Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Historyjki obrazkowe
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Kolorowanki
* Nuty
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Opowiadania
* Origami
* Piosenki
* Plany pracy
* Podklady muzyczne
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiersze
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Piosenki jesienne
* Piosenki zimowe
* Piosenki wiosenne
* Piosenki letnie
* Piosenki różne I
* Piosenki różne II
* Piosenki różne III
* Na uroczystości I
* Na uroczystości II
* Na uroczystości III
* Na święta
* O zwierzętach
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiersze jesienne
* Wiersze zimowe
* Wiersze wiosenne
* Wiersze letnie
* Wiersze różne
* Wiersze różne II
* Dla mamy i taty
* Dla babci i dziadka
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Sprawozdanie z planu nauczyciela mianowanego
SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
I. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
(§7 ust. 1 pkt 1)
1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.
- rozpoczynając staż zawodowy na nauczyciela mianowanego na bieżąco uczestniczyłam w realizacji zadań przedszkola w oparciu o Statut Przedszkola, Plan Rozwoju Przedszkola, Roczny Plan Pracy Przedszkola, Program Wychowawczy Przedszkola, Regulamin Rady Pedagogicznej, Regulamin Wewnątrzprzedszkolnego Mierzenia Jakości Przedszkola, plany naprawcze
- uczestniczyłam w radach szkoleniowych :
- "Prawa Dziecka w Przedszkolu"- XI.2008
- "Wykorzystanie metod aktywizujących w zajęciach umuzykalniających"- II.2009
- "Wokół nowej podstawy programowej - rozwiązania organizacyjne"- XI.2009
- "Twórczy przedszkolak"- II.2010
- "Promowanie zdrowia i higieny oraz bezpieczeństwa dzieci"-XI.2010
- zapoznałam się z Programem r Twórczy przedszkolak" - realizowanym w naszym przedszkolu od roku szkolnego 2009/2010
2. Współpraca w przygotowaniu uroczystości przedszkolnych w latach 2008- 2011
- "Dzień Nauczyciela"
- "Pożegnanie lata- Święto Pieczonego Ziemniaka"
- "Andrzejki"
- "Halloween"
- "Jasełka"
- "Dzień Babci i Dziadka"
- "Bal Karnawałowy"
- "Radosne ferie r Ferie zgodnie z Prawami Dziecka"
- "Dzień Polskiej Niezapominajki"
- "Festyn Rodzinny"
- "Dzień Matki"
- "Dzień Dziecka"


3. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego.
- opracowanie Programu wychowawczego r Kamyczkowe Rady"
- w ramach realizacji programu wychowawczego uczestnictwo w ogólnopolskich programach edukacyjnych:
- Program edukacyjny: rMisja Velvetki"- jest to ogólnopolski program kształtujący nawyki higieniczne. Program miał na celu utrwalenie odpowiednich nawyków i umiejętności dotyczących higieny osobistej.
- Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej rCzyste powietrze wokół nas" celem programu było wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach , gdy są skazane na bezpośredni kontakt z palącymi
- "Bezpieczny Krok Naprzód" -celem programu było przygotowanie dzieci do samodzielnego i bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym.
- Realizacja programu "Mamo, Tato już wiem jak być bezpiecznym" -program miał na celu uświadamianie dzieciom złożoności otaczającego świata i czyhających zagrożeń.

- ewaluacja realizacji programu wychowawczego
- Obserwowanie i rejestrowanie postępów i rozwoju dzieci.
- Zapisy w dziennikach.
- Monitoring.
- Ocena postępów dzieci przez rodziców.
- Analiza wniosków z hospitacji diagnozujących prowadzonych przez dyrektora.

4. Organizacja wiosennych spotkań adaptacyjnych "Radosne Soboty" dla dzieci nie uczęszczających do przedszkola
W ciągu całego mojego stażu uczestniczyłam w opracowywaniu i prowadzeniu zajęć na spotkaniach adaptacyjnych w ramach rOptymistycznych spotkań w radości", polegało to na przygotowaniu reklamy w telewizji kablowej , plakatów oraz scenariuszy zajęć. Opracowując scenariusze zajęć starałam się wykorzystać jak najwięcej ciekawych form i metod pracy z dziećmi. Zajęcia składały się z trzech części:
Zajęcia edukacyjne - w tej części dzieci miały m.in.: uczyć się piosenek i wierszyków, poznawać kolory, uczyć się schematu własnego ciała, liczyć, rozwijać sprawność manualną, grać w gry ....
Zajęcia ruchowe - zapewnialiśmy dużą dozę gimnastyki ogólnorozwojowej, zajęć zdrowotno - ruchowych oraz tańca, wykorzystywaliśmy elementy metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.
Zabawa w sali - dziecko w sposób swobodny i naturalny mogło korzystać z uroków przedszkolnego otoczenia, zabawek i pomocy rozwojowych, a także poznawać nowych kolegów i koleżanki. Rodzice dzięki obserwacji mieli możliwość poznania preferencje dziecka w wyborze zajęć i jego funkcjonowanie w środowisku rówieśniczym, zawierali nowe znajomości, a także rozmawiali z nauczycielem, który był zawsze obecny w trakcie zajęć.
5. Cykliczna organizacja Wewnątrzprzedszkolnego Tygodnia Ekologicznego.
- w roku szkolnym 2008/09 realizacja tygodnia ekologicznego w mojej grupie dzieci 4- letnich przebiegała w następujący sposób:
Cykl zajęć "Ziemia Nasza Planeta" - w dniach 20-24.04 .09
- Rozmowa wprowadzająca do tematu tygodnia wykorzystaniem pacynki Ekoludka
- Słuchanie wiersz D.Klimkiewicz, i W.Drabika "Co to jest ekologia"
- Nauka piosenki pt. "Sprzątajmy świat".
- Słuchanie piosenki "Ekologia"
- Rozmowa z dziećmi na temat rDnia ziemi".
- Prezentacja multimedialna r"Jak wykurzyć smoga" - zajęcia komputerowe
- Porządkowanie ogrodu- placu zabaw,
- "Z radością sadzimy drzewka" - sadzenie drzewek w ogrodzie przedszkolnym.
- Taniec z akcesoriami z odpadków przy piosence rSprzątać las" - prezentacja grupy młodszym kolegom i koleżankom.
- ,"Ochrona środowiska" - rozmowa z dziećmi na temat sposobów ochrony przyrody w oparciu wiersz E. Burakowskiej.
- Rysowanie kredkami świecowymi na temat "Na ratunek planety".
- w roku szkolnym 2009/10 realizacja tygodnia ekologicznego w grupie dzieci 5- letnich realizowana była w następujący sposób:

