Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Konspekt zajęć dydaktycznych "Wielkanocne kolory"
KONSPEKT ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH DLA GRUPY IV "STARSZAKI"
28.03.2013r.
Nazwisko i imię prowadzącej: Agnieszka Sławska
Temat kompleksowy: Wielkanoc.
Temat zajęć: Wielkanocne kolory.
Cele ogólne:
- przybliżenie dzieciom niektórych zwyczajów wielkanocnych oraz symboliki
- doskonalenie umiejętności komunikacyjnych dzieci, poszerzanie słownika czynnego
i biernego
- rozbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą - wdrażanie do uważnego słuchania
- zapoznanie z nowym sposobem malowania jajek - wdrażanie do dokładności
- ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania krzyżówki
Podstawa programowa:
1.1 obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują;
3.1 zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;
9.2 umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu
14.2 potrafi uważnie patrzeć (organizuje pole spostrzeżeniowe), aby rozpoznać i zapamiętać to, co jest przedstawione na obrazkach;
14.6 układa krótkie zdania, dzieli zdania na wyrazy, dzieli wyrazy na sylaby; wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej;

Cele operacyjne/dziecko:
- swobodnie wypowiada się na konkretny temat w oparciu o własną wiedzę
i doświadczenie oraz zgromadzone w sali przedmioty; formułuje poprawne wypowiedzi
- wie, co symbolizuje jajko
- słucha uważnie tekstu wiersza, dostrzega zawarty w nim humor, potrafi odróżnić fikcję od rzeczywistości
- poznaje nowy sposób ozdabiania jajek na święta - stosuje się do instrukcji n-lki
- wie, na czym polega rozwiązywanie krzyżówki
- rozwiązuje zagadki
- wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie
- dokonuje syntezy wyrazu
Środki wspomagające:
kolorowe ilustracje związane z Wielkanocą, kartki świąteczne, sylwety zająca i kurczaczków do teatrzyku, gotowane jajka (po 1 dla każdego dziecka) farby, tacki, kawałki gąbki, opakowania po jajkach, diagram krzyżówki z zaznaczonym hasłem oraz przyklejonymi kawałkami taśmy dwustronnej, tekst pytań do krzyżówki, koperty z obrazkami symbolizującymi rozwiązanie pytań z krzyżówki i literami potrzebnymi do ułożenia hasła, płyta CD z piosenką "Na zielonej łące", koszyk wiklinowy i papierowe pisanki do ewaluacji zajęć
Metody:
- podające: pogadanka, wyjaśnienie, rozmowa kierowana
- eksponujące: pokaz połączony z przeżyciem
- praktyczne: zadań stawianych dziecku
Formy:
- grupowa
- indywidualna (malowanie)
Przebieg zajęć:
PRZEBIEG UMIEJĘTNOŚCI (dziecko)
- Powitanie w kole piosenką "Chodźcie wszyscy tu do koła" - śpiewa piosenkę ilustrując ją odpowiednim ruchem
Wprowadzenie
- Rozmowa przy kolorowych ilustracjach o nadchodzących świętach i związanych z nimi zwyczajach, tradycjach, symbolach; wyjaśnienie symboliki jajka - wypowiada się swobodnie na forum grupy
- stara się mówić poprawnie, niezbyt głośno
- nie przerywa wypowiedzi innym osobom
- wie, co symbolizuje jajko
Zajęcia właściwe
- Teatrzyk sylwet w oparciu o wiersz J.Święcickiej "Wesoły zając" - uważnie ogląda teatrzyk
- potrafi opowiedzieć jego treść
- Malowanie jajek przy pomocy gąbki - po zakończeniu pierwszego etapu pracy, odłożenie jajek do wyschnięcia, umycie rąk - stosuje się do instrukcji n-lki
- wie, w jakiej kolejności używać kolorów, aby uzyskać oczekiwany efekt
- Zabawa ruchowa "Na zielonej łące" - aktywnie uczestniczy w zabawie
- stara się dokładnie wykonywać polecenia
- Rozwiązywanie krzyżówki - zadaniem dzieci jest odgadnięcie zagadki i odnalezienie rozwiązania pośród ilustracji zgromadzonych na dywanie; ponadto podają pierwszą i ostatnią głoskę każdego rozwiązania; n-lka umieszcza litery w diagramie krzyżówki;
- po rozwiązani wszystkich zagadek, n-lka odczytuje hasło po jednej głosce, dzieci dokonują syntezy wyrazu - zna zasady rozwiązywania krzyżówki
- odnajduje graficzny obraz rozwiązania
- dokonuje analizy słuchowej wyrazu
- dokonuje syntezy słuchowej wyrazu
Zakończenie zajęć
- Masażyk relaksacyjny "Stary niedźwiedź":
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii... wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
- Ewaluacja zajęć: do wiklinowego koszyczka dzieci wkładają papierowe pisanki - kolorowe jeśli zajęcia im się podobały, szare - jeśli nie.
- słucha uważnie tekstu wierszyka i stosuje się do instrukcji
- potrafi wyrazić swoje odczucia przy pomocy umownego symbolu
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Prawo

Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Gości online: 10

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 59,208
» Najnowszy użytkownik: k_jankowska

Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

03/12/2018 16:32
Również pozdrawiam Smile papa

21/11/2018 18:56
Pozdrawiam papa

06/10/2018 23:35
Cześć. Na górze pod reklamą są linki. Kliknij w link Forum i dodaj nowy temat. Pozdrawiam.

06/10/2018 15:09
Potrzebuje piosenki słowa dla naszej pani na dzień nauczyciela. Ktos coś?

06/10/2018 15:08
Witam dziewczyny mam pytanie jak załozyć nowy wątek na forum w sprawie konkretnej piosenki. Nie korzystałam z tego portalu z 5 lat i umkneło .


  66,081,392 Unikalnych wizyt