Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Historyjki obrazkowe
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Kolorowanki
* Nuty
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Opowiadania
* Origami
* Piosenki
* Plany pracy
* Podklady muzyczne
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiersze
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Piosenki jesienne
* Piosenki zimowe
* Piosenki wiosenne
* Piosenki letnie
* Piosenki różne I
* Piosenki różne II
* Piosenki różne III
* Na uroczystości I
* Na uroczystości II
* Na uroczystości III
* Na święta
* O zwierzętach
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiersze jesienne
* Wiersze zimowe
* Wiersze wiosenne
* Wiersze letnie
* Wiersze różne
* Wiersze różne II
* Dla mamy i taty
* Dla babci i dziadka
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Dziecko i telewizja
Ciekawostki"Twoje dziecko musi oglądać TV!" ... taki artykuł znalazłam dziś w miesięczniku "Świat Kobiety". Przeczytałam go "jednym tchem" i prawdę powiedziawszy zgłupiałam. Sama namawiam rodziców, żeby ich dziecko oglądało jak najmniej TV i co prawda tak jak autorka Marta Ramm - psycholog dziecięcy twierdzę, że oglądanie TV przez dzieci jest wskazanie, ale tylko wyłącznie w obecności i pod kontrolą rodziców. Ale tytułem artykułu jestem trochę zbulwersowana .... i słowo "musi" zamieniłabym na "powinno" ....
Zacytuje kilka zdań z owego artykułu ...
Autorka uważa, że ..."całkowite odizolowanie dziecka od tego środka przekazu może negatywnie wpłynąć na jego rozwój i funkcjonowanie w grupie..." oraz twierdzi, że dziecko oglądając TV czerpie wiedzę z otaczającego świata (szkoda tylko że nie dodała, że dzieci raczej nie oglądają tego typu programów, ponieważ ich nie interesują).... że telewizja wpływa na rozwój emocjonalny dziecka .... uczy współczucia .... wyrabia umiejętność śledzenia fabuły, kojarzenia wątków i oceny zachowań ..."
Według Pani psycholog telewizja przychodzi z pomocą rodzicom w momencie (i tu Was zastrzelę), gdy rodzic nie radzi sobie z opowiadaniem lub czytaniem bajek to ... dobrym pomysłem na zakończenie dnia jest włączenie dziecku baki.
Autorka nie odniosła się w żaden sposób do reklam, ale z kontekstu można wyczytać iż jest za ich oglądaniem przez dzieci.
Pedagog odczyta artykuł właściwie, ale rodzic (?) wybierze z niego to, co jest dla niego korzystne.
Szkoda, że nikt nie dodał, że telewizja wciąga dziecko i często nie słucha ono rodziców a wręcz powie, że w telewizji powiedzieli inaczej. Rodzice nie zawsze potrafią wyłączyć TV i sami zauważają, że dziecko nie zajmuje im czasu gdy ogląda TV. Rzadko zdarza się rodzic, który naprawdę kontroluje czas spędzony przez dziecko przed TV, potrafi powiedzieć a teraz wyłączymy TV, rzeczywiście siedzi i ogląda z dzieckiem bajkę lub inny program. Najczęściej jednak dzieje się tak, że dziecko siedzi przed telewizorem i ogląda jednym cięgiem wszystko jak leci.
Na koniec właściwie mam tylko taką refleksję ... Po co piszą takie artykuły w gazetach tego typu? Chyba tylko po to, aby przyciągnąć czytelników.
A co Wy o tym wszystkim myślicie?
Komentarze
#1 | basiap dnia February 06 2007 18:55:40
na stronie mojego przedszkola zamieścilam inny artykul z gazety.pl

Telewizja ma też wpływ na nasze dzieci. Ale dopóki są małe, to my decydujemy - jak wielki.

Plusy i minusy

Telewizja wyzwala skrajne postawy. Są domy, w których odbiornik włączony jest non stop. Nikt nie patrzy w skupieniu w ekran, ale głosy spikerów towarzyszą domownikom przez cały czas, od wczesnego ranka do późnej nocy.

Są też domy, w których telewizji w ogóle się nie ogląda. Nie ma odbiornika lub jest schowany pod kluczem. Jak każdy owoc zakazany, tak i ten kusi dzieci swoją niedostępnością.

Jak sprawić, by telewizor, podobnie jak inne nowo-czesne urządzenia - pomagał nam w życiu, ułatwiał je i rozwijał, a nie komplikował je i zubażał?

Aby bardziej świadomie korzystać z możliwości, jakie daje nowoczesna telewizja, warto pamiętać o możliwych zagrożeniach, jak również zaletach tego medium.