Cykl zajęć "Wielkie sprzątanie świata" - w dniach 29.03-02.04.2010
- Udział w konkursie ekologicznym - "Śmieciosztuka"- zorganizowanym przez Przedszkole Ekologiczne w Kwidzynie
- Udział w warsztatach Praktycznej Ekologii - zorganizowanych przez Eko- Inicjatywę "Przyroda i sztuka"- 21.04.10
- Oglądanie filmu DVD pt. "Wysypisko śmieci"- płyta "Ziemia Zielona"

- Wyjście do Zamku na wystawę przyrodniczą rZielona klasa na Zamek zaprasza" zorganizowanych przez Eko-Inicjatywę
- warsztaty pt. "Mieszkańcy"
o Lasu
o Wsi
o Terenów wodno -błotnych
o Środowiska wodnego

- Nauka piosenki pt. "Pokolenie nowe".
- Rozmowa z dziećmi na temat "Dnia ziemi".
- Porządkowanie ogrodu- placu zabaw,

Cykl zajęć "Nasza piękna planeta" - w dniach 29.03-02.04.2011
- Nauka piosenki pt. "Ziemia ".
- Pogadanka z dziećmi na temat "Dnia ziemi".
- Przygotowanie przedstawienia ekologicznego "Czerwony Kapturek"
- Porządkowanie ogrodu- placu zabaw,
- Przygotowanie plakatów "Czyste powietrze wokół nas"
- Uczestnictwo w konkursie plastycznym zorganizowanym przez Stowarzyszenie Eko- Inicjatywę pt. "Rower przyszłości"
- Uczestnictwo w obchodach Dnia Ziemi zorganizowanym przez Stowarzyszenie Eko- Inicjatywę dnia 07.05.11
II. Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
(§ 7 ust. 1 pkt 2)
1.Podjęcie studiów podyplomowych z zakresu "Diagnoza i terapia pedagogiczna"- 10.2009

W roku 2010 ukończyłam studia podyplomowe w Szkole Bogdana Jańskiego w Elblągu z zakresu- diagnoza i terapia pedagogiczna. Wiedzę zdobytą na tych studiach wykorzystuję w pracy z dziećmi, opracowałam również program w zakresie terapii pedagogicznej dla dzieci 5-6 letnich "Pomóż mi, abym zrobił to sam"
2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu.
- "Prawa Dziecka w Przedszkolu"- XI.2008
- "Wykorzystanie metod aktywizujących w zajęciach umuzykalniających"- II.2009
- "Wokół nowej podstawy programowej - rozwiązania organizacyjne"- XI.2009
- "Twórczy przedszkolak"- II.2010
- "Promowanie zdrowia i higieny oraz bezpieczeństwa dzieci"-XI.2010
3. Udział w warsztatach metodycznych - konferencjach.
- "Molestowanie seksualne dzieci"- 10.12.2008
- "Tworzenie narzędzi badawczych - dojrzałość szkolna siedmiolatka"-18.02.09
- "Sieroctwo emigracyjne"- 18.03.09
- "Współpraca z rodzicami: jak zorganizować warsztaty dla rodziców -techniki czytania"-01.04.09
- "Dla dzieci z dziećmi i o dzieciach- kreatywne prowadzenie grup dziecięcych"- 17.05.09
- "Metoda Denisona w pracy z dziećmi w przedszkolu"-20.05.09
- "Dokumentacja nauczyciela przedszkola wobec nowej podstawy programowej"-25.11.2009
- "Dekoracje bożonarodzeniowe w twórczości dziecięcej"-09.12.09
- "Gry dydaktyczne i towarzyskie w wychowaniu przedszkolnym"-10.02.10
- "Tradycje i zwyczaje wielkanocne w wychowaniu przedszkolnym"- 16.03.10
- "Metoda Denisona w pracy nauczyciela przedszkola"- 13.04.10
- "Zabawy tropiące w przedszkolu"- 18.05.10
- "Jak realizować program regionalny w pracy z dziećmi" -27.10.10
- "Planowanie pracy dydaktyczno -wyrównawczej po diagnozie przedszkolnej"-17.11.10
- "Nadpobudliwość czy ADHD"-07.12.10
- "Zabawy z różnymi rekwizytami"- 16.02.2011
- "ry i zabawy wspomagające rozwój społeczno- emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym"- 23.03.11
- "Zasady udzielania i organizowania pomocy psychologiczno- pedagogicznej przedszkola"-13.04.11
- "Dziecko nadpobudliwe, zahamowane psychoruchowe"- 11.05.11


4. Powiększanie przedszkolnej biblioteczki metodyczno - przedmiotowej poprzez tworzenie referatów o tematyce związanej z pracą w przedszkolu.

