat
Scenariusz zajęć

Temat: "Bajek Świat" - pobudzanie dzieci do aktywności podczas różnorodnych
działań

Nauczyciel prowadzący: Agnieszka Roguska
Grupa: 4 - latki

Cele ogólne:
- Utrwalenie znajomości popularnych bajek dla dzieci ( "Jaś i Małgosia", "Czerwony Kapturek", "Królewna Śnieżka", "Brzydkie kaczątko", "O rybaku i złotej rybce")
- Rozwijanie mowy
- Rozwijanie wyobraźni dziecięcej, oraz inspirowanie ich do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej.
- Rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami.
- Wdrażanie dzieci do aktywnego udziału w zajęciach, zachęcanie do działania.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole
Cele operacyjne:
Dziecko:
- Potrafi nazwać i rozpoznać rekwizyty pochodzące z bajek i przyporządkować je do określonych bajek
- Wymienia kilku bohaterów znanych bajek.
- Poprawnie rozwiązuje zagadki dotyczące bohaterów bajek.
- Zgodnie współdziała w grupie.
- Stosuje zwroty grzecznościowe wobec kolegów i koleżanek, oraz wobec gości odwiedzających przedszkole.
- Jest aktywne i chętne do działania.
Metody pracy:
- słowna (zagadki, wypowiedzi dzieci)
- oglądowa (rekwizyty, ilustracje, prace plastyczne "Zamki" wykonane wcześniej przez dzieci)
- czynna - zadań stawianych do wykonania, ekspresja ruchowa przy muzyce, elementy pedagogiki zabawy, elementy koncepcji C. Orffa, burza mózgów, zagadki, elementy techniki dramy

Formy pracy:
- z całą grupą
- indywidualna
- zespołowa
Środki dydaktyczne: rekwizyty (jabłko, jajko, piernik, kapelusz i buty, wędka, czerwony kapturek i koszyczek, smok), prace plastyczne wykonane wcześniej przez dzieci na dużych arkuszach szarego papieru "Zamki", korony z papieru, kapelusze dla czarownic, opaski na głowę dla smoków i dla rycerzy płyta CD z muzyką

Przebieg zajęć:
1. Powitanie

Witam was zaczynamy już czas
Jestem ja, jesteś ty raz, dwa, trzy

2. "Świat Bajek"
Nauczyciel proponuje dzieciom przeniesienie się do Świata Bajek. Ktoś głośno puka do drzwi, nauczyciel otwiera, a tam skrzynia skarbów, dzieci wnoszą ja do środka
- próba domyślenia się, co jest w środku
- próba domyślenia się, skąd skrzynia się wzięła w przedszkolu i kto pukał do drzwi
- otwarcie pudła za pomocą zaklęcia (dzieci proponują zaklęcie)

3. Rozwiązywanie zagadek dotyczących bajek i ich bohaterów:

"Jaś i Małgosia" - pierniki
"Królewna Śnieżka" - jabłko
"Czerwony Kapturek" - koszyczek, czerwony kapturek
"O rybaku i złotej rybce" - wędka
"Szewczyk dratewka" - smok
"Brzydkie kaczątko - jajko

Odgadywanie, z jakich bajek pochodzą rekwizyty i przyporządkowanie ich do ilustracji. Następnie włożenie ich do skrzyni

4. "Zamki" - nauczyciel stwierdza, że skoro dzieci tak wspaniale znają bajki, to mogą się przenieść do Świata Bajek. Wspólnie wymyślają zaklęcie (nauczycielka zakłada na głowę czarodziejski kapelusz, dzieci zamykają oczy) i czarują. Otwierają oczy i są już w Świecie Bajek. Dzieci opisują zamki i określają, kto w nich może mieszkać. Decydują, w którym zamku chciałyby mieszkać:
I Zamek Królewski
II Zamek Smoków
III Zamek Rycerski
IV Zamek Czarodziejski
Dzieci dzielą się na grupy, siadają przy wybranym przez siebie zamku. Przy każdym zamku jest pudełko (korony, kapelusze, opaski z obrazkiem ognia, hełmy). Dzieci otwierają pudła i zakładają znajdujące się w nich elementy garderoby.

5. Zabawa ruchowo - naśladowcza "Jestem..."
Dzieci demonstrują sposób poruszania się postaci, którymi są w Świecie Bajek
(smoki, rycerze, królewny i królowie, czarownice i czarownicy)

6. Przydzielenie zadań mieszkańcom poszczególnych zamków
I Zamek Królewski - ułożenie korony z nakrętek od butelek według wzoru (nakrętki - drogocenne kamienie)
II Zamek Rycerski - ustawienie murów obronnych z dużych klocków (według wzoru)
III Zamek Smoków - ćwiczenia oddechu (wdmuchiwanie piórek przez papierową rurkę do obręczy)
IV Zamek Czarodziejski - ułożenie puzzli o tematyce bajkowej
Oglądanie przez dzieci i nauczyciela efektów pracy wszystkich grup. Nagradzanie zespołów za wykonanie zadań brawami. W nagrodę za wykonanie zadań nauczycielka zaprasza wszystkie dzieci na bal.



7. "Bal" - zabawa muzyczno- ruchowa
Zespoły wiążą koła i idą przy muzyce. Na sygnał nauczyciela koła rozłączają się i każdy tańczy sam. Na ponowny sygnał dzieci znowu wiążą koła (kilka powtórzeń).

8. "Orzeszki" - ewaluacja zajęć
Dzieci, którym podobały się zajęcia wrzucają orzeszek do słoja z uśmiechniętą buźką, dzieci, którym zajęcia się nie podobały wrzucają orzeszek do słoja z buźką smutną.


Opracowała agnies06
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Prawo
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Relaks
* Strona 1
Aktualnie online
· Gości online: 6

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,897
· Najnowszy użytkownik: dorissosw