Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Segregacja śmieci.
Scenariusz zajęcia dla 5-latków
Temat: "Segregujemy śmieci"

Cele ogólne:
- pomaganie dziecku w dostrzeganiu problemów, planowaniu i realizowaniu zadań,
- kształtowanie proekologicznych nawyków w codziennym życiu,
- wyrobienie właściwego stosunku do ochrony środowiska,
- kształtowanie umiejętności podejmowania konkretnych działań: segregowanie odpadów (makulatury, opakowań szklanych i plastikowych), wykonanie pracy plastycznej,
- uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania
- przestrzeganie reguł obowiązujących w grupie.

Cele operacyjne: (dziecko...)
- potrafi skupić uwagę na utworze,
- wykonuje polecenia nauczyciela,
- chętnie uczestniczy w zabawach,
- stara się trafić do kosza,
- będzie czuło się odpowiedzialne za stan środowiska naturalnego,
- właściwie zareaguje na niszczenie i zanieczyszczanie środowiska przez rówieśników i dorosłych,
- zna źródła i rodzaje odpadów,
- zna kolory pojemników na odpady,
- rozumie znaczenie pojęć: śmieci, odpady, segregacja, surowce wtórne, recykling,
- potrafi wykonać pracę plastyczną z wykorzystaniem materiałów wtórnych


Metody pracy:
Oparte na aktywności dziecka: słuchanie, odpowiedzi na pytania, aktywne działanie, swobodne wypowiedzi, aktywność ruchowa, wykonanie pracy plastycznej
Oparte na aktywności nauczyciela: pokaz, opowiadanie, objaśnienia, aktywizacja do aktywności ruchowej i plastycznej, pochwała, kontrola czynności uczniów
Formy organizacji:
- praca z całą grupą
- praca zespołowa
- praca indywidualna
Środki dydaktyczne:
- sylwety krasnala, jeża, duszków, żaby,
- treść opowiadania oparta na utworze D. Gellner " Kłopoty Krasnala"
- ilustracje
- chusta animacyjna
- płyta CD z muzyką
- worki do segregacji śmieci
- różne odpady plastikowe, szklane, papierowe
- gazety, kolorowe papierki
- klej
- farby
- emblematy w trzech kolorach
Przebieg zajęcia
Część wstępna:
1. Powitanie - piosenką powitalną na melodię "Wlazł kotek na płotek..."
"Dzień dobry, dzień dobry! Jak się masz? Dziś nowa zabawa czeka nas. W gromadce wesoło płynie czas, zapraszam do koła także was"
2. Zabawa integracyjna Nauczycielka wita wszystkie dzieci tak, aby nikogo nie pominąć.
- witam wszystkich tych, którzy mają zielone bluzeczki (machanie ręką), - witam wszystkich tych, którzy mają dzisiaj dobry humor, - witam wszystkich tych, którzy są dzisiaj smutni, - witam wszystkie grzeczne dzieci.
Część właściwa:
1. Opowiadanie oparte na utworze D. Gellner "Kłopoty Krasnala". Nauczycielka przy pomocy sylwet Krasnala, jeża, żaby i duszków przedstawia inscenizację.
2. Rozmowa z dziećmi na temat treści utworu:
- Dlaczego Krasnal postanowił odejść z lasu
- O czym opowiadał jeż? Kto był w lesie?
- Dlaczego żaba źle się czuje w wodzie?
Czy w lesie powinny być wyrzucane śmieci? Dlaczego?
- O co nas prosił Krasnal?
( Budowanie odpowiedzi całymi zdaniami, liczenie słów w zdaniu, kto ułożył najdłuższe zdanie)
3. Zabawa z chustą animacyjną - dzieci stoją wokół chusty a następnie unoszą ją do góry, nauczycielka wydaje polecenia np. pod chustą przebiegają te dzieci które mają zielony emblemat, niebieski, żółty.
- dzieci znają kolory,
- tworzenie zbiorów wg 1 cechy - kolory emblematów i wg 2 cech - kolor i płeć.
4. Rozmowa z dziećmi o środowisku naturalnym i jego ochronie. Zastanowienie się nad tym co możemy zrobić, żeby poprawić stan środowiska naturalnego. Dzieci próbują odpowiedzieć na pytania:
- Co to są odpady i skąd się biorą?
- Czy możemy wyrzucać odpady gdziekolwiek?
- Na czym polega segregacja śmieci?
- Na jakie grupy segregujemy odpady ? (nauczycielka pokazuje trzy pojemniki do segregacji odpadów: na makulaturę - niebieski, plastik -żółty , szkło - zielony,) (wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego - szkło, papier, plastik).
- analiza i synteza słuchowa i wzrokowa wyrazów
- liczenie sylab i głosek
- podawanie głosek w nagłosie i wygłosie,
5. Segregujemy śmieci - ćwiczenia w segregowaniu. Na dywanie nauczycielka rozsypuje odpadki z różnego materiału. Dzieci podzielone na trzy zespoły mają za zadanie posegregować śmieci do odpowiednich worków. Zwrócenie uwagi na to, że niektóre pozostałe odpady nie pasujące do worków takie jak baterie, lekarstwa, zepsute urządzenia elektryczne trzeba specjalnie przetwarzać bo są bardzo szkodliwe dla środowiska. Nauczycielka zachęca dzieci do segregowania odpadów razem z rodzicami w domu.
- przeliczanie odpadów, porównywanie o ile więcej, o ile mniej