W swojej pracy wychowawczo - dydaktycznej bardzo często korzystam ze zbiorów bibliotecznych w naszym przedszkolu i nie tylko. Wypożyczam te pozycje książkowe, które mogą mi pomóc w rozwiązywaniu różnych trudności wychowawczych i dydaktycznych, ale także często sięgam po nowości wydawnicze.
- Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Polski Instytut Wydawniczy, Warszawa 2005Woźniak M., Nauczyciel jako animator aktywności dzieci, Wychowanie w Przedszkolu, kwiecień 2010.
- Janiszewska B., Pięciolatek w przedszkolu, WSiP, Warszawa 2009.
- Bogdanowicz M., Rymowanki-przytulanki, Gdańsk 2002

Nieocenione są dla mnie również czasopisma pedagogiczne i Internet. Dostarczają mi one niezbędnej wiedzy z zakresu interesujących mnie dziedzin, inspirują do podejmowania działań, rozwijają.
5. Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracja sali itp.
Każdego roku jestem opiekunem innej sali zabaw. Staram się, aby sala ta była ładna i zadbana. Systematycznie zmieniam gazetki tematyczne, przygotowuję kąciki zainteresowań. Bardzo dużą uwagę przywiązuję do tego, aby w sali znajdowało się dużo kwiatów. Dbam o nie wspólnie z dziećmi, podlewamy i przesadzamy je. Największą satysfakcję sprawia nam obserwacja jak się rozwijają i stają coraz okazalsze. Wdrażam również swoje dzieci do tego, aby zawsze dbały o czystość i porządek w swojej sali. Nasze wspólne starania opłacają się, gdyż często jesteśmy chwaleni, że nasza sala jest bardzo ładna.
Ozdobą każdej sali, w której mam przyjemność pracować, są akcenty dekoracyjne przygotowywane specjalnie na różne uroczystości, integralnie związane z kalendarzem przedszkolnych zdarzeń.
Zawsze staram się, by stoliki dziecięce przystrojone były w dekoracyjne stroiki związane z porami roku.
Do prowadzenia zajęć przygotowuje własne pomoce dydaktyczne, staram się aby były ciekawe i przyciągały uwagę dzieci.
Przygotowałam również wspólnie z dziećmi rKodeks Przedszkolaka", na podstawie którego został stworzony plakat, który był wyznacznikiem pewnych praw i obowiązków dziecka.
Dzieci z mojej grupy w latach 2009-2011 uczestniczyły w zajęciach na basenie, które odbywały się co dwa tygodnie w środę. Wobec dużych i coraz większych umiejętności dzieci w zakresie nauki pływania, częstego korzystania z basenu powstał pomysł założenia "Klubu Delfinka". Skłoniło mnie do tego również to, iż poprzez zdobywanie sprawności wzrośnie motywacja dzieci do podejmowania coraz większych wyzwań. "Klub Delfinków" to także okrzyk, który wymyśliły dzieci:
"Bębni woda w czepki, bębni jak w bębenki, śpiewa woda śpiewa wesołe piosenki, a Delfinki mają klub, co do wody robi chlup..."
Okrzyk ten co tydzień towarzyszył nam w czasie wypraw na basen. Klub to także odznaki, naklejki i informacje dla rodziców o zdobywaniu coraz to nowych sprawności. Po każdym wyjeździe każde dziecko zdobywało naklejkę z logo klubu, oraz odznakę z kolejną sprawnością wklejało do dzienniczka kontaktów indywidualnych.

III. Poznać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku n-li,
o których mowa w art.1 ust.1pkt2 i ust.1a Karty Nauczyciela-przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż
(§ 7 ust.1 pkt 3)

Przed rozpoczęciem awansu na nauczyciela mianowanego, dokonałam analizy najważniejszych aktów prawnych dotyczących oświaty.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r.)zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
- Karta Nauczyciela.
- Ustawa o systemie oświaty.

2. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego
"Awans zawodowy nauczyciela. Jak zostać nauczycielem mianowanym?"- Katarzyna Gajkowska
"Nauczyciel mianowany" Irena Dzierzgowska, Warszawa 2008
"Jak zostać nauczycielem mianowanym ?"- Beata Rechinio 2010




3. Brałam udział w konferencji o systemie oświaty
- Uczestnictwo w spotkaniu konsultacyjno-informacyjnym dotyczącym zmian w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dnia - 04.11.10

4. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat.
- "Wokół nowej podstawy programowej - rozwiązania organizacyjne"- XI.2009

Przez cały okres stażu śledziłam zmiany zachodzące w prawie oświatowym, co pozwoliło mi stosować się do aktualnie obowiązujących procedur. Po ukończeniu stażu sporządziłam sprawozdanie ze swoich działań oraz przygotowałam odpowiednią dokumentację dla komisji egzaminacyjnej.
IV. Umiejętności organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonania zmian w tych działaniach; w przypadku n-li, o których mowa w art.1 ust1a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków
(§ 7 ust. 2 pkt 1)

1. Na początku roku szkolnego 2008 nawiązałam współpracę z opiekunem stażu, panią Wiesławą Gadzińską, która udzieliła mi wskazówek dotyczących przebiegu stażu oraz zasad sporządzania planu rozwoju zawodowego. Na początku września zawarty został kontrakt oraz harmonogram spotkań miedzy opiekunem a nauczycielem ubiegającym się o awans. Wraz z opiekunem stażu napisałam plan rozwoju zawodowego oraz sformułowałam wniosek o rozpoczęcie stażu z dniem 01.09.2008r. Decyzją Dyrektora Przedszkola Niepublicznego rRadość" z grupą żłobkową rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela mianowanego.
Prowadziłam zajęcia w obecności opiekuna stażu, po których dokonywałam na bieżąco samooceny. Odbywało się to podczas rozmów z opiekunem stażu oraz członkami grona pedagogicznego. Dokonywałam cyklicznych obserwacji zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli prowadzących zajęcia. Obejrzane przeze mnie zajęcia były tematem późniejszych rozmów z opiekunem stażu i innymi nauczycielami.
Prowadziłam również wg harmonogramu zajęcia w obecności Pani Dyrektor. Podczas rozmów po hospitacyjnych dowiadywałam się o zaobserwowanych mocnych i słabych stronach przeprowadzonych przeze mnie zajęć.
2. Przygotowując zajęcia starałam się wykorzystać jak najwięcej aktywnych metod nauczania , takich jak ;
- Metody integracyjne
- Metody definiowania pojęć
- Promykowe uszeregowanie
- Metody ewaluacyjne
3. W okresie stażu przeprowadziłam również trzy zajęcia otwarte dla rodziców:
- Zajęcia otwarte pt. rUbieramy choinkę" dnia 3.12.08 dzieci miały możliwość zaprezentowania swoich umiejętności z zakresu inteligencji muzycznej. Dzieci zaśpiewały piosenki oraz razem z rodzicami wykonały ozdoby choinkowe , które ozdobiły choinkę w sali.

