Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym
NewMinister Katarzyna Hall odpowiada na zarzuty rodziców zaniepokojonych faktem pójścia dzieci z rocznika 2003 do "zerówki". Zachęcam do przeczytania t u t a j
Komentarze
#1 | kasia121 dnia April 27 2008 09:09:27
A mnie się bardzo nie podoba pomysł Pani Hall, że dzieci będą miały mozliwość przebywania w przedszkolu nawet 10 godzin dziennie. To mamy pełne przedszkola na 10 godzin. I wychowujemy wyłącznie my te dzieci. To moze lepiej je adoptować to tylko formalność w tym przypadku. Poza tym kojarzy mi się to po prostu z wielkim domem dziecka!!!!!
#2 | kate2m4 dnia April 27 2008 10:34:45
Nie dziwię się, że rodzice są zaniepokojeni. Mnie też proponowane zmiany nie podobają się. Jestem pełna obaw i o los dzieciaków i o los nas, nauczycielek przedszkola. To już kolejna reforma, która wzbudza tyle kontrowersji.
#3 | Marzena dnia April 27 2008 11:49:34
Szkoły na pewno nie będą przygotowane na przyjście 6 latków. Posadzą ich w ławkach i tyle będzie zabawy. Już teraz w zintegrowanych są dywany, które stoją w kącie. Oni tylko obiecują złote góry a w realu wszystko wygląda inaczej.
#4 | kate2m4 dnia April 27 2008 17:16:57
Problem będą miały również nauczycielki pracujące w klasach młodszych. Teraz przychodzą do nich dzieci bardzo dobrze przygotowane, a i tak niektóre z nich są niezadowolone, że dziecko nie może usiedzieć w ławce.
#5 | gosiami dnia April 27 2008 17:56:35
O tym samym myślałam kate2m4, mało tego, teraz dzieci przychodzą z większą lub mniejszą umiejętnością czytania, a wg planów dopiero w pierszej klasie, jako sześciolatki mają opanować umiejętność pisania i czytania w zakresie wszystkich liter alfabetu łącznie ze zmiękczeniami i dwuznakami; opanować pisanie prostych, krótkich tekstów, ze szczególnym uwzględnieniem estetyki i poprawności graficznej pisma; sprawnie liczyć obiekty (dostrzegać regularność dziesiątkowego systemu liczenia), liczyć dalej od wybranej liczby lub liczy wspak (zakres do 100); wyznaczać sumę (dodaje) i różnicę (odejmuje) manipulując obiektami, rachować na zbiorach zastępczych ( np. na palcach), a łatwiejsze przypadki obliczać w pamięci (z przekroczeniem progu dziesiątkowego); i opanować wiele innych rzeczy (kalendarz, zegar, itp). Mam ogromne wątpliwości, czy są to zadania dla wszystkich sześciolatków. A jak powiedziałam o swoich wątpliwościach przy pani pracującej w kuratorium, która była zachwycona spotkaniem z panią minister, to próbowała mi wmówić, że ja sie pomyliłam , bo tego nie w podstawie programowej, w zadaniach dla kl. I, przedstawionej do dyskusji na stronie MEN
A co do dywaników i zabawek, to myślę, że im nie będą potrzebne, bo nie będzie tam czasu na zabawę.
#6 | kate2m4 dnia April 27 2008 19:44:09
Bardzo ważna jest również, moim zdaniem, dojrzałość emocjonalna dzieci, której chyba nie uwzględniono w planach. Mam w tej chwili w grupie dziewczynkę pięcioletnią, która już płynnie czyta i pisze, ma bogaty zasób wiadomości, chętnie się wypowiada itd. itd Wydawać by się mogło, że świetnie poradziłaby sobie w szkole...tymczasem niemal codziennie płacze rozstając się z rodzicami. W ciągu całego dnia jest już wszystko w porządku, ale mała wymaga niemal przez cały czas dużego zainteresowania. Czy w szkole będzie to możliwe? Jak będzie się czuła pośród kolegów ze starszych klas, skoro tak łatwo traci poczucie bezpieczeństwa. A to przecież chyba nie jest odosobniony przypadek?
#7 | Marzena dnia April 27 2008 20:01:51
Masz rację. Jedynie co wzięto pod uwagę to fakt iż w Unii Europejskiej dzieci w tym wieku idą do szkoły. To smutne, że u nas robi się coś po to, żeby było. Jeszcze nigdy nic nie było w reformie przemyślane. Pamiętam słynne 10-latki i gimnazja. Zawsze najbardziej cierpią dzieci. Zastanawiam się, co to za eksperci siedzą tam na górze i czy każdy tylko liczy pieniądze.
#8 | clif dnia May 07 2008 21:59:45
Ja pracuję w zerówce przy szkole i mi pomysł tej całej reformy nie mieści się w głowie.Zaczynają się jakieś wymysły dotyczące urlopów, no niestety dojdzie do zwolnień jeżeli organ prowadzący nie utworzy oddziałów dla 5-latków.No a pomysł zorganizowania kl I jako placówki przedszkolnej ,a więc całorocznej to paranoja.Nawet sami rodzice będą przeciwni by od drugiej miały wakacje i nie tylko a takie maluchy pracowały.Nie wspominam, o tym , że 3/4 pięciolatków wiejskich po jednorocznym przygotowaniu nie nadaje się do opanowania tego co jest w tej podstawie.Nietety ktoś chce znowu narobić zamieszania.jak tak bardzo zależy im na wyrównywaniu szans szcególnie jak to podkreślają dzieci wiejskich to niech zasponsorują bezpłatne przedszkola i na wsi,;(* i w mieście.Zresztą już nawet nie chce mi się tego komentować,pozrawiam koleżanki-bądźmy dobrej myśli.
#9 | hania505 dnia May 18 2008 22:12:28
Witajcie! Pracuję już wiele lat z dziećmi 6-letnimi i z klasami I-III. 6-latki mają bardzo dużą potrzebę zabawy, swobody twórczej.
To czysta ekonomia popycha polityków do tej reformy. Może trzebaby zorganizować większe protesty ze strony pedagogów?
Mój syn jako 7-latek bardzo się męczył w klasie I z powodu braku zabaw.Do bani;((
#10 | gosiami dnia May 19 2008 14:32:31
Masz rację, to czysta ekonomia
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19/11/2017 21:06
Dziękuję. Pozdrawiam serdecznie Wink

19/11/2017 20:30
Dobry wieczór. Wszystkie materiały są spakowane. Aby je wypakować trzeba mieć program 7Zip.

19/11/2017 20:21
Przepraszam za ikonke...miała być smutna Skromny

19/11/2017 20:21
Witam, Czy można dowiedzieć się w jakim programie są pisane scenariusze, niestety ale wyskakuje mi, że plik źle rozpakowany... Do bani Pozdrawiam

19/11/2017 17:24
Witam i pozdrawiam Baluja

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 9

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,191
· Najnowszy użytkownik: JolaBasia
Rankkingi
PUBLIKACJE NAUCZYCIELI
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię
Prawo
* Awans Net
* Portal Oświatowy
* Karta Nauczyciela
* Literka PL
* Edusek Interklasa
Relaks
* Strona 1