6. Sytuacja problemowa "Co możemy zrobić z tymi odpadami"? Zapoznanie z symbolem recyklingu, który oznacza ponowne przetwarzanie odpadów. Dzieci zgromadzone przed pojemnikami z odpadami.
Ze zbierania i segregowania śmieci płyną liczne korzyści. Jaki może być dalszy los tych odpadów? Czy odpady możemy wykorzystywać ponownie? (Z makulatury i starych szmat produkuje się papier. Dzięki temu nie musimy ścinać drzew, których drewno też używamy do produkcji papieru.. Z plastikowych odpadów powstają tworzywa sztuczne oraz nowe opakowania plastikowe. Szkło przetapiają huty szkła. Służą do wyrobu nowych opakowań szklanych. Złom jest przetapiany w hutach na metale z których produkuje się np. karoserie samochodów. Ze starych aluminiowych puszek powstają nowe). Dzieci wymyślają do czego mogą być wykorzystane odpady.

7. Zabawa ruchowa z gazetą . Nauczycielka rozkłada gazety na podłodze (tyle gazet ile jest dzieci), dzieci swobodnie biegają po sali, kiedy usłyszą odgłos - deszczu -wybierają gazetę i stukają palcami w gazetę, odgłos - burzy - chowają się pod gazetą i mocno się kulą , odgłos ptaków - kładą gazetę na głowie i chodzą po sali tak aby nie spadła.

8. Zabawa "Celuj do kosza" Dzieci formują z gazety kule i celują do ułożonego na środku kosza, a potem kule z papieru wkładają do worka niebieskiego przeznaczonego na makulaturę.
9 Zabawa podsumowująca: Dokończ zdanie -
- Jestem małym ekologiem bo ...( podlewam kwiaty, sadzę drzewka, sadzę kwiaty, dokarmiam ptaki i łabędzie, oszczędzam wodę i energię elektryczną, sprzątam świat, dbam o porządki, nie niszczę drzew, dbam o zwierzęta, ...)
Część końcowa:
Praca w grupach:
1. Moje ekologiczne drzewko - praca plastyczna wykonana z surowców wtórnych. Dzieci formują z gazety pień drzewa, przyklejają na kartkę, następnie pień smarują farbą i odbijają na drugiej kartce. Do odbitej kartki doklejają listki wydzierane z kolorowych gazet lub kolorowe papierki po cukierkach, a do pierwszej kartki z formowanym z gazety pniem drzewa domalowują listki palcami maczanymi w farbie.
2. Wystawa prac i sprzątanie miejsc pracy.
3. Zakończenie, - rozdanie kolorowanek z pojemnikami na odpady
4. Sala multimedialna - oglądanie prezentacji na temat segregacji śmieci.

" Kłopoty krasnala".
Celem inscenizacji jest zachęcenie dzieci do szanowania przyrody.

Występują:
- żaba;- jeż;- krasnal; wiewiórka;- biedronka;- duszki;- chór dzieci.

Scenografia: Las, pośrodku zaśmiecony, brudny dom, obok staw, drzewa, kwiaty. Dalej lodziarnia.
Rekwizyty: duże liście zrobione z kartonu, walizka, czapki, buty, broda, szale.., śmieci, szufelki i miotły, lody zrobione z kartonu.
Chór dzieci:
Wyszła żaba z błota!
( żaba budzi się, ziewa)
Żaba:
Naszła mnie ochota
na muszki w sosie własnym
Tak mi burczy w brzuszku,
że chyba już nie zasnę.
Chór dzieci:
Rech, rech, rech
A to pech.
Żaba:
W stawie spałam przez zimę
Miałam z błotka pierzynę.
Spało mi się dobrze,
Śniło jeszcze lepiej.
Ale co to?
Nikogo tu nie widzę,
Czymże się pokrzepię?
Muszę poszukać wiosennego śniadania,
dosyć tego narzekania.
( żaba szuka jedzenia podśpiewując, budzi ze snu zimowego jeża)

Jeż:
Kto mnie budzi?
Czy już wiosna?
Widzę, trawa już urosła.
( jeż kłania się żabie)
Witam panią, pani żabo

Żaba:
Już mi słabo.
Proszę mnie oszczędzić jeżu,
I nie zjadać mnie.
Byłam na zimowej diecie
Byłoby ci po mnie źle.