- Zajęcia otwarte dla rodziców "W Figurolandii" - 20.04.10 - przygotowanie rodzicom materiałów związanych z edukacją matematyczną w przedszkolu.
- Zajęcia otwarte dla rodziców "Wielkanocne zamieszanie" - 20.04.11 celem zajęć było przybliżenie obrzędów ludowych związanych z Wielkanocą, wykonanie wielkanocnych dekoracji oraz integracja rodziców.
Opracowanie kart ewaluacyjnych .
4. W roku 2010 ukończyłam studia podyplomowe "Diagnoza i terapia pedagogiczna" nabyte umiejętności i wiadomości skłoniły mnie do napisania programu z zakresu terapii pedagogicznej dla dzieci 5-6 letnich "Pomóż mi, abym zrobił to sam". Podstawowym celem realizowanego programu było kształtowanie indywidualności i niezależności każdego dziecka, zaspokajanie jego potrzeb, rozwijanie zainteresowań, umiejętności współpracy i współdziałania, kształtowanie poczucia odpowiedzialności. W ramach tego programu prowadziłam w roku szkolnym 2010/11 zajęcia dodatkowe z zakresu terapii pedagogicznej. Program psychostymulacji dzieci z deficytami i zaburzeniami rozwojowymi przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowi część zajęć z mniejszymi grupami dzieci. Zajęcia z terapii pedagogicznej rozpoczynały się po przeprowadzeniu diagnozy gotowości szkolnej dzieci 5 i 6-letnich w celu zdiagnozowania rozwoju dzieci oraz wyłonieniu dzieci z problemami w rozwoju, które zostaną objęte terapią.

Program składa się z trzech poziomów postępowania terapeutycznego.
- Poziom poznawczy - zawiera grupy ćwiczeń mający na celu stymulowanie rozwoju dziecka poprzez doświadczenie w zabawie i obserwację efektów swoich działań. Ćwiczenia proponowane na tym poziomie mogą być stosowane wobec dzieci, które osiągnęły już umiejętności na poziomie zmysłowym, jednocześnie opracowany jest tak, aby mógł być użyteczny dla dzieci bez względu na wiek. Oto obszary działań objęte programem na przedstawionym poziomie:
- Poziom odkrywczo-badawczy -ćwiczenia proponowane na tym etapie mają na celu rozwijanie aktywności poznawczej poprzez praktyczne działanie na przedmiotach , zabawy konstrukcyjne i tematyczne. Na tym poziomie ćwiczenia obejmują następujące obszary:
- Poziom abstrakcyjno- symboliczny -opracowany jest z myślą o dzieciach, które przeszły już dwa poziomy bądź posiadają umiejętności pozwalające na prace na tym poziomie. Przygotowany materiał dydaktyczno- terapeutyczny ma na celu rozwijanie zdolności psychoruchowych dziecka , mającego przystąpić do nauki czytania i pisania. Poziom trzeci , podobnie jak drugi, obejmuje następujące obszary:

Program daje możliwość wyboru odpowiedniego poziomu ćwiczeń w danym obszarze, dostosowanych do umiejętności i możliwości dziecka. Tak więc możemy pracować z dzieckiem jednocześnie na dwóch poziomach, np. prowadzimy zajęcia z dzieckiem z zakresu motoryki dużej na poziomie podstawowym, gdyż funkcja jest słabo rozwinięta oraz prowadzimy ćwiczenia i zabawy z zakresu percepcji i pamięci słuchowej na poziomie drugim.
5. W roku szkolnym 2008/2009 opracowałam program i prowadziłam zajęcia "Warsztaty Logicznego Myślenia"
Głównym celem warsztatów logicznego myślenia był rozwój zdolności obserwacyjnych, argumentacyjnych u małych dzieci. Warsztaty logicznego myślenia, były zajęciami dopełniającymi rozwój intelektualny dzieci, uczyły je przewidywania, logicznego i konsekwentnego postępowania zgodnie z zasadami gry.
Zaplanowane moduły do realizacji:
1. Gra w szachy klasyczne
2. Gra w warcaby klasyczne
3. Gra w chińczyka
4. Gra w młynek
Zajęcia odbywał się trzy razy w tygodniu po jednej godzinie zegarowej, ewaluacją tego programu był przeprowadzony turniej między starszymi grupami.
6. W okresie stażu opracowałam różnego rodzaju materiały dydaktyczne, zestawy ćwiczeń gimnastycznych, porannych, zestawy zabaw ruchowych, zagadki, rebusy .
7. W ciągu stażu pracując przez kolejne trzy lata w grupie dzieci 4,5 i 6 -latków dokonywałam obserwacji oraz stopnia opanowania pewnych umiejętności i wiadomości przez dzieci w poszczególnych latach ich rozwoju.
- W roku szkolnym 2008/09
Dokonałam obserwacji dziecka I w miesiącu wrześniu/ październiku, II w styczniu/lutym, oraz w miesiącu maju i czerwcu. Obserwacji dziecka przeprowadziłam z wykorzystaniem rKart obserwacji i oceny umiejętności dziecka" proponowanej przez rOptymistyczne Przedszkole".

- W roku szkolnym 2009/10
Przeprowadzenie obserwacji i analiz zachowania dzieci (wraz z ich dokumentacją).(-wrzesień i październik, maj -czerwiec) oraz dokonałam analizy gotowości do podjęcia nauki w szkole (SGS - Skala Gotowości Szkolnej)-styczeń oraz maj
- W roku szkolnym 2010/11
Przeprowadzenie Skali Gotowości Edukacyjnej Sześciolatka (Elżbieta Koźniewska) w miesiącu październiku i listopadzie oraz kwiecień -maj.