Zagrożenia

- Wolniejszy rozwój poznawczy

Badania wykazują, że dzieci, które oglądają za dużo telewizji, rozwijają się wolniej niż ich rówieśnicy. Wolniej uczą się mówić, mają mniejszy zasób słów, później zdobywają umiejętność czytania, mają gorsze wyniki w szkole.

- Kłopoty z wyobraźnią

Siłą dziecięcego umysłu jest fantazjowanie, które właściwie nie zna granic. Rozwój fantazji służy nie tylko zabawie, ale ma też ogromne znaczenie w dorosłym życiu. Ludzie z rozwiniętą wyobraźnią, są bardziej kreatywni, szybciej znajdują rozwiązanie problemu czy drogi wyjścia z kryzysowych sytuacji. Oglądanie telewizji tłumi wyobraźnię, bo podsuwa gotowe obrazy.

- Wolniejszy rozwój zmysłów

Pierwsze lata życia to gwałtowny rozwój wszystkich zmysłów. Dziecko poznaje świat dotykiem, smakuje go i wącha. Im wrażliwsze są jego zmysły, tym lepiej potem orientuje się w świecie zewnętrznym. Tym lepszym jest obserwatorem, bardziej wyczulonym na sygnały płynące z otoczenia. Telewizor nie emituje smaków ani zapachów. Pobudza jedynie wzrok i słuch, pozostawiając daleko w tyle inne zmysły.

- Mniej kontaktu z rówieśnikami

Na ogół dzieci czas z telewizorem spędzają sam na sam. To nie jest rozrywka grupowa. W tym samym czasie dziecko mogłoby bawić się z dzieckiem sąsiadki. Choć trzylatki nie są jeszcze bardzo uspołecznione, znajdują już przyjemność w swoim towarzystwie.

- Choroba chipsowa

Dziecko, które ogląda film w telewizji, wprawia się w stan podobny do transu. Nagle cały otaczający je świat znika, liczy się tylko to, co na ekranie. Oddech się spłyca, metabolizm zwalnia. Jeśli w tym czasie damy dziecku coś "łatwego" do jedzenia (chipsy, chrupki itp.), będzie jadło, nie zwracając uwagi na to, czy jest głodne. Stąd już krótka droga do otyłości...

Pożytki

- Okno na świat


Dziecko może zobaczyć w telewizji to, czego nie zobaczy na podwórku. Lwy na sawannie, delfiny w oceanie czy piramidy faraonów. To znakomita okazja do opowiadania rozmaitych rozwijających wyobraźnię historii.

- Pożywka dla dziecięcej ciekawości

Coś, co dziecko zobaczyło w telewizji, może być wstępem do poznawania bogactwa świata w rzeczywistości. Widzieliście film o misiu polarnym? Idźcie do zoo i zobaczcie, jak naprawdę wygląda. Zimą miś powinien nawet być dość zadowolony z życia...

Kilka rad na dobry początek

Twoje dziecko właśnie zaczyna poznawać uroki telewizora? Od początku wprowadź jasne zasady, to pomoże uniknąć ewentualnych konfliktów.

- Ustal limity

Dziecko poniżej 18 miesięcy nie powinno w ogóle oglądać telewizji. Dwulatek powinien spędzać przed telewizorem nie więcej niż 30 minut dziennie, a trzylatek nie więcej niż godzinę (w dwóch porcjach). Takich limitów uda wam się przestrzegać, jeżeli po wyłączeniu telewizora zachęcisz dziecko do atrakcyjnej zabawy lub poczytasz mu ulubioną książeczkę. Jeśli od początku przyzwyczaicie dziecko do tego, że telewizja jest limitowana, unikniecie wielu niepotrzebnych awantur.

- Oglądajcie razem

Postaraj się od początku pokazywać dziecku, że może mieć dystans do tego, co ogląda, zarówno do programu, jak i do reklam. Opowiadaj mu, co widzisz, zadawaj pytania, żartuj. Zachęcaj dziecko, by samo również opowiadało, co widzi (Co będzie dalej? Jak myślisz - kto ma rację? Który bohater bardziej ci się podoba? Zobacz, jak nas namawiają do kupowania tych czekoladek, musieli wydać na to mnóstwo pieniędzy!).

- Selekcjonuj

Wybieraj tylko to, co na pewno nadaje się dla twojego malca. Eliminuj filmy i programy ze scenami przemocy oraz takie, które wzbudzają w dziecku strach.