Jeż:
Dobrze, nie zjem dziś waszmości,
Widzę przecież same kości.
Pójdźmy zatem coś poszukać,
Bo mi w brzuszku zacznie stukać.
( razem szukają wiosennego śniadania, zauważają domek)

Żaba i jeż:
Jaka dziwna chatka,
Ma już swoje latka.
Brudna, zaśmiecona,
Przez ludzi nie oszczędzona
( przed domem siedzi krasnal i pakuje rzeczy do walizki)
Witamy pana.
Jakże pan zapracowany z rana.

Krasnal:
Muszę odejść stąd niestety,
Więc pakuję powolutku
Czapki, szale, siwą brodę,
Patrzeć na to już nie mogę.

Jeż: Ale na co drogi panie?

Krasnal:
Na to lasu zaśmiecanie.
Tu papierki, tam obierki,
W trawie pełno szkła
Aż się mrówka skaleczyła,
Kiedy wczoraj tędy szła.
Już mam dosyć tego
Sprzątania ciągłego.
( krasnal chce odejść, zwierzęta starają się go zatrzymać, przysłuchuje się temu wiewiórka)

Wiewiórka:
Oj krasnalu nie narzekaj.
Siądź pod drzewkiem i poczekaj.
Zaraz się tu naradzimy.
Coś na pewno wymyślimy.
(krasnal siada pod drzewem, rozmyśla)

Zwierzęta:
Mamy pomysł krasnoludku!
Wołaj razem z nami: Duszki, duszki!
( na scenę przylatują duszki z szufelkami i miotełkami)

Duszki:
Jesteśmy, słuchamy,
Czy w czymś pomóc mamy?

Zwierzęta:
Przyfrunęliście w sam raz,
Pomóżcie nam posprzątać las.
( wszyscy porządkują las, śpiewając pios. " Duszki leśne")

1. Żyją w lesie małe duszki,
Które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
I do pracy zapał wielki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
Wstają co dzień bardzo wcześnie
I ziewając raz po raz,
Zaczynają sprzątać las.

2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
muchomorom piorą groszki
bo te duszki to czyścioszki.
Ref.
3. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci
duszek zaraz za nim leci
zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi nie śmieć więcej.
Ref.

Krasnal: O jak tu ładnie,
Porządkowanie szło wam składnie.
Dziękuję wam kochani,
jesteście w pracy niezrównani.
( przylatuje biedronka , w rękach ma lody)

Biedronka:
A kiedy ostatni papier odleci,
Dam wam lody moje dzieci.
Miętowe, szczawiowe, koniczynowe,
Z różnych ziół mieszane,
Z czystego lasu zbierane.
Ale nim to się stanie:
Dorośli i dzieci kochane
szanujcie nasze mieszkanie,
Bez nas smutno się stanie.
Kto śpiewałby piosenki w lesie?
Szumiałby listkiem swym?
Niech apel zwierząt się niesie,
Niech na zawsze pozostanie w sercu twym.

Razem :
Żyj z przyrodą w zgodzie,
Odsuń od niej zło.
I pamiętaj co dzień,
Żeby chronić ją
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Księga gości
Dopisz się do księgi

Prawo

Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Gości online: 12

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 59,165
» Najnowszy użytkownik: adawozniaak

Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

06/10/2018 23:35
Cześć. Na górze pod reklamą są linki. Kliknij w link Forum i dodaj nowy temat. Pozdrawiam.

06/10/2018 15:09
Potrzebuje piosenki słowa dla naszej pani na dzień nauczyciela. Ktos coś?

06/10/2018 15:08
Witam dziewczyny mam pytanie jak załozyć nowy wątek na forum w sprawie konkretnej piosenki. Nie korzystałam z tego portalu z 5 lat i umkneło .

28/09/2018 05:23
Witaj monia25michalak Smile Cieszę się, że wróciłaś. Pozdrawiam Smile

17/09/2018 20:31
Witam, nie było mnie tu kilka ładnych lat...ale wróciłam do przedszkola Smile tu najlepiej Smile ale się cieszę Smile pozdrawiam Dziewczyny Smile


  64,849,930 Unikalnych wizyt