Przeprowadzone obserwacje oraz testy miały na celu sprawdzenie opanowanych wiadomości i umiejętności dzieci , po analizie tych obserwacji zostały napisane wnioski do dalszej pracy. Dzięki takim obserwacjom i kartom mogłam ocenić stopień przygotowania moich dzieci do nauki w kolejnym roku oraz zaplanować jeszcze efektywniejsze formy pracy na kolejny rok.
Na każdy rok szkolny opracowywałam również własne narzędzia pomiaru dydaktycznego , które były pomocne do wyciagnięcia wniosków oraz dokładniejszego poznania dziecka jego problemów jak i zarówno "ukrytych" zdolności .

8. W czasie mojego stażu zapoznałam się również ze sposobem prowadzenia obowiązującej w przedszkolu dokumentacji, czyli dzienników zajęć , dzienników nauczania indywidualnego, dokumentacją związaną z wyjściami po za placówkę. Uświadomiło mi to, jak ważna jest sprawna organizacja pracy, przestrzeganie obowiązujących zarządzeń i właściwe odnotowywanie koniecznych uwag.

V. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
(§ 7. ust 2. pkt 2. )
1. W czasie mojego stażu współorganizowałam wycieczki dla dzieci po najbliższej okolicy: wyjścia do parku, do kina, Straży Pożarnej, Apteki, Muzeum, szkół w Kwidzynie.
* Wyjścia do Kinoteatru w Kwidzynie
- 23.10.09 "Alibaba i 40 rozbójników i tajmniczy skarb sezamu" - Teatr Miejski
- 01.10 .10 "Wojtuś i czarownica"- Teatr Grodzieński - Teatr Miejski
- 3.12.09 "Opowieść o dobrym sercu"- "Czarna Sala"
- 23.02.10 - film animowany "Księżniczka i Żaba" - Teatr Miejski

- 13.01.11 "Smoczek Heronim" - Teatr Miejski
- 23.05.11- kino "Miś Yogi" - Teatr Miejski
* Wyjazd do kina w Elblągu na film pt. "Żółwik Samy"- 12. 10.11
* Spacery do Biblioteki Środowiskowej wg harmonogramu
* Wycieczka na Pocztę - 14.05.10
* Wycieczka do Apteki - 02.06.11
* Wycieczka do Szkoły Muzycznej w Kwidzynie - 17.05.11
* Wycieczka do Straży Pożarnej- 24.05.11
- Konkurs plastyczny "Powódź, pożar, dniem czy nocą- straż przychodzi ci z pomocą" zorganizowany przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Kwidzynie - 29.03.11
* Wycieczki do pobliskiego parku zgodnie z planami miesięcznymi
* Prezentacje artystyczne w Teatrze Miejskim
- Jasełka w teatrze "Radość Bożego Narodzenia" 21.12.08
- Prezentacja artystyczna przedszkolaków w Teatrze Miejskim z okazji Dnia Babci i Dziadka w Teatrze Miejskim w Kwidzynie- 16.01 2010
- Prezentacja artystyczna przedszkolaków w teatrze Miejskim - Teatralia 2010 "Kopciuszek"-27.11.2010
- Prezentacja artystyczna przedszkolaków na spotkanie z Mikołajem i rodzicami -18.12.2010 "Gwiazdkowe Przyjęcie"
- Festiwal Piosenki -17.04.11
* Muzeum w Kwidzynie
- Udział w warsztatach Praktycznej Ekologii - zorganizowanych przez Eko Inicjatywę r Przyroda i sztuka"- 21.04.10
- Udział w warsztatach rPapier czerpany"- 18.05.11

2.Przygotowanie happeningu o książkach "Kochajmy książki" - 15.03.11
3. Współpraca z Biblioteką Środowiskową

- Udział dzieci w "Świątecznym Happeningu" zorganizowanym przez Bibliotekę Środowiskową pt. r"rzychodzi do was Królowa Śniegu, Aniołki i Śnieżynki"-08.12.09
- Wiosenny HAPPENING "Opowiem wam o smutnej i niepotrzebnej dziewczynce"- 19.03.2010
- Spotkanie z Zbigniewem Dimitrocem- autorem wierszy dla dzieci-27.09.10 zorganizowanym przez Bibliotekę Środowiskową - recytowanie wierszy z książki "Kolorowy zawrót głowy" przez dzieci.
- Udział dzieci w "Happeningu" zorganizowanym przez Bibliotekę Środowiskową pt. "Z księgi Czarownic czyli zaczarowane Hallowen"-28.10.10
- Udział w teatrzyku pt. rNa święta r - 22.12.10
- Spotkanie z Zbigniewem Dimitrocem- autorem wierszy dla dzieci-27.09.10 zorganizowanym przez Bibliotekę Środowiskową - recytowanie wierszy z książki "Kolorowy zawrót głowy" przez dzieci.
- Udział dzieci w "Happeningu" zorganizowanym przez Bibliotekę Środowiskową pt. "Wielkanocne zamieszanie"-21.04.11


Udział w konkursach organizowanych przez bibliotekę Środowiskową

- "Najciekawsze zdjęcie z wakacji"- wrzesień 2009
- "Wielkanocna Pisanka" - Biblioteka Środowiskowa- 01.04.10
- "Kolorowy zawrót głowy"- zorganizowany w miesiącu wrześniu 2010
- "Obrazek Wielkanocny"- kwiecień 2011

Udział dzieci w "Pasowanie na czytelnika"-25.05.11

4. Opracowałam również program pracy z dzieckiem mającym trudności w nauce i dzieckiem zdolnym.
5.Zorganizowanie akcji :
- "Dzień Ziemi"
- "Sprzątanie Świata"
- "Dzień Polskiej Niezapominajki"
- Zorganizowanie akcji Charytatywnej na rzecz WOŚP