- Komentuj

Czasem nawet w filmie dla dzieci może się zdarzyć scena straszna lub pełna przemocy. Nie zostawiaj tego bez komentarza. Powiedz: "O, zapalił mu się ogon, ale na szczęście przyjaciele pomogli mu ugasić pożar".

- Nie traktuj telewizji jako nagrody

Oglądanie TV powinno być limitowaną rozrywką (najlepiej rodzinną) dokonywaną na zasadzie wyboru. Tzw. szlaban na telewizję nie łączy się z przewinieniem dziecka, więc niczego go nie uczy. Oglądanie TV nie powinno też być "pocieszaczem" ani "uspokajaczem", bo wyrabia w dziecku niedobre nawyki. Najlepszym pocieszeniem jest przytulenie przez rodziców.

Bezpieczne oglądanie

Telewizja proponuje dla dzieci wiele kanałów z kreskówkami.

Ale nie wszystko, co animowane i kolorowe, nadaje się dla maluchów - wiele bajek przeraziłoby nawet dorosłego amatora thrillerów! Godny polecenia jest kanał Mini-mini oraz Disney Channel - emitowane tu bajki nie zawierają scen przemocy, uczą pozytywnego spojrzenia na świat. Jednak nawet w najlepszym kanale zdarzają się filmy czy reklamy, których wcale nie chcemy podsuwać dzieciom. Dobrym wyjściem z sytuacji są bajki na płytach DVD lub kasetach wideo. Znamy ich treść, możemy kontrolować czas, jaki dziecko spędza przed ekranem. Bezpieczne bajki na płytach DVD możesz kompletować wraz z numerami "Dziecko

Może ta pani sama ma małe dziecko i usprawiedliwia brak czasu wypełnione oglądaniem TV
#2 | basiap dnia February 06 2007 18:57:17
o powinno byc na poczatku
Plusy i minusy oglądania telewizji
Tekst Justyna Dąbrowska2007-01-15 www.gazeta.pl
Dwulatek posadzony przed telewizorem zastyga w skupieniu. W domu zapada cisza...
Siła telewizji jest niesłychana. Nie trzeba tego dowodzić, każdy z nas wie, jak potrafi wciągnąć to, co pokazuje mały ekran. Telewizja wpływa na nas w sposób, z którego pewnie nie do końca zdajemy sobie sprawę. Żyjemy tym, czym żyją mieszkańcy Grabiny, tańczymy w wyobraźni razem z gwiazdami, plan dnia dostosowujemy do pory emisji dobranocki...
#3 | Marzena dnia February 06 2007 19:11:03
może autorka tego artykułu też ma dziecko i to było jej usprawiedliwienie Smile
#4 | dana40 dnia February 06 2007 20:22:33
Marta Ramm to psycholog dziecięcy?! chyba w tym roku skończyła studia, które wybrała bo nie mogła się na nic zdecydować a to teraz modny kierunek; albo to artykuł do awansu, wg mnie niebardzo przemyślany, bez konkretnych badań. Pewne rzeczy mogę uznać ale większość... brak mi słów! i to ma byc psycholog dziecięcy, który radzi dzieciom jak je wychowywać by dobrze sie rozwijały pod każdym względem; dla rodziców czytających ten artykuł to usprawiedliwienie ich częstego postepowania; dziecko wraca z przedszkola (czy szkoły) do domu po południu i zamiast spędzić czas z rodzicami włącza mu się telewizję by mieć spokój. Ja rozumiem rodziców, praca, dom, obowiązki, ale w koncu dziecko jest najważniejsze. Myślę, że przede wszystkim ważny tu jest zdrowy rozsądek i wgląd we własne sumienie choć od czasu do czasuSmile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

10/09/2017 10:09
Witam wszystkich Smile Witaj kkayle ... dla Ciebie również wszystkiego dobrego Smile

06/09/2017 20:55
Oj długo mnie tutaj nie było Pozdrawiam wszystkich i dużo uśmiechu na codzienną pracę

05/09/2017 12:26
Siemanko! Miłego roku szkolnego Wam życzę. Wytrwałości Wink http://www.eduart.
..

03/09/2017 19:31
To super, oby więcej takich nauczycieli Smile

03/09/2017 19:12
Witam wszystkich.Ja jutro mam pierwszy dzień z dziećmi.Ja nie narzekam Hura Pozdrawiam Kwiatek

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 7

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,219
· Najnowszy użytkownik: lenaa
Rankkingi
PUBLIKACJE NAUCZYCIELI
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię
Prawo
* Awans Net
* Portal Oświatowy
* Karta Nauczyciela
* Literka PL
* Edusek Interklasa
Relaks
* Strona 1