6.Realizacja programu rBezpieczny Krok Naprzód"- Autochodzik
-prowadzenie zajęć z BKN
W roku szkolnym 2008/09
Przeprowadzony został temat kompleksowy "Bezpieczna droga do Przedszkola" 06.10. - 10.10. 2008
- Zajęcia pt. "Kto ważniejszy"- dziecko potrafi bezpiecznie przechodzić przez ulicę- 13.03.09
- Zajęcia pt. "Rozmowa z dziećmi bezpiecznie przechodzimy przez ulicę"-16.03.09
- Zajęcia pt. "Mały Miś w wielkim mieście"-29.04.09
- Zajęcia pt. "Bądź ostrożny" -08.06.09
- Zajęcia pt. "Pies na mojej drodze" -09.06.09

Spotkanie ze Strażą Pożarną, Strażą Miejską, Policją oraz Ratownikiem medycznym.
Dnia 10.06.09 - "Żyj bezpiecznie"
*ustalenie zasad bezpiecznego przebywania w sali przedszkolnej i podczas pobytu na placu zabaw w ogrodzie przedszkolnym
*wdrażanie do bezpiecznej zabawy
*utrwalenie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
*umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze
*znajomość numerów alarmowych
*uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw mogących wypłynąć z kontaktów z osobami nieznajomymi
*umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze

Rok szkolny 2009/10
- "Odgłosy ulicy" styczeń
- "Ruch uliczny" - zestaw zabaw ruchowych - luty
- "Słuchaj kolego, nadjeżdża coś wielkiego" - marzec
- "Policjant, samochody i pies" - kwiecień
- "Z ruchem drogowym za pan brat" - maj
- "Wakacje - jestem bezpieczny" - czerwiec

Rok szkolny 2010/11
- "Moja droga do przedszkola" - zagadki słowne - wrzesień
- "Nauka piosenki pt. rBezpieczne zabawy"-(Muzyczne Igraszki nr.2)- wrzesień
- "Bezpieczne zabawy ze znakami zakazu"(dzień czerwony)- październik
- "Znaki ostrzegawcze- zabawy ruchowe" (dzień żółty)- listopad
- "Bezpieczne zabawy zimowe"(niebieski dzień)- grudzień
- "Ślizgawka" - styczeń

Zorganizowanie konkursu plastycznego "Bezpieczna droga do Przedszkola"- 10.06.09
-zorganizowanie Autoriady- 31.05.11
-prezentacja multimedialna rNa ulicy"

VI. Umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej
(§ 7 ust.2 pkt 3)

1. Bardzo przydatny w mojej pracy jest Internet. Czerpię z niego mnóstwo wiedzy śledząc zmiany w prawie oświatowym, ciekawych rozwiązań, scenariuszy zajęć. Znajduję w nim także ciekawe referaty, z którymi zapoznaję rodziców na zebraniach. Wykorzystuję pocztę elektroniczną do przesyłania i otrzymywania materiałów potrzebnych w mojej pracy. Kontaktuję się z niektórymi rodzicami moich wychowanków poprzez pocztę elektroniczną: wymiana poglądów i spostrzeżeń odnośnie dzieci, przesyłanie zdjęć z uroczystości .

2. Komputer jest stałym elementem mojej pracy. Systematyczne wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej jest prostym i bogatym sposobem do opracowania scenariuszy hospitacji, planów pracy z dziećmi, opracowywania sprawozdań itp.
3. Następną moją pasją, którą mogę realizować w przedszkolu, wykorzystując do tego technologię komputerową, jest redagowanie gazetki przedszkolnej (kwartalnik) "Przedszkolne Wieści". Gazetkę "Przedszkolne Wieści" przygotowuję już od trzech lat. Z biegiem czasu staje się ona coraz bogatsza, zmienia się jej szata graficzna, zwiększa się ilość stron, powstają nowe działy, włączają się nowi ludzie w jej tworzenie. Co roku gazetka ma inną okładkę, by można było łatwo odróżnić ukazujące się roczniki, by zachęcała do czytania. W gazetce są następujące działy stałe: To warto wiedzieć - artykuły pedagogizujące dla rodziców, Każdy dzień w przedszkolu może być ciekawy - prezentacje nauczycieli grup dotyczące realizowanych treści w danym miesiącu, zabawy i konkursy - na daną porę roku - propozycje do zabaw z dziećmi na powietrzu, Zrób to sam - propozycje zadań dla dzieci z różnych grup wiekowych, Mam urodziny - życzenia dla dzieci, które w danym miesiącu obchodzą swoje święto, Ogłoszenia - bieżące informacje dla rodziców o imprezach i ważnych wydarzeniach przedszkolnych.
W gazetce ukazują się tez działy okazjonalne lub okazjonalne artykuły, np.: Z przedszkolnej kuchni, Optymistyczne Wieści, Małe Przedszkolne Wieści, Wieści ekologiczne. Ukazały się także recenzje rodziców po artystycznych wydarzeniach przedszkolnych, plastyczne prace dzieci, itp.
4. Wykorzystuję również technologię informatyczną jako narzędzie do tworzenia materiałów dydaktycznych, itp.
- skanowanie materiałów dydaktycznych, zdjęć potrzebnych do realizacji zadań przedszkola lub monitoringu pracy,
- przygotowywanie materiałów (dyplomy, kartki okolicznościowe, ogłoszenia, informacje, itp.)
- pomoce dydaktyczne do zajęć i zabaw z dziećmi oraz do pracy indywidualnej z dzieckiem zdolnym oraz słabszym
- scenariusze zajęć, uroczystości i imprez
- przygotowywanie plakatów na różnego rodzaju uroczystości, konkursy
- przygotowywanie podziękowań dla >>Partnerów Przedszkola Niepublicznego "Radość"<<. Są to osoby, które z nami ściśle współpracują i pomagają w realizacji naszych projektów: Rodzice, pracownicy różnych instytucji, placówek oświatowych, urzędów, itp.
W czasie mojego stażu przygotowywałam dla chętnych dzieci z naszego przedszkola konkursy grafiki komputerowej. Zaczynam od wymyślenia tematu prac, który przeważnie ściśle wiąże się z działaniami planu rocznego w naszym przedszkolu lub z kalendarzem świąt. Później przygotowuje plakat informujący rodziców o konkursie i regulamin konkursu. Następnie przygotowuję prezentację prac w formie wystawy w holu przedszkola. Wszystkie dzieci otrzymują zawsze równorzędne nagrody i pamiątkowe dyplomy (mojego autorstwa).
Tematy konkursów:
1. "Kartka z życzeniami" 2008
2. "Mikołaj" 2009
3. "Choinka" 2010

Technologię komputerową stosuję w codziennej pracy z dziećmi. Korzystam przy tym z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych oraz z programów gromadzonych w przedszkolnej biblioteczce pomocy elektronicznych.

VII. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki
i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresu realizowanych przez n-la zadań
(§ 7 ust. 2 pkt 4)
1. Nieodzownym elementem w pracy nauczyciela jest literatura psychologiczna , pedagogiczna. Sięgam do specjalistycznych pozycji, takich jakie są mi potrzebne. Aktualizowanie wiedzy jest warunkiem koniecznym dla wzorowego konstruowania procesu dydaktyczno- wychowawczego, zapoznałam się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin.
- Banasik J., Przedszkole rozwija aktywność dziecka, Wychowanie w Przedszkolu, marzec 2010.
- Bogdanowicz M., O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu, LINEA 1994.
- Chmielewska E., Logopedia - zabawy logopedyczne i nie tylko, MAC, Kielce 1997.
- Musielak B, Praca kompensacyjno-wychowawcza, Wychowanie w przedszkolu, marzec 2010.
- Włodek-Chronowska J. (red.), Terapia pedagogiczna, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 1993.
- Woźniak M., Nauczyciel jako animator aktywności dzieci, Wychowanie w Przedszkolu, kwiecień 2010.
- Gutowska B, Przygoda z diagnozą przedszkolną, Wychowanie w Przedszkolu, wrzesień 2009
- Skwarek E. Zabawa w edukacji emocjonalnej, Wychowanie w Przedszkolu, maj 2010
- Andrzejewska J., Przedszkole rozwija aktywność dziecka, Wychowanie w Przedszkolu, marzec 2010
- Elsner D., Ewaluacja wewnętrzna jest jak .., Wychowanie w Przedszkolu, wrzesień 2010
2.Współpraca z rodzicami
Rodzina i przedszkole są najważniejszymi środowiskami wychowawczymi małego dziecka. To one są odpowiedzialne za wprowadzanie go w świat ludzi dorosłych i uczenie sztuki życia. Współpraca z rodzicami podczas mojego całego stażu, odgrywała ogromną rolę w harmonijnym i wszechstronnym rozwoju dzieci, wpływała zarówno na ich postępy w edukacji jak i w zachowaniu. Właściwie zorganizowana współpraca z rodzicami to jeden z istotnych czynników osiągania przez placówkę oświatową i nauczycieli dobrych wyników wychowania.
Współpraca z rodzicami w latach 2008/2011 przejawiała się w wielu formach:
- Zebranie organizacyjne w miesiącu wrześniu każdego roku, na których to rodzice zostali zapoznawani z Planem Rocznym, Programem wychowawczym, Programem wychowania przedszkolnego, przekazywane były informatory dla rodziców z ważnymi informacjami dotyczącymi funkcjonowania grupy, przedszkola.
- Zebranie podsumowujące, które odbywały się po przeprowadzonych obserwacjach czy diagnozie dzieci.
- Zajęcia otwarte odbywały się raz w roku, dzieci miały możliwość zaprezentowania swoich umiejętności i wiadomości.
- rKlub rodzica" na takich spotkaniach rodzice przygotowywali różnego rodzaju dekoracje, opracowywali wraz ze mną scenariusze imprez itp.
- Przygotowanie dla rodziców rPrzedszkolnych Wieści" - gazetka przedszkolna
- Prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami - informowanie ich o spostrzeżeniach dotyczących zachowania się dzieci(dzienniczki)
- Prowadzenie i aktualizowanie rKącika dla Rodziców" zawierającego:
* aktualny jadłospis,
* ogłoszenia z życia przedszkola,
* kącik z aktualnymi czasopismami pedagogicznymi, regulaminy obowiązujące
* w przedszkolu,
* informacje o zadaniach wychowawczych
* na bieżący miesiąc dla każdej grupy
- Organizowanie spotkań integracyjnych rodziców i nauczycieli poszczególnych grup w celu zacieśnienia więzi pomiędzy rodziną a przedszkolem.
- Prowadzenie krótkich rozmów podczas przyprowadzania i odbierania dzieci.
- Organizowanie imprez i uroczystości przedszkolnych wg. opracowanego
kalendarza.
- Przygotowanie trzech prezentacji multimedialnej dla rodziców.
- Rodzice wykazali bardzo duże zainteresowanie grupą poprzez:
* Opieka w czasie wyjść na spacery, wycieczki, imprezy
* Przygotowanie każdego roku niespodzianek na Kalendarz Adwentowy
* Rodzice w naszej grupie włączali się do wzbogacania zasobów grupy w akcesoria papiernicze, wszelkie naprawy zabawek
* Podarowanie fantów na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
* Nagranie zdjęć z różnego rodzaju imprez
* Zapewnienie słodkości na imprezy: Andrzejki, Dzień Babci i Dziadka
* Szycie strojów na imprezy
* Okolicznościowe pieczenie ciast
* Wzbogacanie kącików zabaw
4. Przygotowałam warsztaty dla rodziców w naszym przedszkolu nt. "Prawa dziecka" i "Rodzic w naszym przedszkolu" dnia 21.11.08
5. W roku szkolnym 2010/2011 dokonałam opisu i analizy problemu wychowawczego, chłopca 6- letniego. Prowadząc obserwację dzieci na zajęciach dydaktycznych i podczas zabawy zwróciłam uwagę na chłopca, który sprawiał trudności wychowawcze i dezorganizował pracę grupy. Podjęta diagnoza i działania pozwoliły mi zaplanować konkretne zajęcia w celu stymulowania rozwoju chłopca, starałam się dobrać atrakcyjne formy i metody pracy, zwiększając odpowiednio stopień trudności zadań i poleceń. Bardzo istotne były pozostawienie mu dużej swobody działania nagradzając inicjatywę, inwencję i odwagę.
6.Udział w szkoleniach, warsztatach dotyczących zagadnień z psychologii, pedagogiki oraz problemów oświatowych w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela.
- "Molestowanie seksualne dzieci"- 10.12.2008
- "Tworzenie narzędzi badawczych - dojrzałość szkolna siedmiolatka"-18.02.09
- "Sieroctwo emigracyjne"- 18.03.09
- "Współpraca z rodzicami: jak zorganizować warsztaty dla rodziców -techniki czytania"-01.04.09
- "Dla dzieci z dziećmi i o dzieciach- kreatywne prowadzenie grup dziecięcych"- 17.05.09
- "Metoda Denisona w pracy z dziećmi w przedszkolu"-20.05.09
- "Dokumentacja nauczyciela przedszkola wobec nowej podstawy programowej"-25.11.2009
- "Dekoracje bożonarodzeniowe w twórczości dziecięcej"-09.12.09
- "Gry dydaktyczne i towarzyskie w wychowaniu przedszkolnym"-10.02.10
- "Tradycje i zwyczaje wielkanocne w wychowaniu przedszkolnym"- 16.03.10
- "Metoda Denisona w pracy nauczyciela przedszkola"- 13.04.10
- "Zabawy tropiące w przedszkolu"- 18.05.10
- "Jak realizować "-program regionalny w pracy z dziećmi"27.10.10
- "Planowanie pracy dydaktyczno -wyrównawczej po diagnozie przedszkolnej"-17.11.10
- "Nadpobudliwość czy ADHD"-07.12.10
- "Zabawy z różnymi rekwizytami"- 16.02.2011
- "Gry i zabawy wspomagające rozwój społeczno- emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym"- 23.03.11
- "Zasady udzielania i organizowania pomocy psychologiczno- pedagogicznej przedszkola"-13.04.11
- "Dziecko nadpobudliwe, zahamowane psychoruchowe"- 11.05.11

Udział w wyżej wymienionych przeze mnie formach doskonalenia zawodowego i dokształcania się pozwolił mi na wydajniejszą pracę dydaktyczno- wychowawczą.

VIII. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż
(§ 7 ust. 2 pkt 5)
Przez cały okres stażu zapoznawałam się z aktami prawnymi dotyczącymi oświaty , zmianami dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli. W oparciu o nie powstał plan rozwoju zawodowego. Zapoznałam się także z dokumentami wewnątrz przedszkolnymi oraz z programem nauczania
- Program wychowania przedszkolnego Ryty Folejewskiej "Rośnij z Didasko"

- Program wychowania przedszkolnego Alicja Guły "Przedszkolne zabawianki" "Jak po sznurku"

Brałam udział w radzie szkoleniowej rWokół nowej podstawy programowej - rozwiązania organizacyjne"- XI.2009 oraz uczestniczyłam w spotkaniu konsultacyjno-informacyjnym dotyczącym zmian w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dnia -04.11.10
Zapoznałam się również z artykułem Krystyny Kamińskiej "Sześciolatek na rozdrożu - lata 2009-2010 w polskim ustawodawstwie oświatowym. "Wychowanie w Przedszkolu"- styczeń 2011
Przez cały okres stażu zorganizowałam kilka wycieczek turystyczno- krajobrazowych :
- Wycieczka do Gurcza- gospodarstwo rolne-15.10.08
- Wycieczka Solca Kujawskiego "Jura Park"- 18.06.09
- Wycieczka do Gdańska- "Zoo Oliwa"10.06.2010
- Wycieczka do Gurcza- 15.06.2010
- Wycieczka do Bydgoszczy "Family Park"- 31.03.11

- Wycieczka do Gurcza 3.06.11

W ramach pracy dydaktyczno-wychowawczej w miarę potrzeb współpracuję z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, konsultując się przy rozwiązywaniu problemów oraz wspólnie szukając najkorzystniejszych rozwiązań dla każdego dziecka. Organizuje także na terenie naszej placówki spotkania z psychologiem lub pedagogiem, a także logopedą. Uczestniczyłam także w spotkaniu dla nauczycieli zorganizowanym w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, dotyczącym zmian w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W roku szkolnym 2010/11 na prośbę rodziców napisałam dwie opinie do Poradni Psychologiczno Pedagogicznej dla dzieci mających trudności w nauce oraz problemy emocjonalne. Na podstawie badań przeprowadzonych w poradni oraz wydanej opinii przez PPP opracowałam indywidualny program pracy z tymi dziećmi.
Realizacja obowiązku szkolnego przez dzieci, wypisanie i przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka dom podjęcia nauki w szkole podstawowej w roku szkolnym 2009/10 i 2010/11.
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, której nabyłam przez okres staż ułatwia mi moją pracę zawodową.

Nadesłała: @madmarco
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

06/11/2017 20:30
Witam wszystkich Smile

30/10/2017 21:38
Witaj Bomba001, napisz swoją prośbę na forum.

30/10/2017 18:37
Witam wszystkich serdecznie jestem tutaj pierwszy raz i chciałam spytać czy ktoś ma piosenkę pt.daj mi rączkę pobiegniemy dziś na łączę

29/10/2017 20:05
Witajcie Smile

27/10/2017 18:45
Witam wszystkich. Dawno tu nie zaglądałam. Pozdrawiam Smile

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 11

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,173
· Najnowszy użytkownik: Justyna9393
Rankkingi
PUBLIKACJE NAUCZYCIELI
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię
Prawo
* Awans Net
* Portal Oświatowy
* Karta Nauczyciela
* Literka PL
* Edusek Interklasa
Relaks
* Strona 1